Turbo op wacht... dan wat mij betreft Trento ook!!!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:07

Desiree schreef:
Idem hier! De ruiter is namelijk ALTIJD de verantwoordelijke en het paard NIET! Dat is toch heel logisch! Trento loopt zo omdat hij zo gereden wordt.

Dan doet hij het toch nog niet zo slecht met een 3e en een 2e plaats in de hengstencompetitie tot zover

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:45

Omdat hij veel kwaliteit heeft,maar hij word wel naar z'n grootje gereden zo.En ja als je een ggk hengst bezit kun je erop rijden..maar of dat zo verstandig is..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:18

Precies! Ik liet hem dan liever rijden door een betere ruiter of ik nam in ieder geval les van iemand die weet hoe een paard hoort te lopen.

SophievdV

Re: Turbo op wacht... dan wat mij betreft Trento ook!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:25

Als ruiter van een ggk hengst moet je alles eruit halen wat erin zit. Een weggedrukte rug kan dan gewoon niet. Het paard moet optimaal gepresenteerd worden.

Het zal best dat die Kim heel goed kan rijden, maar hoe komt men dan aan zo'n foto??

Jammer is dat. En wat betreft die nakomelingen: ik ben heeeeel benieuwd tot wat voor paarden die zullen uitgroeien..

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:38

Maar volgens mij ging deze topic toch over dat de hengst Trento niet zulke mooie veulens geeft (ook gezien z'n nakomelingenrapport).

nu wordt er alleen gediscussieerd dat Kim niet kan rijden. Ik vind ook dat ze slecht zit, maar wij moeten zo'n jonge, drukke hengst nog maar eens zien te rijden....

En ff terug naar de topic. Ik vind het ook geen mooie veulens van Tronto en de hengst spreekt me ook niet echt aan. Ik ben benieuwd hoe ze er als drie-jarige uit zien!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:45

HC Zuidbroek: Dreamcatcher onverslaanbaar 29-12-2005

Een zeer spannende strijd om de tweede plaats in de klasse M van de Mitsubishi Hengstencompetitie werd beslecht in het voordeel van Trento B.

Het ging vandaag in Zuidbroek in de klasse Midden natuurlijk niet om de eerste plaats. Decor Dreamcatcher was opnieuw heer en meester, in zijn basisgangen, maar ook in het gereden zijn: de optimale mix van werkwilligheid en bewegingstalent.
De strijd speelde zich af rond de plaatsen 2, 3 en 4. Hiervoor kwamen op voorhand vooral Trento B, Tuschinski en Tolando in aanmerking. Een goede dag van de ene hengst, of juist een mindere van de ander zou de doorslag kunnen geven. Maar de halfbroers (allen zoon van Krack C) waren eigenlijk alledrie goed in vorm. Tolando was actief en Hans Peter Minderhoud benutte de natuurlijke souplesse en werkwilligheid van de Krack-Zoon optimaal.
Maar Tuschinski imponeerde onder Yvonne Copal met zijn expressie, beweging en houding en verbeterde nipt het resultaat van Tolando (75.5 tegen 74 voor Tolando).
De laatste Krack-zoon trok met 76 punten echter de tweede prijs naar zich toe. Trento B gaat steeds beter lopen onder Kim Leduc: actief, met een goede zelfhouding en op de solide basis van een goed achterbeen.

Zie voor meer informatie het volgende nummer van 'In de Strengen'.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

gait

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:50

[i]Trento B gaat steeds beter lopen onder Kim Leduc: actief, met een goede zelfhouding en op de solide basis van een goed achterbeen.[/i]

Ik heb trento vaak genoeg gezien en vind het helemaal geen slechte hengst. Turbo vind ik ook een goede hengst maar heb verschillende nakomelingen gezien die niet egt mijn type waren.....( maar turbo moet eerst meer nakomelingen laten zien om tot een goed beeld te komen )

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:43

Er zijn er anders al genoeg hoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:06

Raiza schreef:
HC Zuidbroek: Dreamcatcher onverslaanbaar 29-12-2005

Een zeer spannende strijd om de tweede plaats in de klasse M van de Mitsubishi Hengstencompetitie werd beslecht in het voordeel van Trento B.

Het ging vandaag in Zuidbroek in de klasse Midden natuurlijk niet om de eerste plaats. Decor Dreamcatcher was opnieuw heer en meester, in zijn basisgangen, maar ook in het gereden zijn: de optimale mix van werkwilligheid en bewegingstalent.
De strijd speelde zich af rond de plaatsen 2, 3 en 4. Hiervoor kwamen op voorhand vooral Trento B, Tuschinski en Tolando in aanmerking. Een goede dag van de ene hengst, of juist een mindere van de ander zou de doorslag kunnen geven. Maar de halfbroers (allen zoon van Krack C) waren eigenlijk alledrie goed in vorm. Tolando was actief en Hans Peter Minderhoud benutte de natuurlijke souplesse en werkwilligheid van de Krack-Zoon optimaal.
Maar Tuschinski imponeerde onder Yvonne Copal met zijn expressie, beweging en houding en verbeterde nipt het resultaat van Tolando (75.5 tegen 74 voor Tolando).
De laatste Krack-zoon trok met 76 punten echter de tweede prijs naar zich toe. Trento B gaat steeds beter lopen onder Kim Leduc: actief, met een goede zelfhouding en op de solide basis van een goed achterbeen.

