Nakomelingen Rhodium?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zitah

Re: Nakomelingen Rhodium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:31

@Nana, heb je geen foto's van de beweging?

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:51

Citaat:
De commissie beoordeelde alle hengsten die gepresenteerd werden in de ochtend op de harde baan in het vrij bewegen en vrij springen later op de dag. Dit zal op alle komende eerste bezichtigingsdagen het geval zijn.

Meest opvallende paarden van deze dag zijn:

502 Métall x Don Primaire
Beweegt met veel buiging in de gewrichten en toont daarbij souplesse. Een hengst die ook op straat opviel.

551 Rhodium x Montecristo
Een paard dat veel bloed vertoond in zijn model. Hij beweegt bergop, waarbij vooral de techniek van de draf en galop positief opvalt.

652 Special D x Jazz
Langgelijnde hengst met een aansprekend front. Hij beweegt functioneel en toont drie goede basisgangen.

TWEEDE BEZICHTIGING: STOKMAAT:
502 Métall x Don Primaire 1.68 m
513 Obelisk x Sultan 1.66 m
518 OO Seven x Jazz 1.65 m
520 OO Seven x Uniform 1.64 m
523 Oscar x Apollonios xx 1.65 m
525 Paganini x Zandman 1.64 m
528 Painted Black x Goodtimes 1.63 m
533 Polansky x Jetset-D 1.65 m
536 Prestige VDL x Krack C 1.68 m
539 Prestige VDL x Rohdiamant 1.66 m
541 Prestige VDL x Cocktail 1.66 m
548 Rhodium x Gardeulan 1.68 m
549 Rhodium x Cocktail 1.67 m
551 Rhodium x Montecristo 1.66 m
552 Rhodium x Montecristo 1.71 m
554 Rhodium x Lancelot 1.68 m
555 Rhodium x Jazz 1.65 m
558 Rhodium x Michelangelo 1.72 m
560 Rhodium x Darwin 1.65 m
652 Special D x Jazz 1.66 m

STER VERKLAARD: STOKMAAT:
501 Métall x Democraat 1.63 m
524 Osmium x Argentinus 1.65 m
531 Painted Black x Pion 1.63 m

De Rhodiumpjes doen het wel heel goed hè?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:06

hohoh niet te vroeg juichen.. Dit is slechts door verwijzing naar de 2de bez. dan komtde 3de en het verrichtingsonderzoek nog.

nana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:09

Zitah schreef:
@Nana, heb je geen foto's van de beweging?

Jawel, maar toen was het nog een veulentje ze was een paar dagen oud

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Claudia

p.s. bedankt voor de leuke reactie's!!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:50

Mijne groeit als kool. Super lopen. Als een veertje! Wel wat bang met deken op doen. Verder vrij braaf. Zie voor vernieuwde foto's mijn site www.beemsterhoeve.tk Haar naam is Zsazsa (staat onder paarden). Ben erg trots op haar en vindt haar, net als nog een aantal mooie Rhodiums een goed voorbeeld, dat Rhodium het weldegelijk waar maakt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:57

Leuk paard! Aparte bles.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:54

Bles had van mij wat minder gemogen. Ze heeft wel 2 mooie gelijke witte achter voetjes. En lekker zwart! Over het algemeen fokt Rhodium erg veel zwart, vinden jullie niet?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 02:27

Zwart, ja zeer commercieel.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 16:54

Ja toch is die van mij niet zwart, maar in dr vb donkerbruin:

Afbeelding

Afbeelding

Maar wel een mooierd Bloos Haha! !
Kijken wat ze op de keuring zeggen

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:37

Vind haar zeker mooi! Ben ook zeer benieuwd wat ze bij de mijne op keuring zeggen. Ze heeft front, langbenig, zweefmoment, super draf, ruime stap... Ik hoop dat ze STER wordt... Ik ben zelf niet zo groot, dus hoop niet dat ze te groot wordt, terwijl dat juist wel graag gewilt is op keuring.

@Zitah: Ik vind die van jou wel zwart lijken?! Is ze echt donker bruin??

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:18

Ja die staat echt als donkerbruin, maar als die van mij naar de keuring gaat, dan wordt ze weggebracht om keuringsklaar gemaakt te worden en dan zal ze denk ik twee maanden niet naar buiten gaan (tenminste, volgens mij gaan ze op dat soort stallen niet naar buiten) en dan blijft ze het donkerst, dus misschien wordt ze dan net als pappa zwartbruin op de keuring.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:51

Logisch dat ze niet naar buiten gaan, omdat ze met haar aan de slag moeten, maar zal ze dan niet erg heet worden?
Mijn merrie kan soms best uit haar dak gaan als ik haar los laat! Laat staan als ze bij mij altijd gewend is elke dag naar buiten te gaan en dan op zo'n stal een week niet. Dan explodeert ze denk ik echt. Showen zullen ze dan zeker doen op de keuring! Na de keuring kijk ik hoe haar bouw is en laat ik haar waarschijnlijk inrijden. Ze is nu nog zo iel en je ziet dat ze nog moet uitdijen. Zijn Rhodium-paardjes laatbloeiers?? Vindt de meeste nog zo iel lijken namelijk. Tuurlijk is een jong paard nog niet te vergelijken als een 5 jarige, maar je snap vast wat ik bedoel. De ene 2,5 jarige of de andere.. wereld van verschil.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:02

Die van mij is ook nog heel jeugdig, maar volgens mij zijn inderdaad veel Rhodiumpjes laat bloeiers.

