al het gezever over fokken ten spijt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: al het gezever over fokken ten spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:52

hallo ik denk dat als je gaat fokken met je merrie dat je wel moet kijken naar een goede maar vooral ook een brave hengst want karakter is vaak zeer bepalend vind ik. Je moet ook later goed met je paard kunnen werken. Kijk bijvoorbeeld naar olympic ferro super goede nakomelingen maar zeker niet de fijnste in omgang sommige dingen zijn gewoon genitisch bepaald en daar kom je niet onder uit

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 15:22

Suzanne F. schreef:
Wat was nou de reden van dit topic en de vraag of stelling van de TS?

Het was een stelling dus, de uitspraak van jeroen Dubbeldam. De aanleiding voor mij om deze topic te plaatsen is dat mensen erg hoog van de toren blazen tegen iemand die eens een keer leuk een veulen willen fokken en mensen dan zo negatief reageren. Kijk, het is heel fair om de negatieve kanten in het algemeen uit te leggen, want dat zijn dingen die je natuurlijk wel in je achterhoofd moet houden. Maar zo negatief over iemands merrie doen, daar werd ik wel eens niet goed van. DAt vond ik niet altijd leuk om te lezen, ook al overkwam het mij niet persoonlijk. Dat is alles.

Helaas probeerden mensen een andere topic van mij over mijn 2 jarige in deze tegen mij te gebruiken terwijl dat niet relevant was.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:56

Ik denk dat Dubbeldam wel gelijk heeft. Zo heb ik ook leuke ongelukjes gezien zeg maar. Een prachtige schimmelmerrie KWPN/ Fries en reken maar dat ze hele mooie bewegingen heeft.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:58

Citaat:
Wat was nou de reden van dit topic

Nou, dat bedoelde ik nou ook bij mijn eerste postreplay te vragen....

Misschien niet zo subtiel.........

Door de eerste zin van de topic bleek al de sfeer gezet ......
en dan nog andere mensen ervan beschuldigen dat ze "niet vriendelijk"genoeg reagen op sommige topics...

Als "we" precies willen weten wát hij bedoelde - vraag het dan aan hém

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 16:33

Oke, stuur jij effe een email naar hem?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:45

ik zal hem eens opzoeken...Afbeelding

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:15

MissJ schreef:
Jansje schreef:

Ik ben van mening dat het papier van een goed paard totaal geen invloed heeft, kan het paard springen, dan is ie geld waard. Een mooi papier is leuk voor de fokkerij. En handig om een verwachting te scheppen bij jonge paarden.

Nog een reactie over het inteelt verhaal; een beetje inteelt is niet erg. En kan juist goede resultaten geven (Okidoki van AZoer is bijvoorbeeld ook inteelt). Maar pas bij een hoog inteeltcoefficient kun je problemen krijgen.
Daarnaast zijn wij zijn altijd zeer tevreden over de verkoop van onze veulens (kwpners & friezen). Als reactie op iemands zijn mening dat er vaak geld bij moet. Dan doe je als fokker toch iets verkeerd. Dekgeld en kosten plus wat extra moet je gewoon terug kunnen verdienen.

Inteelt niet erg?
Nooit gehoord over de genetische complicaties die daardoor optreden?

Of heb ik het nu over incest, en jij over lijnenteelt?

Inteelt en incest is bijna hetzelfde! Een beeeetje inteelt is niet erg schreef ik, complicatie treden pas bij een hoog coefficient op.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 08:45

Mijn veulen is straks heel licht ingeteeld op voltaire. De vader is namelijk een Voltaire, en de moeder is van Gran Corrado c Silvio x Concorde en Concorde is dus een Voltairezoon. Dat is maar licht. MAar ik las hier bij fokkerij een keer van een Ferromerrie die met Osmium gedekt was (of andersom). Dat vind ik echt niets waard.