Zie voor meer informatie het volgende nummer van 'In de Strengen'.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Hopelijk gaat ze hem dan idd echt beter rijden,volgens het kwpn liep ie vorig jaar ook erg goed van achter...terwijl ik echt vond dat die achterbenen er achteraan sleepten..

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:13

Nou ook ik heb hem gezien , en ik vond dat Kim hem supernetjes voorstelde, maar ik ben het niet helemaal met de jury eens dat hij een goed achterbeen heeft, hij loopt correct en tactmatig maar ik zou zijn achterbeen wat flitsender willen zien, maar misschien komt dat nog Kimmie doet haar best... en tuurlijk zou de combinatie wat mooier kunnen, zo'n klein meisje op zo'n groot paard, maar er is altijd wel wat te vinden wat niet helemaal klopt...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:33

Ik gun het haar van harte hoor,dat is het niet.Ik hoop dus ook echt dat het idd beter is.En die foto in de IDS een slecht moment was...maar ik heb nog steeds m'n twijfels..

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:08

Afbeelding

angeleyes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:51

Dit lijkt me toch geen slechte foto of heb ik het nou ontzettend mis????

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 09:19

Ik geef het je te doen hoor? Als je niet zulke lange benen hebt als wat wereldlijk mooi gevonden wordt. Waarom zouden alleen mensen met lange benen op de wat grotere paarden rijden? Tja je hebt iets meer voordeel ja
Ik ben zelf ook niet zo lang( 1.64) en ik rij op paarden vanaf 1.70.
Niets mis mee en de foto Kim doet goed haar best!!!!

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:08

Samsam schreef:

Ja deze hadden ze beter in de IDS kunnen zetten... dan had er niet zo'n discussie losgebarsten dat Kim zo'n slechte ruiter is

Tip van de dag: Een slechte foto maakt nog geen slechte ruiter..

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:23

haha een slechte foto maakt nog geen slechte ruiter.... zit wat in

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:54

vindt het wel mooie foto's van trento en kim, ziet er allemaal netjes uit.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:58

Sfieke schreef:
haha een slechte foto maakt nog geen slechte ruiter.... zit wat in

Ik vond hem zelf en grappig en toch wel geniaal bedacht

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:10

Nou die nieuwe foto's zijn echt stukken beter! Kim m'n complimenten ze is echt hard vooruit gegaan in een korte tijd! Persoonlijk zou ik hem nog wel wat ronder willen zien,maar wat niet is kan nog komen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:54

Samsam schreef:
Afbeelding

HIer loopt hij veel beter bij haar dan op die andere foto. Veel meer vanuit achteren, neus er uit. Zo rijdt ze hem WEL goed.

GekkeGerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:00

Desiree schreef:
Precies! Ik liet hem dan liever rijden door een betere ruiter of ik nam in ieder geval les van iemand die weet hoe een paard hoort te lopen.

Wat je allemaal niet uit foto's kan halen!!!
Maar als je nu even live naar het inrijden van trento had gekeken dan had je gezien dat Trento helemaal niet kan draven, derhalve wel zo opgeprikt MOET lopen wil het er nog enigzins commercieel verantwoord uitzien, zonder dat meneer van het ene voorbeen op het andere voorbeen valt.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:05

huh? Dit is mij nog nooit opgevallen hoor (oke ik heb ook nog maar 1 keer in real live gezien) GekkeGerrie, waar en wanneer heb je dat dier zo gezien dan? Waar baseer je deze uitspraak op?

Pukpaleisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:22

Desiree schreef:

Eh ze heeft na Rutten nu les van zo'n vrouwtje uit Erp, schijnt wel aardig te kunnen rijden......

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:46

Afgaande op de laatste foto (zie mijn opmerking daarbij), lijkt het erop dat ze van dat vrouwtje uit Erp toch het een en ander geleerd heeft..... Had ze een goede keuze mee gemaakt.

Ghjkl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:06

Trento is een super sportpaard!
Heeft zeer veel aanleg voor de verzameling met een mooi voorbeen.
Dat wil alleen nog niet zeggen dat een goede dekhengst is!

Trento geeft in ieder geval wel zijn karakter door, is ook wel belangrijk dacht ik zo!!!!
Trento is super in de omgang en met het rijden, loopt gewoon tussen de pony`s en merrie`s door!
Ze moeten de nakomelingen eerst als driejarige nog maar eens bekijken, misschien dat ze meevallen.

Er kan nu best wel 1 goede tussen zitten, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer!