Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:54

ruitje schreef:
Grappig he, dat dat per persoon zo'n verschil kan maken.
Ik zou echt een moord doen voor een bonte draver !

Ik weet nog niet hoe zeldzaam ze zijn waarschijnlijk
Heb nu een hoop gelezen op dravers.nl, het karakter vind ik echt zo aantrekkelijk overkomen tot nu toe....lijkt me echt een uitdaging om zo'n paard te houden/rijden.

Over dat stukje niet presteren - eruit [in de sport], is me nou niet helemaal duidelijk of die paarden nog steeds zo makkelijk naar de slacht gaan, of niet? Of is er wel een markt voor? [afgezien van de genoemde handelaars en maneges]

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:26

De meeste mensen proberen de dravers na de sport toch wel een goed tehuis te geven( of omdat ze vinden dat ze dat verdienen, of omdat het altijd meer geld opleverd dan de slacht) . Vaak staan ze voor weinig te koop en vind je ook wel een goed tehuis voor ze.
Maar het is nou niet zo dat ze binnen een dag verkocht zijn, zoals je wel weet zijn er nog steeds een hoop vooroordelen over de draver.

De mensen hier proberen iedereen van die vooroordelen af te helpen zullen we maar zeggen !
Er staan nu trouwens ook best wel wat leuke dravertjes op t draverforum te koop, maar je was nog niet nu aan het zoeken toch ?

fourth

Re: Ervaringen met Dravers (Ook onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:56

Neee, absoluut niet Eerst genoeg geld, en weer tijd hebben...tot die tijd ben ik ook wel zeer tevreden met mijn bijrijdpony [al is dat weer iets héel anders...New Forest ]

Maar ik ga toch lekker even kijken

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:32

Ik zelf heb een arabisch volbloed.Omdat dit het ras is voor mij.
Heb wel vele dravers gereden.
Ik moet zeggen de meeste zijn zeer gescikt voor beginnende ruiter vind ik dan.
Vanwege de karakter.
Ze worden ondergewardeerd.dat is jammer

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:53

Ze worden idd ondergewardeerd.
Gangenpaardjes met 5 gangen kosten veel.
Maar een draver met 5 gangen die hij kan laten zien op commando is nog steeds een afgedankte draver..

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:18

ja idd! maarja duurt nog wel een tijd voordat dat eruit is hoor!

Nina_rex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:44

Orchid schreef:
Maar een draver met 5 gangen die hij kan laten zien op commando is nog steeds een afgedankte draver..

Behalve in Duitsland!
Daar worden al enkele jaren Töltende Dravers speciaal gefokt als rij/gangenpaarden, maar in Duitsland is daar ook al meer interesse voor (Nederland ligt weer een beetje achter).
Ook goed omgeschoolde uitgekoerste dravers brengen daar heel wat meer op dan hier, kijk bijv. maar eens op www.gangpferde-vierhaus.de .

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 18:28

Wow dat is echt het dubbele wat ze hier voor dravers vragen. Dat word dus voortaan dravers in duitsland verkopen :p

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 19:30

Nina_rex schreef:
VanillaQueen schreef:
Hmm, wel een interessant ras [is het eigenlijk een ras, of een type?], heb er wat vraagjes over....

Wat ik ook heel grappig vind aan dravers is dat ze in de omgang vaak supermak zijn: wandelen braaf mee aan een touwtje, ze staan gerust een uur stil tijdens het optuigen (oké, zo lang duurt dat alleen als je nog niet goed weet hoe het moet ), lopen zo de trailer op, gedragen zich voorbeeldig kalm op een wedstrijdterrein enz. Tot je erop (of achter) gaat zitten, dan zijn ze opeens ontzettend vurig en looplustig.

Zo is de mijne precies

ZO braaf/russtig en lief ze is inde omgang, aan de hand, en als mijn 8-jarig nichtje haar staat te poetsen, zo heet, druk, en werkwillig ze is met rijden.

Soms erg vervelend, met rijdne, dat ze zo druk is enzo, maar toch is een paard dat zelf ook wil werken, erg fijn om mee te werken

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:38

Mijn ervaring is toch eigenlijk dat het een stel druktemakers zijn.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 17:45

dondahsteen schreef:
Mijn ervaring is toch eigenlijk dat het een stel druktemakers zijn.

