ritsel schreef:Op de recente hengsten keuring heeft Johnson veel indruk gemaakt, maar dan neem je wel een risico qua karakter.Had je hier al eens naar gekeken?
Verder geeft Scandic fijne karakters!
Johnson zelf heeft een heel fijn karakter!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ritsel schreef:Op de recente hengsten keuring heeft Johnson veel indruk gemaakt, maar dan neem je wel een risico qua karakter.Had je hier al eens naar gekeken?
Verder geeft Scandic fijne karakters!
Toedeledoki schreef:Als ik jou was ging ik lekker alle hengsten shows af op zoek naar een goede vader, Hengstenshow van Van Uytert is altijd erg leuk!!
Desire schreef:buitenlust schreef:Wat lijkt Seal in zijn uitstraling op Monte Castello zeg.
In je profiel zag ik dat je van het bestaan weet van Biotop's eerste zoon af weet.
Tommie Visser heeft hem net voorgesteld op de stallionshow in Munster in duitsland.
Kijk maar op: www.trakehners-international.com
en klik op de foto, dan krijg je het (foto)verslag van de show.
Daar kun je lezen dat hij misschien de dekdienst in gaat...
Misschien een idee?
Ja leuk he! Ik heb ook al een tijdje goed contact met zijn eigenaresse, houden elkaar goed op de hoogte van wat ze presteren, want het zouden 2 volle broertjes geweest kunnen zijn i.p.v. halfbroertjes en das toch best wel leuk.
We laten sowieso terugdekken door Biotop, maar aangezien we embryotransplantatie doen willen we er nog eentje voor mij. De merrie wordt namelijk nu bij van Silfhout verder getraint en die zien er nog heel veel toekomst in dus is het zonde haar zelf te laten dragen en dus uit de sport te halen.
Voor de 2e keuze van een hengst heb ik de volgende in gedachten:
Olivi, Houston, Dreamcatcher, Florencio en Valdez.
Wordt nog lastig maar het valt vanzelf wel een keer op zijn plaats!
bookje schreef:Misschien:
Weltino
Tuschinski
United
Uniform
Jetset D
OO Seven
UB 40
Game Boy
Tolando
D-day
Rubels
Rubiquil
Krack C
Sandreo
TCN Partout
Painted Black
Junior STV
Cocktail
Kennedy
Osmium
Special D
Welt Hitt 11
Roman Nature
Norway
Heb er ff een paar opgezocht. Heb er nier veel verstand van, maar misschien weten andere of een van deze hengsten goed bij jou merrie zou kunnen passen.
Succes Verder!!!!!!
sir schreef:Wat denken jullie van Dyano?
Of hij past op deze merrie....??? Van deze vraag houd ik me afzijdig.

Jan_VT schreef:sir schreef:Wat denken jullie van Dyano?
DAYANO...!!!! Interessante hengst! Plaaste hier niet lang geleden een topic over hem. Staan zelf filmpjes in. Ik denk dat deze hengst zich nog gaat bewijzen.Of hij past op deze merrie....??? Van deze vraag houd ik me afzijdig.
![]()
Desire schreef:Kris25 schreef:Niemand die denkt aan Kennedy? Die fokt allemaal bloedmooie karaktervolle veulens die aan de ruime kant zijn.... Kan er misschien met de nakomeling "per ongeluk" ook nog een leuke sprong gemaakt worden!
Kennedy doet me vrij weinig, er zijn maar weinig Kennedy's waarvoor ik op het puntje van mijn stoel ben gaan zitten. En springkwaliteiten hoeven ze niet te hebben, want dat zal er nooit mee gebeuren, ook niet als ze best een M of Z parcoursje zouden kunnen springen.
Maar ik zoek dus een hengst die niet klein fokt, karakter is niet zo belangrijk, met opvoeding bereik je ook een hoop en de wat pittigere karakters zijn toch altijd de uiteindelijke toppers. Verder zouden ze niet zozeer een krachtiger achterbeen mogen hebben, maar een iets sneller achterbeen, hoewel ik moet zeggen dat haar kleinzoon, de osmium daar geen last van heeft en het is ook niet een noodzaak, want ze lopen goed. De merrie heeft gewoon eigenlijk alles wel wat ik in een paard zoek behalve dat ze niet zo stressbestendig is, maar daar hebben haar nakomelingen minder last van gelukkig.
Ik wil er dus niet teveel aan gaan prutsen. Iemand wees me op ook op inteelt omdat je zo de eigenschappen goed kunt bevestigen, maar ik vind dat zelf eigenlijk maar niks, vraag me af of dat wel gezond is