Verrichtingsonderzoek van start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haan

Re: Verrichtingsonderzoek van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:26

weule schreef:
ben net terug!, het viel tegen! weinig goeds en interessants gezien, flemmingh X contango en Diamont hit X negro waren fijne dieren, enkele doorsnee leuke dressuurpaarden en een paar waar ik niks aan vond. Als ik meer tijd heb zal ik van iedere hengst wel even een korte beschrijving geven en van de ruiters....

Dat is niet echt positief helaas, Dayano viel ook niet mee?! Ik wacht met spanning op je beschrijvingen.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:49

weule schreef:
ben net terug!, het viel tegen! weinig goeds en interessants gezien, flemmingh X contango en Diamont hit X negro waren fijne dieren, enkele doorsnee leuke dressuurpaarden en een paar waar ik niks aan vond. Als ik meer tijd heb zal ik van iedere hengst wel even een korte beschrijving geven en van de ruiters....

Ik ben het wel met Weule eens!

De Flemmingh x Contango was het leukste paard.Heel mooi losgelaten, mooie halshouding, loopt mooi bergop, veel buiging in de gewrichten (wat ik graag zie). En hij liet ook al een wissel zien!

De Diamond Hit x Negro was wel een leuk paard maar die croupe...hij mist de wow faktor, beweegt wel fijn en liet zich goed bewerken.

Dayano was erg trekkerig en wilde niet echt dragen op het achterbeen, hij is naar mijn insziens niet veel verbeterd na de hengstenshow dit voorjaar. Het achterbeen plaatst hij ook raar, het achteronderbeen (onder de spronggewricht) Staat naar buiten. Dat zie je wel vaak bij het duitse bloed (o.a. Sandro Hit)

De Rousseau x Montecristo mocht er ook wel zijn. Een paard met veel veer en lossigheid, laat zich ook al goed sluiten.

De rest vond ik erg tegenvallen, sommige paarden liepen gewoon niet. De Ferro was erg mooi maar lastig, aan het eind werd het wel beter met de testruiter Patrick van der Meer.

En natuurlijk heeft onze Pipo (Gert vd Hoorn) ook weer gereden en ze weer stevig aan de tand gevoeld. Ik heb het idee dat de hengsten bij beide testruiters nu meer worden aangepakt, er was ook veel zweepgebruik vandaag. Dus ook veel hengsten die de staart tussen de billen knepen.
Ook had ik het idee dat de trainingsruiters er nu meer van vragen, zodat het verschil tussen de trainings- en testruiters minder opvalt.
Aan het eind kwam Pipo niet meer zo makkelijk in het zadel. Zou hij dan nu toch last van zijn rug hebben? Patrick was verlaat door een ongeluk op de weg en stond in de file, dus Pipo had het druk vandag

Opsteigen werd nu in een "Naugthy Corner gedaan. Een zeer kleine volte afgezet met hindernissen tegen de bakrand aan. Zouden ze dit jaar "gevaarlijker" zijn?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:14

Ik ben het bijna helemaal eens met Tickels, maar zal toch mijn eigen verslag even gaat typen!, dus 15 minuutjes geduld graag..

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:43

Bij deze mijn verslag van de jonge dressuurhengsten vanmorgen.
Rousseau X Jazz: Een hengst welke kort beweegt, met géén buiging in het spronggewricht, beweegt ook met weinig souplesse, ruimte en oprichting. Werd 'getest' door Gert v/d Hoorn die hem na 15 minuten stuiteren zo ver had, dat hij hem niet meer in de linker galop kreeg en het maar opgaf. (wat overigens meer aan de ruiter dan aan het paard lag)

Flemmingh X Contango: Een mooie, brave hengst, die sterk van achter bewoog, goed in tact liep met een hele fijne galop (rustig en ruim), werd netjes voorgereden en zelfs Gert v/d Hoorn kreeg deze hengst niet uit zijn balans. Voor mij de beste hengst van deze morgen.

Rhodium X Jetset D: Deze hengst was rijk in conditie, bewoog met weinig souplesse, zwaarmoedig en met de hakken onder de staart. Was wat plat in zijn kruis, werd getest door Gert v/d Hoorn.