Is dat negatief of positief??

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:17

hahaha nou leer mijnes dan maar eens kennen. Volgens mij weet ze zelf niet dat ze draver is :p pff rust het zelf!

ikwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:26

Mijn vriendin heeft een draver van 32jaar, ze heeft heeeeeeel lang geleden nog gekoerst, en heeft bij Ciska L dressuur gelopen en beheerst ook western op een goed niveau. Ze heeft nog steeds haar buien, als ze niet linksaf wil dan moet je echt je best doen om dit voor elkaar te krijgen! Ze kan gek doen (alles in de tolt) en als ze voor de sulky staat is ze niet te houden zo tegek vindt ze het. Als je er een beginner of kind op zet zet ze geen stap verkeerd!Je kan een kanon bij haar afschieten (nee, niet doof!)
Ze heeft echt een speciaal karakter, ze is b.v snel beledigd.
Ik zie haar de laatste tijd wel wat ouder worden (grijs hoofdje). Deze week verzorg ik haar en ik moet bekennen dat ik zo'n draver echt aan kan raden. (zou zelf dus nooit erop komen om een draver te kopen). Cune had ook een half broer en deze is pas heel laat geruint en begon pas op zijn 20e aan een carriere in de dressuur (L) en ook dit ging goed!

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:47

Super Zo zie je maar dat je met veel geduld ook met een draver best ver maakt in dressuur

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 18:40

Indd, geduld is vooral belangrijk

Malkesta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:46

ikwas hoe heet dat dravertje? Ben eigenlijk wel benieuwd!

amigo1310

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:16

hallo mensen,

ik heb ook een dravertje......
ECHT EEN SCHAT!!!
hij is echt heel rustig en verkeersmak en is inderdaad alleen nerveus in de bak en als we buiten gaan galloperen want sdat wilt hij altijd winnen!!
maar een draver is zeker aan te raden.....zo veelzijdig..... mijnes kan voor de kar, dressuur, springen (ik heb al 110cm gesprongen), buitenritten en lekker knuffelen want hij is altijd vet relaxt!!

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:49

amigo1310 schreef:
hallo mensen,

ik heb ook een dravertje......
ECHT EEN SCHAT!!!
hij is echt heel rustig en verkeersmak en is inderdaad alleen nerveus in de bak en als we buiten gaan galloperen want sdat wilt hij altijd winnen!!
maar een draver is zeker aan te raden.....zo veelzijdig..... mijnes kan voor de kar, dressuur, springen (ik heb al 110cm gesprongen), buitenritten en lekker knuffelen want hij is altijd vet relaxt!!

hahaha zeker weten!

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:54

ik heb wel eens op een draver gereden, vind ze niet super, maar wel leuk

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:17

Ligt er ook aan wat voor draver. Ik vind ook niet alle dravers super rijden hoor en kwa karakter ook niet.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:04

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:54

ik heb ook eens een draverruin gehad ,een appel/zilverschimmel met grijze manen en staart van 1.55m.

ik weet niet of hij gekoerst had maar ik weet wel dat hij een manege/strandpony was geweest.
daarna een klein jaar netjes dressuurmatig gereden.

toch had hij nog geen balans in de galop,hij kon hoefslag rond maar nog met teveel snelheid en veel ''uitglijden''.
hij was alleen wat zuur met voertijd maar zodra je erop zat erg lief en een harde werker.
ook vond ik hem erg mooi(terwijl ik van baroktypes houd)

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:47

Mooie draver heb je Heinekengirl. Als je meer wilt kletsen met andere draverliefhebbers moet je naar www.draverspraat.nl komen. Forum vol met draverliefhebbers.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:07

Zijn (bij degene die een hete draver hebben) jullie dravers altijd met rijden zo heet? Bij mijne kan je dat zelf een beetje regelen . Als ik gewoon rustig ga losrijden enzo en geen moeilijke dingen vraag is hij heel rustig, soms iets te rustig .... Maar zodra er balkjes in de bak liggen, of je gaat verzameling vragen enzo wordt het echt een aparte , dan gaatie helemaal int front lopen krijgt hij heel veel knie actie enzo , goed he (*trots)

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:32

ik heb geen hete draver dus sla de vraag over :p