Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ART_UMA schreef:De KWPN insteek snap ik ook niet, ik dacht dat de achtergrond van de
index was dat het gemiddelde van de totale populatie op 100 punten
werd gezet, veranderingen worden daarmee weggeregeld (je ziet dan de stijgingen of dalingen niet).
. Blijkbaar is er toch wat verandert in de "KWPN normaalverdeling"
chantal1 schreef:Ik ook niet echt, ligt misschien aan onze jeugdigheid![]()
Wel leuk om het stukje even te lezen daar niet van.
Al snap ik niet dat het KWPN steeds in samenhang met de heren van de cursus wordt genoemd.
sarabande schreef:Dat is bekend Ceasario dat hij daar goed in is dat ontkend niemand ook, het gaat om zijn kwaliteiten als vererver.
Als zeker was dat hij altijd zichzelf zou doorfokken zou ik ook 2000 euro neerleggen.
Aimee schreef:Is er überhaupt één hengst te noemen waarvan ten allen tijde 100 % zeker is dat ie zichzelf doorfokt?
ART_UMA schreef:Weinig paarden lopen met zoveel souplesse als het gribje, of er genoeg kracht in zit, tja wie zal het zeggen. Het is toch het totaal dat het bepaald niet 1 punt.
Suzanne F. schreef:pfff ben wel op mn p*k getrapt hoor
Aimee schreef:Als ik heeeel eerlijk ben, Suzanne.... vind ik zowel Gribaldi als Balzflug zwakke schakels
ART_UMA schreef:Suzanne F. schreef:pfff ben wel op mn p*k getrapt hoor
Duh kan dat? Figuurlijk gesproken neem ik dan aan![]()
Op welke basis hebben ze gekeken, enkel naar het papier, of met foto's of met scorings info etc erbij of hebben ze de merrie ook in real life gezien??
sarabande schreef:Chantal op de avond waar MissHIS het over heeft, en waar ik op aansluit, gaat het over de fokkerij van KWPN paarden en de huidige denkwijze daarover bij het KWPN.
De heren die daar waren maken mede deel uit van dat KWPN en dat beleid die op alle manieren met een sneltrein vaart de fokkers naar beter en hoger wil drijven terwijl de praktijk voor de fokkers steeds duurder en moeilijker is.
Dat is een discrepantie waarover gezwegen wordt en er wordt dan ook nog een hengst met een dekgeld van 2000 euro aangeraden zonder dat er over de werkelijke fokwaarde van die hengst (en dan heb ik het niet over % maar over het veulen dat eruit rolt) weinig bekend is.
Mijn reactie is zoals altijd gericht tegen het totale onbegrip voor de realiteit dat bij de stamboekleiding heerst.
Zoals vorig jaar nog een kleinerend artikeltje dat de fokkers altijd klagen over de lage prijzen.
Dus ik ben het deze keer met Cees eens laten ze zelf maar met die hengst fokken in plaats van met Jazz en Krack.
Suzanne F. schreef:Dat is smaak toch? Ik houd weer niet van gelders bloed. Ik vind trakehners over het algemeen mooi. Maar Gribaldi vind ik bij Vot de zwakste schakel en niet Balzflug maar goed.
Aimee schreef:Dat heeft voor een deel met smaak te maken ja....
Maar ook met de criteria waarop verschillende mensen beoordelen.... Ik vind Trakehners over het algemeen ook mooi, maar het kan me geen hout schelen of een paard mooi is of niet

MissHIS schreef:Aimee schreef:Dat heeft voor een deel met smaak te maken ja....
Maar ook met de criteria waarop verschillende mensen beoordelen.... Ik vind Trakehners over het algemeen ook mooi, maar het kan me geen hout schelen of een paard mooi is of niet
Mij wel, ik houd van mooie paarden, maar aan een dressuurpaard die alleen maar mooi is heeft niemand wat. Zeker qua beweging (vaak stekerig voorbeen, gebrek aan kracht en achterbeengebruik) schieten de huidige Trakehners (en nafok) vaak te kort in mijn ogen.
MissHIS schreef:Mij wel, ik houd van mooie paarden, maar aan een dressuurpaard die alleen maar mooi is heeft niemand wat. Zeker qua beweging (vaak stekerig voorbeen, gebrek aan kracht en achterbeengebruik) schieten de huidige Trakehners (en nafok) vaak te kort in mijn ogen.
Aimee schreef:De goede reflexen? Het gros van de huidige Traks heeft helemaal geen reflexen![]()