Velazquez in training bij Theo Hanzon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:19

Gitta1977 schreef:
Keep on dreaming... De eerste indruk is vaak de beste...

Alleen blijven die paarden niet altijd heel.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:20

dat valt wel mee hoor.
Enne, ik kan je nu zonder glazenbol voorspellen dat johnson ed het heel goed gaan doen in de sport *als ze onder een juiste ruiter komen dan he *

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:22

Johnson heeft nu wel een goeie ruiter bij zich dacht ik...
Velazquez ook, dus zoals ik al zei: daar ligt het niet aan!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:24

Gitta1977 schreef:
Johnson heeft nu wel een goeie ruiter bij zich dacht ik...
Velazquez ook, dus zoals ik al zei: daar ligt het niet aan!

johnson is zo verkocht hoor.... dus daar kan zo een andere ruiter op komen te zitten.
En velazquez HAD theo, waar ie nu terecht komt, dat blijft de vraag.
trouwens ik zeg toch ook niet dat het door de ruiter komt ik zeg alleen dat bv Johnson het zeker goed gaat doen in de sport, met als voorwaarde een goede ruiter.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:26

Ja ok... Maar vrijdag hadden ze dan in ieder geval beide een goede ruiter, nu maar hopen dat dat zo blijft, in ieder geval voor Johnson, wat een gaaf beest!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:28

vrijdag hadden ze idd beide goede ruiters... dus daar lag t niet aan

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:46

Hij viel in het niets bij de andere 2 hengsten en misschien dat het een goed sportpaard wordt en misschien ook wel een goed vaderpaard...tijd zal het leren.
Maar hij liep niet gedragen op zijn eigen benen, ik was er niet van onder de indruk.....ja hij was heel braaf....

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:48

Maar goed dat we allemaal een andere smaak en voorkeur hebben, dat maakt dat dit forum bestaat.:-)

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:50

maar dat wil niet zeggen dat velazquez niet goed fokt,dat weet je van jonhson ook nog niet,velazquez fokt mischien wel beter,dat weet je nu met lingh ook nog niet

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:59

dus? Er wordt (meestal)gefokt met een paard op basis van prestatie, dus een hengst moet eerst presteren, wil hij ooit een merrie dekken (ik denk dat je wel snapt waar ik naar toe wil)

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:04

In de fokkerij gaat het erom wat de hengst toe zou kunnen voegen aan je merrie. Een hengst die dus zelf niet zo'n bewegingstopper is zal ook niks extra kunnen toevoegen, eerder afvlakken. Zoals MissMiekie ook al zei, je kiest voor een hengst op basis van de prestaties en die van de nakomelingen later.
Ik kan me niet voorstellen dat er van een Velazquez super bewegende paarden komen dus mijn gok is dat ie niet veel zal bereiken binnen de fokkerij.
Van Lingh zijn de bewegingen inmiddels wel bekend en het is nu afwachten wat hij daarvan door gaat geven aan zijn veulens.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:10

jullie hebben ook wel een punt,maar als nog kun je het niet voorspellen,iedere hengst die passend bij je merrie is voegd wel iets toe,is het geen super voorbeen dan wel iets anders,aangezien dit zn 1e dekjaar pas is,maar sommige mensen dekken ook met een hengst die totaal niet op de merrie past,als ze dan velazquez nemen,en er komen mindere veulens uit(zou oomk met jazz kunnen)dan wordt zo,n hengst al snel afgeschreven,iedere hengst moet zich nog bewijzen in beide dingen dus het is alleen maar afwachten,maar over het fokken en zn prestaties kun je niks zeggen,als hij volgend jaar de hengstencompetitie heeft gelopen kun je pas oordelen(nog niet echt,maar goed)en zn nakomelingen rapport bekend is,

maar ik zal binnenkort wel is een foto van onze ferro plaatsen,kunnen de mensen(die niet tegen velazquez zijn )eerlijk hun oordeel geven of t past.....
Laatst bijgewerkt door Lilliputter op 07-02-06 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:12

je kan altijd oordelen, vrijdag hebben we vrijwel alle nieuwe ggk dekhengsten gezien en aan de hand daarvan, ga je vergelijken en dan heb je een nummer 1 en een nummer **(laatste ) en de hengst die als laatste is geeindigd in jou ogen, daar dek je waarschijnlijk niet mee.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:16

dat is je eigen keuze maar wil dat wil niks over de hengst zelf zeggen,ik zou nooit met jonhson dekken alleen al vanwege dat er jazz achter zit,

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:18

Ik wil wel een veulen van Johnson maar mijn merrie is nog te jong dus ik moet nog een jaartje wachten...
Bij de presentatie vrijdag sprongen er een paar heel positief uit en helaas ook een paar negatief en bij mij (en ik weet zeker bij meer, de commentaren achter mij horende) was dat nu eenmaal Velazquez. Snap niet op basis waarvan ze zo'n hengst goedkeuren...

