Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Desire schreef:Sammie schreef:Maar jullie doen maar een dodde.. ga lekker veel veulentjes fokken zodat ze later allemaal de worst in gaan. Jij bent je geld kwijt en je bent verantwoordelijk voor een miserabel leven.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heb je het zelf in de hand of jou gefokte paardje de worst in gaat of niet! Ik denk niet dat de TS gaat fokken met het idee: "Als het niks wordt dan gaat hij naar de slacht"
Desire schreef:@ [naam verwijderd]: wat een onzin dat jouw paard geen band met jou kan hebben alleen maar met de voederschep! Goh wat ben ik blij dat mijn paarden niet bij jou staan zeg. Ik hem wel degelijk een band met mijn paarden hoor en een hele sterke ook. En verklaar maar eens dat mijn paard mijn moeder helemaal links laat liggen terwijl ze heel lief tegen hem doet en hem iedere dag voert en met mij heeft hij een super band, terwijl ik hem iedere dag hard laat werken. Je moet natuurlijk wel open staan voor zo een band he! Je weet echt niet wat je mist hoor meid, er is niks zo mooi als een goede band met je paard. Maar ja, dat kan niet iedereen hebben natuurlijk!

vlasta schreef:Dees..
Ik ben het deels met je eens.
Paarden zonder papiertje hebben inderdaad sneller de kans om de handel in te gaan en dat soort dingen.
Toch als ik om mij heen kijk hebben zo ontzettend veel mensen een papierloos paardje en de mensen zijn er ontzettend blij mee.
Ik ken ook paarden met een papiertje die naar Italie gaan dus ik vind het zelf niet zo heel veel zeggen..
Ik heb mijn hele leven al papierloze paarden en het interesseert mij echt helemaal niks of er nou zo'n papiertje bij zit of niet.
En met mij zijn er nog heel veel anderen die er ook zo over denken...
Het veulentje gaat niet de handel in....zo ie zo niet dus daar hoeft niemand zich druk om te maken.
En mocht het zijn dat het diertje om wat voor reden ziek geboren word en dat soort dingen tja er zijn ook mensen die gezond leven en een gehandicapt of ziek kind op de wereld zetten...
Maar vind niet dat dat met een papiertje te maken heeft.
Ik denk als ik door de meningen heen lees dat het toch wel verstandig is om een zelfde type paardje te gebruiken om een veulentje te maken.
Dees schreef:Desire schreef:@ Dees: wat een onzin dat jouw paard geen band met jou kan hebben alleen maar met de voederschep! Goh wat ben ik blij dat mijn paarden niet bij jou staan zeg. Ik hem wel degelijk een band met mijn paarden hoor en een hele sterke ook. En verklaar maar eens dat mijn paard mijn moeder helemaal links laat liggen terwijl ze heel lief tegen hem doet en hem iedere dag voert en met mij heeft hij een super band, terwijl ik hem iedere dag hard laat werken. Je moet natuurlijk wel open staan voor zo een band he! Je weet echt niet wat je mist hoor meid, er is niks zo mooi als een goede band met je paard. Maar ja, dat kan niet iedereen hebben natuurlijk!
Lezen is blijkbaar een hele kunst.
Ik heb nergens gezegd dat mijn dieren geen band met mij hebben. Het is alleen realiteit dat rond voedertijd, mijn paarden en die van jou vast ook (!) veel enthousiaster reageren op de voederschep.
Ik ben zelfs van mening dat het niet gezond is dat je paard helemaal aan je hangt. Die van mij hebben een goede vriendschap met elkaar, die hebben mij niet nodig voor hun sociale contact. Ik ben de aanvulling op hun paardwaardige bestaan. Geloof je het niet, kom je maar eens kijken. Ik laat mijn paarden paard zijn, gun ze een volwaardig leven zonder zelf daarbij in de hoofdrol te willen staan. Dat is ook een soort band, en misschien anders dan die jij graag wilt hebben. Is prima, niet meer niet minder. Maar als je je paard ooit verkoopt, hoop niet dat hij 3 maanden na de verhuizing nog net zo enthousiast in je armen springt - het paard houdt namelijk altijd van de verzorger van vandaag, en niet die van gisteren. Als je dat niet onder ogen wilt zien, moet je nog een boel leren over het paard als dier.
.

Als je graag de liefde aan je paarden wilt verklaren, open dan een ander topic.. Sammie schreef::roll: Als je graag de liefde aan je paarden wilt verklaren, open dan een ander topic..
Sammie schreef::roll: Als je graag de liefde aan je paarden wilt verklaren, open dan een ander topic..
Je hebt al heel lang geleden je punt gemaakt. Ik denk ook niet dat je iemand in dit topic kan overtuigen dus... 
Dees schreef:Lieve dames, leuke voorbeelden van merkloze diertjes die goed terecht zijn gekomen...
10%. Wat is er gebeurd met de overige 90%, heeft iemand daar fotos van?
Vlasta: je moet absoluut doen waar je met je hart (en verstand!) achter staat. Daar heb ik zeker geen oordeel over. Ik wilde je wel de spiegel (en dus de gedachte) (laten) voorhouden. Mijn missie is wat dat aangaat wel gelukt, geloof ik. Succes ermee verder.

vlasta schreef:hoi hoi,
Nee ik heb nog geen hengsten bekeken.
Ik denk dat ik maar een keer bij een hengstenkeuring ga kijken
voor friezen en halflingers en ga ik op mijn gemak beslissen hoor
ik heb nog zeker een jaar of misschien 2 jaar voordat het echt gaat
gebeuren.
Dus als er een keuring in de buurt van mij is ga ik zekers even kijken hoor...
????
en haflinger hengsten. 
pink_unicorn schreef:vlasta schreef:hoi hoi,
Nee ik heb nog geen hengsten bekeken.
Ik denk dat ik maar een keer bij een hengstenkeuring ga kijken
voor friezen en halflingers en ga ik op mijn gemak beslissen hoor
ik heb nog zeker een jaar of misschien 2 jaar voordat het echt gaat
gebeuren.
Dus als er een keuring in de buurt van mij is ga ik zekers even kijken hoor...
vind het wel een goede keus dat je voor een fries of haflinger hengst gaat...Zo blijft het of meer fries of meer haf,anders ga je te veel kruisen.Nog Hulp nodig bij een leuke hengst![]()
????
Want er zijn veel mooie Friese Hengstenen haflinger hengsten.
vlasta schreef:.
Dus als er een keuring in de buurt van mij is ga ik zekers even kijken
nou hulp is natuurlijk altijd handig moet ff kijken wanneer er keuringen in mijn buurt zijn