In De Strengen en de fokkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:35

MissHIS schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar besef je wel wat de (financiele) gevolgen zijn wanneer al die niet-fokkende leden hun KWPN lidmaatschap opzeggen? Dan wordt alles alleen nog maar duurder voor de KWPN fokkers en dat zal velen (nog meer) ontmoedigen. Nee, ik ben blij dat er zoveel niet-fokkende leden lid zijn bij het KWPN (en dus IDS) en dat moeten we ook zo zien te houden! Echter niet door de echte fokkerijverhalen uit de IDS te houden.

Sinds 1980 ben ik een niet fokkend lid en ook ik zit niet te wachten op die sportverslagen of verhalen over mensen.
Daarvoor heb ik de Hoefslag, waar tegenwoordig meer artikelen over de fokkerij in lijken te staan dan in IDS.

Eerder had ik IDS dezelfde dag al uit en keek ik echt uit naar de komst van het blad. Ook ik mis de verhalen van fokkers en hun beweegredenen. IDS gaat teveel over mensen en te weinig over paarden vind ik.

Het is dat ik al zolang lid ben dat ik nog niet de moed heb gevonden om mijn lidmaatschap op te zeggen. Ergens nog hoop ik dat het beter wordt, maar het moet niet te lang duren anders zeg ik het toch echt op.

Suzanne F.

Re: In De Strengen en de fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:36

Ik heb juist de Hoefslag opgezegd omdat ik toch alles in de IDS kan lezen!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:38

Ureka De ids is geldbesparend!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:41

Suzanne F. schreef:

Kijk dat bedoel ik! Zo dom zijn ze bij het KWPN nog niet!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:41

Suzanne F. schreef:

Ik heb eerder de neiging om IDS op te zeggen.
Zoals gezegd heeft de Hoefslag tegenwoordig meer artikelen over de fokkerij dan IDS en vind ik die juist beter geworden tov "vroeger".

Het grote voordeel is dat De Hoefslag ook een weekblad is en dus vwb wedstrijduitslagen niet zo achter de feiten aanloopt dan IDS.

Maar ieder zijn keuze natuurlijk.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:45

Voor veel dingen heb je toch je KWPN-lidmaatschap nodig.

Maar goed, zonder gekheid, ik hoop dat het KWPN wat doet met het commentaar op de In de Strengen! Fokkerij, fokkerij, fokkerij! Want er is niets mooier dan dat! Dus daar een blad mee vullen, moet toch beslist geen moeilijke opgave zijn!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:42

Suzanne F. schreef:

Je wordt beslist beloond op de keuring nu ze meelezen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:44

MissHIS schreef:
Voor veel dingen heb je toch je KWPN-lidmaatschap nodig.

Tenminste als je "ergens" bij wil horen.
Net paarden direct uit het evenwicht.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:47

Daar heeft het niets mee te maken, Ceasario. Als je naar een KWPN keuring wilt met je KWPN-product, heb je het lidmaatschap al nodig.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:50

Citaat:
Nassau en Nairobi licht geblesseerd 02-05-2006

Octavia en Miss Montana strijden op dit moment om het vierde plekje in het team voor La Baule.

De twee KWPN-merries van respectievelijk Jurgen Stenfert en Emile Tacken zijn opgenomen in het team voor de openingswedstrijd van de Samsung Super League
in La Baule

, omdat de vaste waarden Nairobi en Nassau geblesseerd zijn.
Bondscoach Rob Ehrens denkt nog na over de vraag of de Jus de Pomme-dochter Octavia of de Emilion-dochter Miss Montana deel zal uitmaken van het kwartet dat vrijdag in La Baule aan de start verschijnt van de eerste landenwedstrijd van het Samsung Super League-seizoen.
Op dit moment is wel zeker dat de KWPN-goedgekeurde hengst Eurocommerce Berlin (Cassini x Caretino) met Gerco Schröder, Okidoki (Jodokus x Topas) met Albert Zoer en Fleche Rouge (v.Papillon Rouge) met Leopold van Asten in de Franse badplaats deel zullen nemen.
"Gelukkig valt de blessure van Nassau mee", vertelt Ehrens. "Het gaat om een kleine bloeduitstorting. Het is alleen vervelend dat de genezing nog een paar weken op zich laat wachten."
Ook de blessure van Nairobi (Larno x Renville) is niet ernstig. De grote ruin heeft zichzelf met de linkerachtervoet in de kootholte van het linkervoorbeen geschopt. "Op de scan zagen we een kneuzing", vertelt Leon Thijssen. "Volgens de dierenarts konden we nu wel weer op concours, maar ik doe het heel rustig aan. Het seizoen is nog lang. We werken hem rustig door, begin juni gaat hij voor het eerst weer op concours."

(DWR voor KWPN, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

VOOR !!! Goed gelezen ! Dus geen ontslag a.u.b.

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:24

Hoeveel verschil zit er eigenlijk in de redactie / schrijvers van de IDS, paard & sport, bit en de hoefslag?
Zijn dat al niet een beetje dezelfde? ff een nieuw marketing sausje en dezelfde zooi opnieuw verkocht?

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 18:36

Mensen, kunnen we de discussie beperken tot de inhoud van IDS en laat aub het menselijke aspect erbuiten.
Ik ben me er zeer van bewust dat er nogal wat KWPN gefrustreerden aanwezig zijn, maar volgens mij hebben deze en gene een tijdje terug al vol bombarie afscheid genomen van "die lui die het nooit begrepen hebben en het nog steeds niet begrijpen".

Persoonlijk als ik ergens afscheid van neem, kijk ik niet terug in wroeging maar vooruit met de hand aan de ploeg!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:49

Fokker79 schreef:
Persoonlijk als ik ergens afscheid van neem, kijk ik niet terug in wroeging maar vooruit met de hand aan de ploeg!

Goh jij hebt echt oude IDS liggen

Dorian_Gray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:08

ART_UMA schreef:
Hoeveel verschil zit er eigenlijk in de redactie / schrijvers van de IDS, paard & sport, bit en de hoefslag?
Zijn dat al niet een beetje dezelfde? ff een nieuw marketing sausje en dezelfde zooi opnieuw verkocht?

Men neme een IdS P&S HS Bit PK etc etc en bekijken de colofon
Bit is van Reed, HS van BCM, twee totaal verschillende (concurrerende!) bedrijven

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:09

sarabande schreef:
Fokker79 schreef:

Goh jij hebt echt oude IDS liggen

Vlees nog vis.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:35

Code
off-topic

lageveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:07

Het is eigenlijk simpel. IDS moet op een of andere manier een zo hoog mogelijke oplage hebben. Zal weleen commerciële achtergrond hebben. Om dat te bereiken wordt ongegeneerd gebruik gemaakt van koppelverkoop, en dat is dan ook mijn grootste bezwaar. (Is dat niet verboden ? )
Vervolgens ontstaat dan de situatie dat er meer lezers zijn die het blad min of meer ongevraagd ontvangen dan de oorspronkelijke doelgroep. Geen wonder dat die dan op een of andere manier ook tevreden gesteld moeten worden. Ze zijn immers in de meerderheid ?
Zelf heb ik IDS jarenlang "mogen" ontvangen enkel en alleen omdat ik lid was van het Welsh stamboek !

Volgens mij is het gewoon een op hol geslagen trein, of anders een commercieel deuntje.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:21

lageveld schreef:

(Is dat niet verboden ? )

.

Dat is hun hele systeem tot bond van hengstenh-veilingen toe.

Trouwens ik heb heb geen wroeging, dat zijn ze me niet waard, maar ben net een Bank . "Je betaalt met rente.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:34

lageveld schreef:
Het is eigenlijk simpel. IDS moet op een of andere manier een zo hoog mogelijke oplage hebben. Zal weleen commerciële achtergrond hebben. Om dat te bereiken wordt ongegeneerd gebruik gemaakt van koppelverkoop, en dat is dan ook mijn grootste bezwaar. (Is dat niet verboden ? )
Vervolgens ontstaat dan de situatie dat er meer lezers zijn die het blad min of meer ongevraagd ontvangen dan de oorspronkelijke doelgroep. Geen wonder dat die dan op een of andere manier ook tevreden gesteld moeten worden. Ze zijn immers in de meerderheid ?
Zelf heb ik IDS jarenlang "mogen" ontvangen enkel en alleen omdat ik lid was van het Welsh stamboek !

Volgens mij is het gewoon een op hol geslagen trein, of anders een commercieel deuntje.

De Nma zal je vriendelijk verzoeken de definitie van koppelverkoop nog eens door te lezen...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:58

lageveld schreef:

Zoals uit dit topic volgens mij wel blijkt, worden de lezers die niet tot de oorspronkelijke doelgroep behoren net zo goed niet tevreden gesteld met een blad als dit....

greetjebee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:10

Wendy schreef:
lageveld schreef:

Zoals uit dit topic volgens mij wel blijkt, worden de lezers die niet tot de oorspronkelijke doelgroep behoren net zo goed niet tevreden gesteld met een blad als dit....

Dat denk ik ook. En daarnaast: is die 'koppelverkoop' misschien (mede) een oorzaak van de slechte inhoud? Immers, leden kunnen hun abonnement niet opzeggen (behalve dan door het lidmaatschap op te zeggen, wat voor velen ook geen optie is). Gevolg hiervan is dat 'men' van de redactie de onvrede over hetgeen ze publiceren nooit terug zien in dalende verkoopcijfers... Wellicht is een enquete een optie? (maar dan moet natuurlijk wel iedereen zo vriendelijk zijn om die ook in te vullen...)

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:49

SvenErik schreef:
Maar we hebben 3 mei ledenvergadering van 't KWPN en dan zal ik het eens aankaarten! Kijken of er meer mensen zijn die er daar zo over denken...

Niks gehoord of gezien....

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:16

Bas, ik heb je even gePBt!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:30

SvenErik schreef:
Bas, ik heb je even gePBt!

Mag ook in het openbare topic hoor...........

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:11

Het kwam erop neer dat ze bang zijn om de niet-fokkende leden te verliezen als ze dat soort sport-artikelen eruit halen. Aangezien meer dan de helft van de leden echt lid van het KWPN schijnt te zijn omdat ze de IdS dan krijgen. Die hebben dus weinig met fokkerij van doen en aangezien een IdS/KWPN-abonnement goedkoper is dan de Hoefslag is dit ook wel redelijk begrijpelijk.