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:21

idd, *misschien was het de laatste van de avond en hadden ze al wat glazen wijn weggewerkt? *
vrijwel niemand was echt positief over deze hengst. Hij viel gewoon erg tegen, vergeleken met de rest van de nieuwe jaargang.

trouwens @lilliputter: heb jij niet toevallig een bril of lenzen nodig? Alle goede hengsten kraak je af en de mindere prijs je de hemel in.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:23

je hebt nu eenmaal hengsten die nnu opvallen maar die kunnen ook terug vallen,bijv universeel is 6e uiteindelijk geworden,die kan volgend jaar net zo goed 3e worden achter uphill of een andere hengst,ze moeten zich nog allemaal bewijzen!

nee toevallig geen bril nodig ik kraak er helemaal geen af,ik zeg alleen dat ik nooit met jazz zou fokken,zijn wel meer mensen,als je dat afkraken noemt,moet je dit topic nog maar eens doorlezen

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:25

hoohh, nu wijk je van het onderwerp af, we hebben het over de V-jaargang, en niet over de U-jaargang!!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:27

nee maar velazquez wordt volgend jaar ook n jaartje ouder,die kan het net zo goed gaan doen als jonhson zou doen volgens jullei(interessant die glazen bol ,wat voor veulens krijgen wij dit jaar)sommige hengsten willen laten zien dat ze nou eenmaal echt hengst voelen en je hebt mensen die willen laten zien dat ze bestaan ,wil niet zeggen dat de andere zich niet alsnog kunnen bewijzen.......

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:30

liliputter schreef:

oordeel niet zo snel
mensen,staat je de hengst niet aan oke,dat heb ik met jazz,echt van verre nog geen mooi en leuk paard,alle kwpn hengsten zullen net zoals jazz zijn,dan is de sport pas verloren!

Wie oordeelt er nou snel
En, ohw wat zijn we positief over de bijna, best fokkende hengst dus ja, dat vind ik afkraken
kijk, bij velazquez heb je nu nog alle redenen om m af te kraken, maar bij een zo positief uitkomende hengst(op sport en fok-gebied) vind ik toch wel zeer gewaagd( en dom)

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:32

het is wat je zelf van de hengst vindt,vindt je velazquez gewoon niks,dan kom je er volgend jaar op terug of je blijft bij je oordeel,en ik heb het met jazz,maar dat is puur een menings uiting,er zijn zat mensen die jazz geweldig vinden,hij dekt genoeg,ik heb velazquez in training thuis gezien en toen liep hij gewoon super,voor zo,n hengst ook heel wat zo,n avond!

p.s ben eten dus hou dit topic ff rustig tot vanavond!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:33

ik ben even wat aan het opzoeken over je vorige bericht, dus ik reageer ook even niet

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:34

oke,mag ik vragen wat ben trouwens eten,dus over n uurtje over 1-2 ben ik er weer,hou t rustig hier!

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:42

De hengsten werden ook gepresenteerd zo van kan iedereen zien watvoor progressie de hengsten hebben gemaakt het afgelopen jaar...nou de 1 wat meer dan een ander...en kan volgend jaar ook er weer heel anders uitzien...
En deze keer was het deze hengst die de mindere was van het hele stel....
En het is wel leuk dat ie zo braaf was, maar een beetje jong paard moet in mijn ogen wel op deze entourage reageren (oke 1 wat meer als een ander), lijkt mij een normale zaak...paard kwam niet happy over....

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:58

voor zo,n hengst valt t ook niet mee,GGK worden en meteen inm training,zit op die hengsten,hoe ze ook trainen,een enorme druk,spanningen,de ene hengst wordt druk en de ander blijft rustig,maar als hij meer getraint is dan kan het nog veranderen,mischien valt velazquez volgend jaar of morgen of wanneer dan ook wel op,hij heeft mischien zn dag niet maar daar praat ik geen bewegingen bij,hij kan volgend jaar net zo goed 1e,2e,3e worden als elke andere hengst,hoe hij het in de sport en fokkerij gaat doen is nog maar de vraag....
Laatst bijgewerkt door Lilliputter op 07-02-06 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt