[WN] 3 Maart Hengstenpromotie Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Re: 3 Maart Hengstenpromotie Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 23:49

Ook wij hebben uitermate genoten van de mooie hengsten (ja Joke, je schitterende hengst heeft ook mijn hart gestolen, EN jullie hond!!!!!)
Lekker veel bokkers gemeet, gezellig!!
Hengstenaantal vond ik tegenvallen en hoe sommige hengsten werden gepresteerd vond ik ook geen goede reclame. Een erg gemiste kans lijkt me........

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:00

Weer terug van een zeer inspannende dag en toch nog een leuk feest!

Bedankt voor alle leuke reacties.

Helaas was het aantal hengsten niet overweldigend. Op het laatse moment hebben een aantal nog afgehaakt. Maar voor volgend jaar hebben we zeer veel aanmeldingen. Dat belooft nog wat.

Onze hengst was net terug van 3 weken dekstation en ben erg tevreden!. Bedankt voor alle complimenten die we over hem hebben gekregen.

Groeten

Karolien

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:40

ik ben er ook geweest, idd hengsten en evt nakomelingen konden meer, maar vond zelf vorig jaar veel mooier en beter...
succes verder toch leuk gedaan het organiseren van.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 02:20

ook mijn complimenten voor de organisatie, ik ben blij dat ik toch nog naar kootwijkerbroek ben gereden, al was ik twee uur eerder thuis dan gepland Lachen Ik heb geloof ik een stuk of 6 hengsten gezien, waarvan eentje , in mijn ogen , niet echt heel goed was, ( zachtjes uitgedrukt) Echter, ik denk dat de organistatie daar weinig aan kan doen, evenals het aantal dat meedeed..
volgend jaar ben ik weer van de partij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 09:48

Ook ik heb het naar mijn zin gehad. Ben benieuwd naar volgend jaar! Meer hengsten zou leuk zijn. Desalniettemin heeft de organisatie t weer leuk gedaan.
Heb genoten van Ice, de hengst waar Ed Gosen op zat, Danny (ook al werd hij niet geshowed) en ook van ARC Genuine Oak. Wat een plaatje! Heb hier thuis een boekwerkje van Arcese, daar staat zijn moeder ook in, hij heeft zijn looks niet van een vreemde! Knipoog

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:11

Vooral het tonen van nakomelingen lijkt me erg interessant!! Dan is het ook niet zo erg wanneer er niet zo heel veel hengsten zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:14

Voor een juist beeld moet je dan ook de merrie er bij betrekken. De hengst is tenslotte maar een deel van het veulen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:31

Ach, het is natuurlijk een hengstenpresentatie, geen fok-show. Lijkt me logisch dat de hengstenhouders dan de betere nakomelingen laten zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:33

Op de Nieuwe Heuvel worden anders wel de merrieds met hun veulens bij de hengst getoond.
Alleen op die manier kun je je een juist beeld vormen van wat een hengst is en doorgeeft.
Alleen op de hengst afgaan is jezelf voor de gek houden.
Maar misschien willen we dat dan wel Knipoog

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:54

Misschien een suggestie voor volgend jaar,om het geheel wat uit te breiden met een fokkerij gedeelte waarin er idd nakomelingen worden geshowd.
Wat betreft de show ansich,die vond ik uitstekend georganiseerd.
Het vorgaande jaar hadden de eigenaren wat meer moeite gedaan om,om de hengsten wat show te creeeren wat het voor de toeschouwer tot een spectaculairdere show maakte.
Iets wat Ed bijzonder goed heeft begrepen,geweldige entree!
Oak had ook mijn voorkeur bij de Quarters,en de halter hengst van Brigitte vond ik ook geweldig.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 11:03

Uiteraard hebben we aan elke hengsten eigenaar gemeld dat we graag ook de nakomelingen wilde tonen. Maar ja dan moet je ze wel hebben! Ice krijgt er dit jaar zat baby's dus volgend jaar hebben we Ice met Ice babys!

Wij gaan zeker door met deze show, En het belooft voor volgend jaar echt bijzonder te worden. Wij hebben het idee mischien de show half januari te doen. Graag jullie mening hierover.

Karolien

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:08

wij zjn ook geweest
ik vond het het net als vorig jaar weer geod georganiseerd.
jammer dat er wat afmeldingen waren, maar daar kan je als organisatie ook niks aan doen.

hengst los in een bak tijdens een presentatie vind ik persoonlijk niet zo'n geweldige aktie.
als er wel iets fout gaat is de ravage niet te overzien.

half januari is een goed plan
karolien bedankt voor de leuke middag

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 11:08

Dan nog een vraag van eigenbelang Haha!

Wie heeft er toevallig foto's gemaakt van onze Ice en eventueel van Fun & Fancy showkleding.

Ik zag namelijk genoeg flitsen gaan. Maar kon helaas zelf niet fotograveren. De dame van de video kon helaas niet komen.

Groetjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:11

Warmtelampen op hangen Knipoog

Ik vond de aankleding erg proffesioneel. Mooi frisse kleuren.

Om nog meer publiek te 'lokken' zou je misschien een soort tombola kunnen houden met een gratis dekking als prijs.

De losse hengst had ik ook zo mijn bedenkingen bij, temeer daar deze jongen al niet erg reageerde op de lichaamstaal van de begeleider.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:32

Aan de lange bankzijde hadden ze infrarood warmers aan, DD en de verwarming in de kantine stond lekker te ronken, zalig!
Accomodatie zag er schitterend uit en oh, wat rook het lekker aan de lange zijde, jammie!!

