welke hengst zouden jullie hier op zetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:50

Ik kan het niet mooier verwoorden Desire...

Barb

Re: welke hengst zouden jullie hier op zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:31

Jeetje Desire...het is net alsof je mijn gedachten kunt lezen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:49

Desire schreef:
Sammie schreef:
Maar jullie doen maar een dodde.. ga lekker veel veulentjes fokken zodat ze later allemaal de worst in gaan. Jij bent je geld kwijt en je bent verantwoordelijk voor een miserabel leven.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij heb je het zelf in de hand of jou gefokte paardje de worst in gaat of niet! Ik denk niet dat de TS gaat fokken met het idee: "Als het niks wordt dan gaat hij naar de slacht"

HO ho ho! Dat zeg ik niet. Leuk dat je zo'n 'speech' gaat houden, maar lees dan wel eerst goed.

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:41

Hoor je mij ergens zeggen dat jij dat zegt???
Maar als je zelf leest wat je getypt hebt dan moet je toch toegeven dat je dat wel met andere woorden zegt! Je hebt het ten slotte tegen de TS en andere mensen die ook zouden fokken met dat paard en je zegt gewoon: "ga lekker veel veulentjes fokken zodat ze later allemaal de worst in gaan"
Dus zeg je gewoon dat de veulens die uit dit soort merries gefokt worden naar de slacht gaan en ik vind dat gewoon onzin! Daar heb je zelf het laatste woord in!
Vind het gewoon een belachelijke uitspraak van je, maar goed je moet zelf weten hoe je hier over denkt, maar het is geen schande om ook eens toe te geven dat alles wat je zegt niet voor iedereen geldt en ik denk ook niet voor de TS

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:34

Desire , !

Ik ben het zo met jouw verhaal eens!

Vanaf nu weer on-topic reacties? Want met deze interessante discussie schiet TS niets op.

Ik denk dus nog steeds dat TS moet kiezen voor een hengst die dicht bij de roots van haar paardje liggen.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:18

Desire schreef:
@ [naam verwijderd]: wat een onzin dat jouw paard geen band met jou kan hebben alleen maar met de voederschep! Goh wat ben ik blij dat mijn paarden niet bij jou staan zeg. Ik hem wel degelijk een band met mijn paarden hoor en een hele sterke ook. En verklaar maar eens dat mijn paard mijn moeder helemaal links laat liggen terwijl ze heel lief tegen hem doet en hem iedere dag voert en met mij heeft hij een super band, terwijl ik hem iedere dag hard laat werken. Je moet natuurlijk wel open staan voor zo een band he! Je weet echt niet wat je mist hoor meid, er is niks zo mooi als een goede band met je paard. Maar ja, dat kan niet iedereen hebben natuurlijk!

Lezen is blijkbaar een hele kunst.
Ik heb nergens gezegd dat mijn dieren geen band met mij hebben. Het is alleen realiteit dat rond voedertijd, mijn paarden en die van jou vast ook (!) veel enthousiaster reageren op de voederschep.

Ik ben zelfs van mening dat het niet gezond is dat je paard helemaal aan je hangt. Die van mij hebben een goede vriendschap met elkaar, die hebben mij niet nodig voor hun sociale contact. Ik ben de aanvulling op hun paardwaardige bestaan. Geloof je het niet, kom je maar eens kijken. Ik laat mijn paarden paard zijn, gun ze een volwaardig leven zonder zelf daarbij in de hoofdrol te willen staan. Dat is ook een soort band, en misschien anders dan die jij graag wilt hebben. Is prima, niet meer niet minder. Maar als je je paard ooit verkoopt, hoop niet dat hij 3 maanden na de verhuizing nog net zo enthousiast in je armen springt - het paard houdt namelijk altijd van de verzorger van vandaag, en niet die van gisteren. Als je dat niet onder ogen wilt zien, moet je nog een boel leren over het paard als dier.

