Welke hengst voor ZZ-zwaar merrie Balzflug X Variant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:52

ritsel schreef:
Op de recente hengsten keuring heeft Johnson veel indruk gemaakt, maar dan neem je wel een risico qua karakter.Had je hier al eens naar gekeken?
Verder geeft Scandic fijne karakters!

Johnson zelf heeft een heel fijn karakter!

Toedeledoki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:29

Als ik jou was ging ik lekker alle hengsten shows af op zoek naar een goede vader, Hengstenshow van Van Uytert is altijd erg leuk!!

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 18:10

Toedeledoki schreef:
Als ik jou was ging ik lekker alle hengsten shows af op zoek naar een goede vader, Hengstenshow van Van Uytert is altijd erg leuk!!

De hengstenshows ga ik sowieso ieder jaar af, omdat ik dat gewoon leuk en interessant vindt. Maar daar basseer ik eigenlijk nooit mijn keuze voor een hengst op hoor. Ik weet welke hengsten er zijn, wat ze zelf presteren en hun nakomelingen (als ze er al zijn dan he) en aan de hand daarvan ga ik kijken welken bij mijn merrie past en mij trekt. Op zo een keuring krijg je een veel beknoptere indruk dan als je gewoon nakomelingen in de gaten gaat houden en dergelijke.
Alleen dit keer zit ik ECHT te twijfelen, maar het wordt steeds duidelijker.

Toedeledoki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 20:26

Naar welke hengst gaat jou voorkeur uit op dit moment?

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 09:09

Desire schreef:
buitenlust schreef:
Wat lijkt Seal in zijn uitstraling op Monte Castello zeg.
In je profiel zag ik dat je van het bestaan weet van Biotop's eerste zoon af weet.
Tommie Visser heeft hem net voorgesteld op de stallionshow in Munster in duitsland.
Kijk maar op: www.trakehners-international.com
en klik op de foto, dan krijg je het (foto)verslag van de show.
Daar kun je lezen dat hij misschien de dekdienst in gaat...
Misschien een idee?

Ja leuk he! Ik heb ook al een tijdje goed contact met zijn eigenaresse, houden elkaar goed op de hoogte van wat ze presteren, want het zouden 2 volle broertjes geweest kunnen zijn i.p.v. halfbroertjes en das toch best wel leuk.

We laten sowieso terugdekken door Biotop, maar aangezien we embryotransplantatie doen willen we er nog eentje voor mij. De merrie wordt namelijk nu bij van Silfhout verder getraint en die zien er nog heel veel toekomst in dus is het zonde haar zelf te laten dragen en dus uit de sport te halen.
Voor de 2e keuze van een hengst heb ik de volgende in gedachten:
Olivi, Houston, Dreamcatcher, Florencio en Valdez.
Wordt nog lastig maar het valt vanzelf wel een keer op zijn plaats!

Deze hengsten dus! en Olivi heeft de grootste voorkeur nu, aangezien veel mensen tegen me zeggen dat dat een hele goede keus zal zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat hij mijn favoriet in dit rijtje is hoor

bookje

Re: Welke hengst voor ZZ-zwaar merrie Balzflug X Variant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:20

Misschien:

Weltino
Tuschinski
United
Uniform
Jetset D
OO Seven
UB 40
Game Boy
Tolando
D-day
Rubels
Rubiquil
Krack C
Sandreo
TCN Partout
Painted Black
Junior STV
Cocktail
Kennedy
Osmium
Special D
Welt Hitt 11
Roman Nature
Norway

Heb er ff een paar opgezocht. Heb er nier veel verstand van, maar misschien weten andere of een van deze hengsten goed bij jou merrie zou kunnen passen.

Succes Verder!!!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:55

bookje schreef:
Misschien:

Weltino
Tuschinski
United
Uniform
Jetset D
OO Seven
UB 40
Game Boy
Tolando
D-day
Rubels
Rubiquil
Krack C
Sandreo
TCN Partout
Painted Black
Junior STV
Cocktail
Kennedy
Osmium
Special D
Welt Hitt 11
Roman Nature
Norway

Heb er ff een paar opgezocht. Heb er nier veel verstand van, maar misschien weten andere of een van deze hengsten goed bij jou merrie zou kunnen passen.

Succes Verder!!!!!!

Jaaaa die kunnen allemaal wel!!
Heel goed onderbouwde dekadviezen!!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 19:20

Ehm Bookje, bedankt dat je mee wilt denken maar erg veel heb ik hier niet aan natuurlijk
Ik kan de lijst zelf nog wel aanvullen met nog meer hengsten die ik ken, dus het gaat er niet om dat ik niet weet welke hengsten beschikbaar zijn. Dat weet waarschijnlijk iedereen die meepraat op dit forum wel, maar het gaat er dus om welke hengst nu het beste bij mijn merrie zou passen

sir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 01:37

Wat denken jullie van Dyano?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 01:55

sir schreef:

DAYANO...!!!! Interessante hengst! Plaaste hier niet lang geleden een topic over hem. Staan zelf filmpjes in. Ik denk dat deze hengst zich nog gaat bewijzen. Of hij past op deze merrie....??? Van deze vraag houd ik me afzijdig.

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 08:15

Ik heb er ook echt geen verstand van, maar heb een tijdje een hengst van Negro x Balzflug x Ariban op proef gehad. Mooi gebouwd, heel chique uitstraling, op 3 jaar 1.65m
Sterk achterbeen en mooie schoudervrijheid....
Afbeelding
slachte standfoto, maar beter heb ik niet
Afbeelding
Koppie komt er op de foto niet zo goed uit, maar was echt een eyecatcher
(helaas afgekeurd...)

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 10:28

Jan_VT schreef:
sir schreef:

DAYANO...!!!! Interessante hengst! Plaaste hier niet lang geleden een topic over hem. Staan zelf filmpjes in. Ik denk dat deze hengst zich nog gaat bewijzen. Of hij past op deze merrie....??? Van deze vraag houd ik me afzijdig.

De zoekfunctie kan hem natuurlijk weer niet vinden haha, kun je de link van het topic sturen?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 11:30

Nou, het lijstje is herzien en we gaan nu in ieder geval voor een hengst bij de Dalhoeve, omdat zij altijd zoveel voor ons gedaan hebben en wij vinden het altijd heel fijn bij hun.

Uit hun hengsten bestand heb ik even de volgende selectie gemaakt waar ik even ga tussen wikken en wegen (ergens weet ik het al wel bijna zeker maar toch)

Olivi: Zal zeker kracht in de achterhand brengen en een mooi front geven, maar bij het afstammelingen onderzoek waren enkele veulens wat week in de rug en dat moet deze merrie niet hebben

Obelisk: rug en lendenen van veulens zijn goed bespierd en aangesloten, wat ze dus wel kan gebruiken, maar weke kootstand en smalle hoeven.

Rhodium: geeft meermalen veulens die langer gelijnd zouden mogen zijn en zal dus bij onze merrie compenseren (iets te lange rug heeft ze), maar vaak ook een sterk gebogen achterbeen (ik heb het niet over beweging)

Houston: Karakter zal zeer riskant worden, zal zeker haar ruglengte compenseren en veel kracht van achter brengen en daarnaast ook een mooi front leveren, maar kan ook verkleinen en de merrie zelfis wel ruim 1.76 maar haar nakomelingen 1.63 en 1.65.

Florencio: Weet weinig van zijn nakomelingen, maar zou een iets te luxe en rank gebouwd veulen kunnen brengen en ben bang dat hij niet zo een krachtig achterbeen zal doorgeven. Hem vind ik meer geschikt voor onze Belisar merrie.

Dit is een willekeurige volgorde.

Kan iemand mij meer vertellen over Obelisk en Rhodium (op deze merrie dan vooral) geeft Rhodium veel kracht?

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:24

wij hebben een rhodium x clavecimbel en dat is een bonk kracht,
ken verder niet zoveel rhodiums maar hoor er veel positiefs over!

en we hebben een elite merrie van obelisk, die een enorm sterk achter been heeft (9's ) voor haar bewegingen, zij komt uit een zebulon moeder.

hoor niet zoveel over obelisk

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 11:29

We hebben de knoop doorgehakt!

Het wordt Olivi en mochten we nog een tweede veulen via embryotransplantatie laten doen dan wordt dat weer een veulen van Biotop.
Dus bij 1 veulen: Olivi
Bij 2 veulens: Olivi en Biotop

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:36

Vind Olivi een prima keuze. Was uit je rijtje ook mijn favoriet.

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:47

leuk!

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:39

Desire schreef:
Kris25 schreef:
Niemand die denkt aan Kennedy? Die fokt allemaal bloedmooie karaktervolle veulens die aan de ruime kant zijn.... Kan er misschien met de nakomeling "per ongeluk" ook nog een leuke sprong gemaakt worden!

Kennedy doet me vrij weinig, er zijn maar weinig Kennedy's waarvoor ik op het puntje van mijn stoel ben gaan zitten. En springkwaliteiten hoeven ze niet te hebben, want dat zal er nooit mee gebeuren, ook niet als ze best een M of Z parcoursje zouden kunnen springen.

Maar ik zoek dus een hengst die niet klein fokt, karakter is niet zo belangrijk, met opvoeding bereik je ook een hoop en de wat pittigere karakters zijn toch altijd de uiteindelijke toppers. Verder zouden ze niet zozeer een krachtiger achterbeen mogen hebben, maar een iets sneller achterbeen, hoewel ik moet zeggen dat haar kleinzoon, de osmium daar geen last van heeft en het is ook niet een noodzaak, want ze lopen goed. De merrie heeft gewoon eigenlijk alles wel wat ik in een paard zoek behalve dat ze niet zo stressbestendig is, maar daar hebben haar nakomelingen minder last van gelukkig.
Ik wil er dus niet teveel aan gaan prutsen. Iemand wees me op ook op inteelt omdat je zo de eigenschappen goed kunt bevestigen, maar ik vind dat zelf eigenlijk maar niks, vraag me af of dat wel gezond is

Ik heb een Kennedy nakomeling, daar zijn toch redelijk veel mensen bij ons in de buurt die er helemaal lirisch van zijn.

Goede gangen, luxe uiterlijk, heftig karakter maar over het algemeen goed te gebruiken!

Ze kan heel goed springen, tenminste dat vind iedereen veel vermogen en ik zou niet weten, dat als het zo goed gaat waarom ik er dan neit gewoon Z of hoger mee zou gaan springen

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:40

Maar ik zoek dus een hengst die niet klein fokt, karakter is niet zo belangrijk, met opvoeding bereik je ook een hoop en de wat pittigere karakters zijn toch altijd de uiteindelijke toppers.

ABSOLUUT!!!!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 14:01

Tuurlijk heeft Kennedy ook goede paarden, maar hij zou nooit mijn keuze zijn. Ben er gewoon niet zo weg van.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:42

@Desire: Hoe heet jullie Belisar merrie? Een vriendin van mij heeft er een gehad en die had ze laten dekken door Florencio voordat hij hier in Nederland uberhaupt bekend was.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 23:17

Ze heet Rose-Bella, maar ze heeft voor de Ub40 en Scandic alleen 2 veulens gehad van San Remo en Stravinsky dus niet van Florencio, maar volgend jaar krijgt ze er een van Florisje hoor!
Heb je toevallig foto's van dat veulen dan, ben daar nu wel benieuwd naar dan!

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 16:50

Aparte keuze....ben heeeeeeeel benieuwd wat eruit komt...zou zelf voor Obelisk gegaan zijn als het via de Dalhoeve zou moeten gaan. Wel fijne mensen daar.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:39

@Desire: heb wel een paar foto's maar aangezien ik nu vanaf een andere PC internet, moet ik je ze helaas nog even schuldig blijven. Het is een hengst, nu 3 jaar. Heeft toen tijdens de veulenkeuring een eerste premie gekregen en was tweede van de dag.

bonaparte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:42

Desire, wat denk je van Florestan?