Sir Sinclair X Havidoff: Een mooie hengst om te zien, met uitstraling, mocht misschien iets meer lengte hebben in zijn hele lijf, zowel draf als galop zonder rug, en vrij strak. Werd getest door Patrick v/d Meer.

Negro X Monaco: Een moeilijke hengst om te rijden, strak in zijn rug, niet helemaal lekker van achter, beetje een korte draf en weinig ruggebruik, verder nogal een 'boefje'. werd getest door Gert v/d Hoorn.

Rousseau X Roemer: Prachtige hengst om te zien, beschikt over een mooi voorbeen gebruik en is braaf. Mist echter op dit moment de kracht van achter, buigt weinig in het sprongewricht. werd getest door Patrick v/d Meer, die hem van achter erbij probeerde te rijden, de hengst kwam hiertegen ligt in verzet en had er duidelijk moeite mee (begon te knijpen met de staart en werd strak in de rug)

Ferro X Havidoff: Mooie hengst, maar in het begin ronduit lastig, kijkerig en vervelend. Gallopeerd constant overkruist en zat in de verkeerde galop, trok de ruiter uit het zadel en gedroeg zich naar. Werd getest door Patrick v/d Meer, die na 10 minuten stevig aanpakken de hengst toch redelijk aan het lopen kreeg, waarna de hengst zich 'leek te geven'. (complimenten aan Patrick!)

Diamont Hit X Negro: Een brave, goed bewegende hengst die ongecompliceerd en fijn bewerkbaar leek. Ruime en krachtige bewegingen samen met het type zorgden voor een mooi beeld. Werd getest door Gert v/d Hoorn, de hengst kwam hiertegen niet in verzet...

Ramon X Nimmerdor: Een super brave, fijn te rijden hengst, die echter geen DP is, lengte mist in het lichaam en een beetje eenvoudig aandoet. Werd getest door Patrick v/d Meer.

Dolany X linaro: Mooie grootramige hengst die 'veer' heeft in zijn beweging en een mooi voorbeen gebruik toont, van achter niet gelijk, plaats rechtsachter verder door en met meer buiging in de sprong als linksachter, reden:? (veel gedekt, groot, koehakkig, mist kracht?) Werd getest door Gert v/d Hoorn.

Rousseau X Montecristo: brave, eerlijke hengst met een goede galop en veer in de beweging, goed achterbeen gebruik en fijn bewerkbaar. Mist een beetje bloed en hengstenuitstraling en werd soms een tikkeltje zwaarmoedig, lijkt een stugge mond, mede door zijn vrij zware hoofd/hals verbinding.

Testruiters: Gert v/d Hoorn: net als anders... en Patrick v/d Meer, die netjes en correct reed, aanleg testte, maar op een eerlijke manier, zeker gezien de manier waarop hij de ferro X havidoff aan het lopen kreeg.

Geklungel: De manier waarop de hengsten binnenkwamen. Aan de hand werden ze naar 1 van de 2 'kooien' (volte van ca. 8 meter, afgezet met balken en staanders) gebracht, waarna de verrichtingsruiters opstegen, terwijl een hulpje de hengst vasthield, daarna stapen/draafden ze enkele rondjes in deze volte, alvorens de hengste 'los werden gelaten' en de hele bak doorkonden.

MissChoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:46

En de Krack C x TCN Partout?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:47

Die is pas deze morgen toegelaten tot het onderzoek en werd aldus niet getest.

MissChoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:16

Oh wacht ff Blond, ik dacht dat je verslag deed van de vandaag aangeleverde hengsten.... Maar ik snap hem nu

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:16

Mooi verslag Weule, geeft een goed beeld. Patrick van der Meer is ook een fijne ruiter...hebben ze een goede aan bij het verrichtingsonderzoek!

sammy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:49

Iemand ook foto's gemaakt? Tong uitsteken

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:59

Bedankt voor het duidelijke verslag. Geeft inderdaad een goed beeld. Ben benieuwd hoeveel er aan het einde nog over zullen zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:15

Daar hebben we wat aan Weule en tickels! Ja
Gaan jullie toevallig ook nog springpaarden kijken binnenkort Haha!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:02

Ik niet.. misschien met de officiele tussenbeoordeling halverwege de verrichting, verder niet..