Ik schrok erg hoe een welbekende reininghengst werd voorgesteld door een erg jonge amazone. Deze spetter spetterde niet, liep uit elkaar en was onzeker over wat hij moest doen. Voor de leken onder de toeschouwers was het geen goed beeld.Wel ongelooflijk braaf natuurlijk.............de jonge dame zat er prachtig op.
Een hengst bewust loslaten in een bak met een extreem groot kantineraam en rijen met mensen om de bak (met enkele kinderen die de benen over de bakrand hadden, oeii!!) vond ik ook geen goed idee. Hij liet zijn gangen ook niet zien, dolde maar wat. Jammer. Aan de longe line was hij beter tot zijn recht gekomen want het is een mooi paard.
Volgend jaar presenteer ik graag een nakomeling van een hengst die zich dan vast wel gaat voorstellen op de show, merrie neem ik eventueel ook wel mee, hihhiiiii.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:35

Hé die lampen heb ik dan gemist, maar gelukkig had ik een warme jas aan Haha!

Die hengst had zijn naam en verleden mee, maar zou alleen nog aan de hand geshowed moeten worden. Het beest heeft zijn pensioen meer dan verdiend.
Nu moest het tonen hoe braaf hij was met een kind op zijn rug, maar gezien het spoor- en bitgebruik toonde het slechts het tegenovergestelde.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 11:37

Een gratis dekking mmmm weet niet of hengstenhouders daar aan mee werken. Het kost een hengstenhouder erg veel geld om uberhaupt je hengst goed te promoten. Weg geven van dekkingen en dan zeker waarvan je niet weet bij wat voor paard het terecht komt (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen.) Dat kan een erg negatieve uitpak hebben voor de naam van je hengst. Om een voorbeeld te noemen. Iemand wint die dekking en die gaat zijn haflinger of ford er mee dekken.(begrijp me niet verkeerd want ik vind dat ras echt leuk heb zelf zo'n blonde dol gehad.) Maar om het even op mezelf te gooien. Ik dek alleen quarters en paints met mijn hengst. Dan zou je moeten zeggen alleen mensen met een quarter of paint kunnen deelnemen. Nou dat staat ook niet aardig naar de mensen die een leuke haflinger of ford hebben. Dat zou mij in het verkeerde keelgat schieten.

Hoop dat je het verhaal een beetje begrijpt. Want ik denk dat ik hierin voor veel hengstenhouders spreek. En als iemand daar anders over denkt hoor ik het ook graag!

Karolien

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:48

Ik begrijp je heel goed hoor en je hebt helemaal gelijk.
Buiten het feit dat er dus ook hengsten een dekking zouden vergeven waar ik dus geen veulen van zou willen hebben. Het werkt dus naar 2 kanten.
Maar bij alles zijn spelregels op te stellen en je kunt allicht een balletje opgooien bij de hengsteneigenaren en eens verder met het idee stoeien.
Je hebt nog een heel jaar tenslotte Haha!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:51

Mee eens FlyingHigh het was gewoon jammer om te zien dat de amazone veel vaak de verkeerde hulpen gaf en daardoor het paard in de 'war' bracht. Imo hoort een kind ook niet op een hengst en zeker niet op een hengstenpresentatie.

De loslopende hengst hadden we voor de presentatie aan de Longe Line gezien en liep daar niet rad. Denk dat hij daarom ook niet aan de Longe Line geshowed werd. Vond die kinderbeentjes ook eng, hij liep daar ook direct op af.

Een gratis dekking is misschien veel gevraagd, doe een leuke korting of een andere aktie... een loterij met iets anders te winnen. Persoonlijk vond ik het niet erg dat het niet al te druk was, er was ruimte genoeg om te kunnen kijken Clown Maar voor de hengstenhouders had meer publiek leuker geweest ja.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 12:43

Nou we hebben inderdaad nog een klein jaar dus we zullen in de nabespreking weer het een en ander op tafel gooien!

Tot volgend jaar!

Karolien

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:50

Klinkt als een geslaagde dag! Ik ben benieuwd naar meer foto's, zeker van Hints Supreme Mickey. Altijd de concurrentie in de smiezen houden Clown Knipoog

Ik kon helaas die kant niet op komen, keuzes hè? Ik ben wezen kijken bij de clinic van Tom Calie en ik moest zelf nog 2 paarden trainen.

Maar volgend jaar hoop ik er bij te zijn!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:52

Met hengst dan toch zeker Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:53

Ben het helemaal met jullie eens wat betreft "de oude rot" en de loslopende hengst. Vooral de laatste reageerde ook helemaal niet goed op de dame in de bak. Ik vond het onverantwoord. Ook kon de dame hem niet echt de baas, ze liet hem heel de tijd om zich heen lopen en voor haar uit gaan, geen correcties of wat dan ook. Dit was overigens ook de enge hengst die ik ook in zijn stal uit zn pan heb zien gaan, hij sloeg zowat zijn benen over de box wand...het hele rijtje boxen stond te schudden...

Ik heb het in elk geval wel heel erg leuk gehad en ben zeker volgend jaar weer van de partij! WIl die Ice baby's wel eens zien! Knipoog
Over de show in januari: vaak is het dan nog wel heel koud...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 12:57

Voor de mensen is er verwarming heb ik begrepen en qua paarden kun je dan goed zien welke er echt 'cool' zijn Knipoog

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 12:58

De eerste Ice baby's worden deze maand geboren. Zijn van Roy zijn merrie's van de Forest Mountain Ranch. Die van ons komen in April en Mei Even zo uit me hoofd. Teminste van Ice dan want Sizzle is uitgerekend over 8 dagen!!!!! (Footworkje)....