Ik wil haar wel wegbrengen om keuringsklaar te laten maken, maar ik wil ze zelf inrijden. Ik heb er al eens overheen gelegen dus ik denk dat het inrijden zo gebeurt is.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:40

ik heb niet een juiste persoon, die mij kan begeleiden op de grond. ik moet iemand vertrouwen die op de grond staat, als ik er op zou gaan. heb het al een paar keer met andere paarden gebeurt, maar deze personen voelde mij niet precies aan. daarom draai ik het vaak om, sta ik op de grond en laat ik er een ander op. maar deze merrie is zo jeugdig! als ik zie hoe ze te keer kan gaan... maar misschien is dat over een half jaar heel anders. als het zo blijft, is het verstandig om er iemand op te zetten die het voor zijn werk doet....

Heeft er al iemand ervaring met het beleren van Rhodium-nakomelingen?

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:57

Momenteel doe ik Zita 1x per week longeren:

Hier wat foto's van gisteren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zo blij met haar, ze is wel ondeugend (gister deed ze steeds omdraaien), maar het is zo lief ding Haha! !!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn een paar foto's van vanochtend! Heerlijk zonnetje, mijn meisje lekker uit haar bol....

@zita: dat doet ze al aardig braaf aan de longe!! heb de mijne pas een paar keer er aangehad.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:27

Mijn buurvrouw heeft een Rhodium x ster sport v. Faram x sport v. Wolfgang.
Hij is nu 2,5 jaar, donkerbruin met een bles en één sok van achter.
Heel leuk paard, kan goed lopen en heeft vooral een fijne galop!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:41

Op het kerstconcours in Alverna werd bij de driejarigen een heel beste Rhodium merrie voorgesteld.
Echt een heel mooie merrie met bergopwaartse bewegingen en tritt in de benen, ook in draf.
Hoogstens een wat korte hals, dat was jammer. Maar echt een heel fijne merrie! Ze won ook terecht.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:55

super, denk je dat er foto's zijn gemaakt Venetia?

valt me momenteel ook erg op, dat er weinig Rhodium paarden te koop staan. Iedereen wacht zelf af hoe ze presteren en presenteren.... Ik ook. ben zelf ook zeer benieuwd naar de resultaten van mijn merrie en het commentaar.
Kreeg laatst een vraag of ze te koop was.... Alleen voor een goed bod...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:27

Dat is dan een moment opname sunnymay. Er staan zat Rhodiums te koop of hebben te koop gestaan.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:32

dan zal het wel een moment opname zijn. zat toevallig te speuren, omdat ik net mijn andere merrie te koop heb gezet...
weet eigenlijk niet eens hoeveel Rhodium er dit jaar gedekt heeft. zullen we straks weer zien in KWPN overzicht.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:39

Venetia schreef:
Op het kerstconcours in Alverna werd bij de driejarigen een heel beste Rhodium merrie voorgesteld.
Echt een heel mooie merrie met bergopwaartse bewegingen en tritt in de benen, ook in draf.
Hoogstens een wat korte hals, dat was jammer. Maar echt een heel fijne merrie! Ze won ook terecht.

die merrie was mega goed.
we hebben haar een dag erna gezien op de dalhoeve waar we eigenlijk voor rhodium kwamen heb net een topic geopend met foto's bij in de picture.
Echt een mega hengst met een een super karakter en je kan eigenlijk al zijn nakomelingen er zo uit halen.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:53

Heb jij foto's gemaakt van die Rhodium Moniek? Wat is de link van die topic, ik ben wel benieuwd.

20 januari ga ik met mijn merrie (zie foto's eerder dit topic) naar de Gerdine Hoeve om te kijken of ze naar de keuring kan. De dalhoeve komt in februari. Ze waren van de foto's wel erg enthousiast. Ik ben wel benieuwd wat ze ervan vinden.

Er hebben inderdaad wel wat Rhodium te koop gestaan en op sporthorses staan er nog een paar, maar niet zo heel veel momenteel.

Over het algemeen lees je in de paardenkrant enz wel goede reacties van de Rhodium-nakomelingen en ik moet zeggen, ik vind het zelf ook een mooie hengst, maar ja ik ben bevooroordeeld Bloos Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:26

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:28

Ik heb net voor het eerst op Zita gezeten. Ze vond het helemaal best. Ze heeft netjes rondgestapt en na een paar rondjes ben ik er weer vanaf gegaan.

Echt een super paard Haha!