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:46

Ik wil a.s. woensdag gaan kijken in Ermelo.

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:12

iemand enig idee waar deze zijn gebleven?
Cat.nr. 726 Sir Sinclair X Fruhling en
Cat.nr. 824 Colman X Contender

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:31

Cat.nr. 726 Sir Sinclair X Fruhling, is in het voorjaarsonderzoek naar de eerste testdag naar huis gegaan, was niet zo'n makkelijk paard..

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 21:57

Jazz x Ubis mocht nu wel blijven.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:46

nr 292 Jazz x Ubis
nr 339 Krack C x T.C.N Partout
nr 624'05 Quite Easy x Galoubet A
nr 383 Lupicor x Landgraf
nr 512 Ovidius x Nimmerdor

Die mogen volgens mij meedoen met het verrichtingsonderzoek

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:14

Menk schreef:
Cat.nr. 726 Sir Sinclair X Fruhling, is in het voorjaarsonderzoek naar de eerste testdag naar huis gegaan, was niet zo'n makkelijk paard..

Vond er ook een reet aan Nagelbijten / Gniffelen Was nog de veilingtopper van de SS ook Nagelbijten / Gniffelen

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:23

Menk schreef:

ja dat klopt, maar die mocht wel terug komen dit najaar.
hij was nogal rillerig en kreeg dus nog ff de tijd om te groeien

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:07

Wat ik heb meegekregen is dat niks verbeterd, en moet de goede ruiter voor dat paard nog worden gevonden Clown

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 21:30

Menk schreef:
Wat ik heb meegekregen is dat niks verbeterd, en moet de goede ruiter voor dat paard nog worden gevonden Clown

Menk schreef:

Misschien is die hengst gewoon nog erg jeugdig en naar mijn weten was hij nog niet veilig genoeg om op te zitten zeg maar, maar op hem nou gelijk zo naar beneden te halen... Hij is niets voor niets naar het najaarsonderzoek door verwezen.

Misschien is hij wel laat zadelmak gemaakt, en wat zo'n hengst allemaal wel niet mee maakt, gelijk publiek enz... Daar kan je niet het karakter op gaan zitten beoordelen imo.

Zolang je het niet zeker weet, heeft het geen zin om allerlei dingen te gaan roepen.

En nee, ik heb geen aandelen in deze hengst, ben van mening dat elke hengst een eerlijke kans verdient, en houd niet zo van stemmingsmakerij.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:01

marcolemar schreef:
Menk schreef:

Menk schreef:

Misschien is die hengst gewoon nog erg jeugdig en naar mijn weten was hij nog niet veilig genoeg om op te zitten zeg maar, maar op hem nou gelijk zo naar beneden te halen... Hij is niets voor niets naar het najaarsonderzoek door verwezen.

Misschien is hij wel laat zadelmak gemaakt, en wat zo'n hengst allemaal wel niet mee maakt, gelijk publiek enz... Daar kan je niet het karakter op gaan zitten beoordelen imo.

Zolang je het niet zeker weet, heeft het geen zin om allerlei dingen te gaan roepen.

En nee, ik heb geen aandelen in deze hengst, ben van mening dat elke hengst een eerlijke kans verdient, en houd niet zo van stemmingsmakerij.

helemaal mee eens,de hengsten zijn net 3 jaar oud!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:04

Citaat:
en wat zo'n hengst allemaal wel niet mee maakt, gelijk publiek enz...

Daarom hoeft hij nog geen stap minder te bewegen. Jij ging de eerste keer toen je veel mensen zag toch ook niet anders bewegen?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:54

arie53 schreef:
Citaat:

Daarom hoeft hij nog geen stap minder te bewegen. Jij ging de eerste keer toen je veel mensen zag toch ook niet anders bewegen?

Jij misschien niet, maar er zijn mensen en dieren die ergens van onder de indruk zijn Tong uitsteken

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 08:19

arie53 schreef:
Citaat:

Bij de meeste paarden zie je wel verschil als die gespannen is en als hij ontspannen is...

Ik heb het ook niet over de beweging van de hengst gehad, dus quote slaat nergens op Knipoog