Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amaze schreef:Hebben buitenlandse stamboeken vergelijkbare indexen ?
Ik weet alleen dat het systeem van indexering en liniare scoren bij het KWPN afkomstig is van het model dat in de rundveefokkerij wort toegepast .
amaze schreef:Hebben buitenlandse stamboeken vergelijkbare indexen ?
Ik weet alleen dat het systeem van indexering en liniare scoren bij het KWPN afkomstig is van het model dat in de rundveefokkerij wort toegepast .
sarabande schreef:amaze schreef:Hebben buitenlandse stamboeken vergelijkbare indexen ?
Weet je dat??? Of wordt dat er al jaren ingehamerd.
misterA schreef:Die indexen waren er al, toen Hamoen nog aan het afstuderen was.
Het heeft geen enkele zin om hier personen op te voeren, zonder een
noodzaak, bijv. een citaat.
misterA schreef:In de rundveefokkerij is de laatste 30 jaar een enorme vooruitgang geboekt, dankzij
de indexberekening en a.d.h. daarvan, de fokwaardeschatting.
Ging ook niet vanzelf, veel criticasters, die bleven volhouden, dat 2 meer is als 3.
Die indexen waren er al, toen Hamoen nog aan het afstuderen was.
amaze schreef:Als je de indexen van het rundveestamboek bekijkt zie duidelijk de overeenkomsten .
misterA schreef:In de rundveefokkerij is de laatste 30 jaar een enorme vooruitgang geboekt, dankzij
CGJ12 schreef:amaze schreef:Als je de indexen van het rundveestamboek bekijkt zie duidelijk de overeenkomsten .
Inderdaad.
Op beide lijsten staat Sunny Boy.
ceasario schreef:misterA schreef:In de rundveefokkerij is de laatste 30 jaar een enorme vooruitgang geboekt, dankzij
Je vergeet gemakhalve dat er nu volop gesleutelt moet worden om de "koe" exterieurmatig overeind te houden.
amaze schreef:Ik snap je vraagstelling niet (waarom zo cynisch ?)Het is gewoon een feit .
Als je de indexen van het rundveestamboek bekijkt zie duidelijk de overeenkomsten .
sarabande schreef:Het heeft 4 poten een kop en een romp
amaze schreef:[
....en zo blijft het fokken interresant !
ceasario schreef:amaze schreef:[
Ja het zou beter zijn als de mens deze toepassingen meer op zichzelf toespitste.
Bij de Koeien is zeer veel vooruitgang geweest in de ophanging van de uier.
Jammer dat de boerin daar weinig van meegekregen heeft.![]()
Daarom de beste stuurlui staan in de "melk""-stal".
CGJ12 schreef:Eén ding wordt wel duidelijk:
Bokkers hier hebben over het algemeen geen kaas gegeten van statistiek en indexen.
Het woord "afgestudeerd" is volgens mij maar op een enkeling van toepassing...
ceasario schreef:CGJ12 schreef:Eén ding wordt wel duidelijk:
Bokkers hier hebben over het algemeen geen kaas gegeten van statistiek en indexen.
Het woord "afgestudeerd" is volgens mij maar op een enkeling van toepassing...
5,5 = afgerond 6.voldoende.
Dan missen we nog 45% van de kennis.
CGJ12 schreef:amaze schreef:Als je de indexen van het rundveestamboek bekijkt zie duidelijk de overeenkomsten .
Inderdaad.
Op beide lijsten staat Sunny Boy.
Gitta1977 schreef:.........maar er zitten inderdaad veel overeenkomsten tussen beiden, met dat verschil dat de koeien op de foto nog steeds op een heuveltje staan...Het dekgeld mag ook wel wat meer overeenkomen vind ik...
Dees schreef:sarabande schreef:In dit geval gebruik ik de beschrijving van Dees, om een vergelijk te maken.
.
@ Sarabande:
Ik schijn je niet te kunnen verbieden mij te quoten, maar haal mij svp niet aan als je dat niet van tevoren aan me hebt gevraagd.
Algemeen:
Ik distantieer me nadrukkelijk van iedere uitspraak die Sarabande doet. Elke uitspraak die Sarabande doet, doe hij/zij namens hem/haarzelf. In ieder geval zeer zeker niet namens mij.
Voor de goede orde wil ik hierbij eveneens vermelden dat ik geen idee heb hoe de paarden van Sarabande gefokt zijn danwel hoe ze er uit zien. Ik heb dan ook absoluut géén mening over de paarden van Sarabande en nimmer een uitspraak over de paarden van Sarabande gedaan.
ceasario schreef:amaze schreef:[
Ja het zou beter zijn als de mens deze toepassingen meer op zichzelf toespitste.
Bij de Koeien is zeer veel vooruitgang geweest in de ophanging van de uier.
Jammer dat de boerin daar weinig van meegekregen heeft.![]()
Daarom de beste stuurlui staan in de "melk""-stal".