ik geef de hoop op...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re: ik geef de hoop op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:26

ja inderdaad, aan de ene kant geeft iedereen hier thuis me weinig kans natuurlijk, en daarna zeggen ze: het heus nog lukken hoor. ja dan weet je zeker dat je gelijk heb gehad natuurlijk. het kan nog wel, en daar gaan we dan maar voor. Knipoog jullie horen alles zo snel mogelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:57

Ik heb zelfs m'n merrie destijd ruim een week rust gegeven na de inseminatie Nagelbijten / Gniffelen

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 19:05

en heeft t geholpen? Knipoog .... haha nou rust krijgt ze niet hoor, rustig beetje trainen kan best Tong uitsteken ze geven mooi weer op, dus zodra ze daar klaar is, mag ze weer mee naar huis.

ze heeft trouwens (even snel klein beetje offtopic) naar haar een merrie, maar ook een ruin met 1 oog. zielig om te zien, gewoon een groot gat, ik moest het even kwijt. en ik zag ook een veulen van prins, schitterend vosje, met smal blesje en vier gelijke witte voetjes. jammer dat het een pony is, anders wilde ik m misschien wel Tong uitsteken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:10

Nah, ze was drachtig maar of dat aan de week rust gelegen heeft weet ik natuurlijk niet Clown

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 19:16

we zullen het afwachten. Prins is ook alweer een dagje ouder, en we liepen zo door de stallen, ik wist waar hij stond, maar hij is een beetje suf op stal (centebakkie) en je zou m werkelijk niet herkennen. Als hij 'hengst' is , dat is het zo'n schitterend dier, en daar maar een oude l*l Tong uitsteken maar als hij zn werk maar doet vind ik het goed. het schijnt dat hij niet veel sperma geeft, maar wel goed, nu proberen ze toch vaker te dekken, elke dag, ja het heeft meer bacterie gevaar, maar om de dag heeft tot nu toe niet geholpen, en ze wordt na een dekking nog gespoeld dus ik ga er vanuit dat het meer kans geeft op dracht. wie weet.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 20:50

ik heb net gehoord dat ze weer terug thuis is? maar hoe dat kan weet ik niet, want ze werd gister pas goed hengstig, ik ga morgen er achter proberen te komen, waarom ze daar niet tot het einde van de hengstigheid gebleven is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:42

O jee, dat is niet zo'n best nieuws! Ze moeten echt tot het einde dekken!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:17

dat is dan niet zon goede hengsten boer

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:26

Wellicht is ze gescand en was het ei al gesprongen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 06:16

Ja, hopelijk wel, maar dan is ze maar heel kort hengstig geweest.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 06:22

ik had je verhaal al vaker gelezen...het heeft ook al eerder op bokt gestaan dus vandaar...
ik kan niet meer doen dan je sterkte wensen..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:09

Idd maar hopen dat het al gebeurd was, anders wordt de kans wel onnodig kleiner. En is ze ook al gespoeld?

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:32

ik heb net gebeld naar de hengstenhouder, ze is zondag gedekt, maandag is de veearts geweest en toen was het ei al weg, dus nu moet ik dan 18 dagen wachten. is t normaal dat t zo snel kan gaan? zaterdag was ze nog net niet helemaal hengstig.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:37

Jawel, dat kan en dan zijn ze er ook wel goed dicht bij geweest. Dan kan het wachten beginnen!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:42

dus ik heb nog wel kans? Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:45

Yep, je hebt een kans. Wij hadden ook een merrie waarbij dat heel snel ging, meestal duurt het wel langer. Deze merrie is altijd direct drachtig geworden, dus je kans wordt daardoor niet kleiner denk ik.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:45

Ja, als ze zondag hengstig was en zich liet dekken en maandag was het ei weg heb je goede kans.
Heeft de DA haar nog gespoeld ook?

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:48

dat weet ik niet, maar ik denk van niet, omdat het ei eral af was, dan kan je niet gaan spoelen of wel?
hij zag ook niet veel zitten hoor in de baarmoeder, een paar zwarte vlekjes wat op wat oud bloed kon duiden. verder niks dus. ik hoop dat het gelukt is, meestal dekte hij pas halverwege de hengstigheid, omdat ik het nooit zo snel aan haar kon ontdekken, en hij dat altijd een dag later pas kon komen, dus als het ei dan al weg was, dan ben je zeker al te laat of niet? nou ik hoop dat het gaat lukken. de 18 dagen gaan toch vanaf nu in he....

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:55

Ik zal voor je duimen hoor *LOL* Ik denk dta je nu juist veel kans hebt. Als ze zondag gedekt werd en maandag het ei weg, dan is het ei onderweg en het zaad dus ook, goede kans dat ze elkaar tegen komen toch Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:19

Je kunt spoelen zolang de hengstigheid er nog is en zo lang de baarmoedermond nog open is. Als het ei eraf is dan duurt het ong. 4 dagen voor het in de baarmoeder zelf is. Zolang kun je nog spoelen. Oud bloed in de baarmoeder is niet wenselijk.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:24

ja ik heb dus geen idee of ze gespoeld is, maar ik ga er dan vanuit van wel, als dat dus wel mogelijk is. ik ben t vergeten te vragen, en om nu nog een keer te bellen staat een beetje blond Tong uitsteken maar die dierenarts is een ervaren man, dus ik denk dat hij dat wel gedaan heeft dan. ik hoop t

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:33

stomme vraag misschien, maar ehm, als ze net gedekt is, en je spoelt die dag erop, kan het dan niet zijn dat het sperma ook weggespoeld wordt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:34

Nee want dat zit al in de eileiders Knipoog het sperma wat er nog wel in zou zitten, (wat bijna onmogelijk is) is toch te laat om op tijd bij de eicel te zijn, dus dat kan geen kwaad. Dat soort sperma wil je dan niet bij je eitje hebben Haha!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:35

oke gelukkig Tong uitsteken bedankt sammie. jij hebt er echt veel verstand van zeg Knipoog

lilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:41

Hey Holly!
Ik hoop echt voor je dat het nu lukt! Dat verdien je wel. Bij lady is het ook nog niet gelukt. Maandag is de DA geweest en stond ze hengstig maar nog geen eitje, dat moet vandaag zijn. Ik hoop dat ze snel dekken en dat alles lukt. Dan kunnen we misschien samen aftellen naar onze veulentjes! Haha!

duim voor je!
lilli