Terug on topic: ik blijf erbij - paarden zijn niet goed meer te verkopen. Er zijn er veel, maar dan ook echt veel te veel. Daarnaast is het een feit dat de koper liever een paard koopt met papieren dan zonder.
Het resultaat van deze twee gegevens is dat het aanbod van paarden met papier, de markt voor paarden zonder papier wegdrukt.

Daar moet je bij na denken als je besluit een papierloos paard op de wereld te laten zetten. Als de TS of haar famile geen tehuis meer voor dit veulen zou kunnen verschaffen (dus ook over 20 jaar!), zal dit papierloze dier de verkoop in moeten gaan. En hoeveel kans heeft het dan? zie onder ogen dat papierloze paarden in die gevallen in de echte en harde wereld, gewoon voor 90 % de dood in gaan. Tegenwoordig na een ongelukkig transport naar Italie. Misschien is dat over 15 jaar beter geregeld....
Alleen hele mooie papierloze paarden hebben misschien kans. Komt het veulen ter wereld met een korte hals, hoog wit been, ramsneus of wat dan ook... tja. Waar begin je aan?

Misschien ben ik als volwassen zakenvrouw te cynisch voor dit soort onderwerpen. Wat had ik nog graag een roze bril op gehad wanneer het kwam tot paarden en veulentjes....
Iedereen moet doen wat hij niet laten kan. Maar als je een leven op de wereld (laat) zetten, ben je wel verantwoordelijk voor de goede afloop ervan. En niemand weet met 100% zekerheid waar hij of zij over 10 jaar is in het leven.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 18:59

Dees..
Ik ben het deels met je eens.
Paarden zonder papiertje hebben inderdaad sneller de kans om de handel in te gaan en dat soort dingen.
Toch als ik om mij heen kijk hebben zo ontzettend veel mensen een papierloos paardje en de mensen zijn er ontzettend blij mee.
Ik ken ook paarden met een papiertje die naar Italie gaan dus ik vind het zelf niet zo heel veel zeggen..

Ik heb mijn hele leven al papierloze paarden en het interesseert mij echt helemaal niks of er nou zo'n papiertje bij zit of niet.
En met mij zijn er nog heel veel anderen die er ook zo over denken...

Het veulentje gaat niet de handel in....zo ie zo niet dus daar hoeft niemand zich druk om te maken.

En mocht het zijn dat het diertje om wat voor reden ziek geboren word en dat soort dingen tja er zijn ook mensen die gezond leven en een gehandicapt of ziek kind op de wereld zetten...
Maar vind niet dat dat met een papiertje te maken heeft.

Ik denk als ik door de meningen heen lees dat het toch wel verstandig is om een zelfde type paardje te gebruiken om een veulentje te maken.

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:10

vlasta schreef:
Dees..
Ik ben het deels met je eens.
Paarden zonder papiertje hebben inderdaad sneller de kans om de handel in te gaan en dat soort dingen.
Toch als ik om mij heen kijk hebben zo ontzettend veel mensen een papierloos paardje en de mensen zijn er ontzettend blij mee.
Ik ken ook paarden met een papiertje die naar Italie gaan dus ik vind het zelf niet zo heel veel zeggen..

Ik heb mijn hele leven al papierloze paarden en het interesseert mij echt helemaal niks of er nou zo'n papiertje bij zit of niet.
En met mij zijn er nog heel veel anderen die er ook zo over denken...

Het veulentje gaat niet de handel in....zo ie zo niet dus daar hoeft niemand zich druk om te maken.

En mocht het zijn dat het diertje om wat voor reden ziek geboren word en dat soort dingen tja er zijn ook mensen die gezond leven en een gehandicapt of ziek kind op de wereld zetten...
Maar vind niet dat dat met een papiertje te maken heeft.

Ik denk als ik door de meningen heen lees dat het toch wel verstandig is om een zelfde type paardje te gebruiken om een veulentje te maken.

