sarabande schreef:Wellicht Aimee kan je opzoeken in oudere topics of kijk in mijn profiel wat voor mij belangrijke zaken in een te fokken paard zijn.
Gezondheid
Karakter
etc
Maar wellicht hebben we verschillende opvattingen over karakter, ik bedoel er werkwilligheid mee geen dooie diender
Even over gezondheid. Ik denk dat een Gelders paard heel wat gezonder is. Dan praat ik over beenwerk enz, Dan de meeste KWPNérs. Ik ken heel wat gelderse. Bevoorbeeld de onze. Die is 13 jaar oud en hebben we onlangs laten röntgenen. (voor de fokkerij) en ze waren allemaal goed. nergens slijtage, geen gallen, geen schieffels. Niks. Als ik dan sommige KWPNérs zie van 5 jaar, die benen hebben met gallen en dergelijke en ook de foto vaak niet zo geweldig zijn. Ook hoor ik bij gelderse paarden nooit wat over het modeprobleem zomereczeem. Deze paarden zijn minder doorgefokt naar mijn mening en daardoor veel sterker.
)
Geheel gelderse moederlijn en vaderlijn eveneens voor bijna 50 % gelders.
. Ik wil er alleen mee zeggen dat niet elke Gelderse met L'Invasion erin slecht is. Want dat zal namelijk betekenen dat ze allemaal slecht zijn daar bijna elke Gelderse dit bloed voert.