Als dees he topic beter gelezen had dan had ze kunnen weten dat je het veulen al waarscheinlijk wou houden.Dus ze had niet moeten door drammen over de verkoop en handel.
Jah ik zou ook het zelfde typen gebruiken.
Fries of Haflinger.

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:22

Dees schreef:
Desire schreef:
@ Dees: wat een onzin dat jouw paard geen band met jou kan hebben alleen maar met de voederschep! Goh wat ben ik blij dat mijn paarden niet bij jou staan zeg. Ik hem wel degelijk een band met mijn paarden hoor en een hele sterke ook. En verklaar maar eens dat mijn paard mijn moeder helemaal links laat liggen terwijl ze heel lief tegen hem doet en hem iedere dag voert en met mij heeft hij een super band, terwijl ik hem iedere dag hard laat werken. Je moet natuurlijk wel open staan voor zo een band he! Je weet echt niet wat je mist hoor meid, er is niks zo mooi als een goede band met je paard. Maar ja, dat kan niet iedereen hebben natuurlijk!

Lezen is blijkbaar een hele kunst.
Ik heb nergens gezegd dat mijn dieren geen band met mij hebben. Het is alleen realiteit dat rond voedertijd, mijn paarden en die van jou vast ook (!) veel enthousiaster reageren op de voederschep.

Ik ben zelfs van mening dat het niet gezond is dat je paard helemaal aan je hangt. Die van mij hebben een goede vriendschap met elkaar, die hebben mij niet nodig voor hun sociale contact. Ik ben de aanvulling op hun paardwaardige bestaan. Geloof je het niet, kom je maar eens kijken. Ik laat mijn paarden paard zijn, gun ze een volwaardig leven zonder zelf daarbij in de hoofdrol te willen staan. Dat is ook een soort band, en misschien anders dan die jij graag wilt hebben. Is prima, niet meer niet minder. Maar als je je paard ooit verkoopt, hoop niet dat hij 3 maanden na de verhuizing nog net zo enthousiast in je armen springt - het paard houdt namelijk altijd van de verzorger van vandaag, en niet die van gisteren. Als je dat niet onder ogen wilt zien, moet je nog een boel leren over het paard als dier.

.

Nou zeg het me maar volwaardig 0f niet????

Afbeelding

Afbeelding

Mijn paarden leven dag en nacht met elkaar,in groeps verband.
Ze zijn een hechte groep. Ze staan nooit opgesloten in een box,
en ze kunnen zelf bepalen waar ze lopen in de bak of in de box.
En toch houden ze van mij en andere maar ook van elkaar,het
is een heel hecht team maar wel met de natuurlijke Rang orde.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:23

Als je graag de liefde aan je paarden wilt verklaren, open dan een ander topic..

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:26

Sammie schreef:
:roll: Als je graag de liefde aan je paarden wilt verklaren, open dan een ander topic..

owh dat heb ik jaren geleden al gedaan
Maar ik had dat al voorgesteld,maar ik zie dat niemand nog wat
geopend heeft.
En ik laat me niet zeggen dat ik mijn paarden niet waardig behandel,alleen
omdat ik er anders over denk dan zei.

Maar jah,mijn mening is bekend.

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:58

Sammie schreef:
:roll: Als je graag de liefde aan je paarden wilt verklaren, open dan een ander topic..

Als je graag door wil blijven mekkeren doe dat dan maar in een ander topic. Je hebt al heel lang geleden je punt gemaakt. Ik denk ook niet dat je iemand in dit topic kan overtuigen dus...

@ Vlasta, idd zou wel kiezen voor een luxe type halfinger of een arabofries.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:02

Goed kunnen we nu weer verder met het topic !!!
thanks allemaal dat jullie het ook vervelend vinden dat het iedere keer off topic gaat

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:39

Lieve dames, leuke voorbeelden van merkloze diertjes die goed terecht zijn gekomen...

10%. Wat is er gebeurd met de overige 90%, heeft iemand daar fotos van?

Vlasta: je moet absoluut doen waar je met je hart (en verstand!) achter staat. Daar heb ik zeker geen oordeel over. Ik wilde je wel de spiegel (en dus de gedachte) (laten) voorhouden. Mijn missie is wat dat aangaat wel gelukt, geloof ik. Succes ermee verder.

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:47

Dees schreef:
Lieve dames, leuke voorbeelden van merkloze diertjes die goed terecht zijn gekomen...

10%. Wat is er gebeurd met de overige 90%, heeft iemand daar fotos van?

Vlasta: je moet absoluut doen waar je met je hart (en verstand!) achter staat. Daar heb ik zeker geen oordeel over. Ik wilde je wel de spiegel (en dus de gedachte) (laten) voorhouden. Mijn missie is wat dat aangaat wel gelukt, geloof ik. Succes ermee verder.

Hallo dit is geen voorbeeld van papier lose paardjes die goed terecht gekomen zijn hoor,toevallig heb ik nu paardjes die alleen papieren hebben.
Kan ik wel een voorbeeld van geven maar daar vervelen we andere mensen mee en dan verzieken we dit topic,zoals je hier boven leest.
Ik wou alleen laten zien dat de verhouding,mede paarden,eigenaar,voerschep aanduiden.
Maak je druk om paardjes die dagen lang in een box staan,die zijn zielig.

Ik ga nu een nieuw topic openen

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:06

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:46

Dees, WAT een onzin zeg. Er lopen meer paarden zonder papieren dan mèt papieren rond en er zijn echt meer kopers met een klein portemonneetje dan met een grote (zie paar posts eerder). Op mijn oude stal, stonden denk ik welgeteld...2 paarden met papier de andere 14, geen papier. Op mijn nieuwe stal... misschien 5? De rest, allemaal vuilnisbakkies. Ik geloof dus ook niet dat een paard met papier meer kans heeft om te overleven. Je hebt toch zelf in de hand of je je paard de handel in laat gaan of niet soms? Bovendien of je paard nu papieren heeft of niet, als je hem eenmaal verkocht hebt is het 'out of your' hands en dan kun je toch niet meer bijhouden waar je paard blijft. Ik heb nog steeds liever een paard zonder papieren dan met en alle recreatieruiters met mij denk ik.

TS heb je al hengsten bekeken?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 11:54

hoi hoi,
Nee ik heb nog geen hengsten bekeken.
Ik denk dat ik maar een keer bij een hengstenkeuring ga kijken
voor friezen en halflingers en ga ik op mijn gemak beslissen hoor
ik heb nog zeker een jaar of misschien 2 jaar voordat het echt gaat
gebeuren.

Dus als er een keuring in de buurt van mij is ga ik zekers even kijken hoor...

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:38

vlasta schreef:
hoi hoi,
gebeuren.

vind het wel een goede keus dat je voor een fries of haflinger hengst gaat...Zo blijft het of meer fries of meer haf,anders ga je te veel kruisen.Nog Hulp nodig bij een leuke hengst ????
Want er zijn veel mooie Friese Hengsten en haflinger hengsten.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 19:26

pink_unicorn schreef:
vlasta schreef:
hoi hoi,
gebeuren.

vind het wel een goede keus dat je voor een fries of haflinger hengst gaat...Zo blijft het of meer fries of meer haf,anders ga je te veel kruisen.Nog Hulp nodig bij een leuke hengst ????
Want er zijn veel mooie Friese Hengsten en haflinger hengsten.

nou hulp is natuurlijk altijd handig moet ff kijken wanneer er keuringen in mijn buurt zijn

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:05

vlasta schreef:
.

Dus als er een keuring in de buurt van mij is ga ik zekers even kijken

nou hulp is natuurlijk altijd handig moet ff kijken wanneer er keuringen in mijn buurt zijn

OKE dan,ik ben lid van het trekpaarden en Haflinger stamboek(dit is 1)
En ook die van die Friezen.Weet wel een aantal mooie Frieze hengsten voor je,die het kijken waard zijn.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 17:44