Zeoliet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephany

Re: Zeoliet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:11

haha..lijkt LUNA wel!

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:46

Ik heb laatst op een Zeoliet gereden en was direct verkocht! Deze was echt superbraaf en had een zeer goed karakter! Zit nog steeds aan hem te denken, wil hem eigenlijk wel hebben...

ilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:04

Ik heb thuis ook een zeoliet staan en dat is echt een super paard.

Een brave, bruine ruin die altijd wil werken en heel gemakkelijk en lief is in de omgang.

Soms is ie wel een beetje schrikachtig, maar daar is ie wel door te rijden.

Zowel springen als dressuren, hij doet het allemaal......

Dus van mijn kant : geen slecht woord over zeoliet.........

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:00

eeen vriendin van mij heeft nu een haarlem x zeoliet gekocht. Ze word nu zadelmak gemaakt en is heel makkelijk en braaf zeggen die mensen die haar inrijden

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:36

Traag en lui Je mag de mijne lenen voor een rondje rodeo ja ! Haha, de mijne is in ieder geval niet lui en traag en vooral niet flegmatiek

bar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:43

Bij ons op de manege zeggen ze altijd:

Een zeoliet geeft verdriet

Ik heb zelf geen zeoliet maar ik ken er wel een paar en het zijn niet de makkelijktste. Maar een zeoliet geeft verdriet vind ik een beetje onzin. Vooral springen willen ze niet zo graag.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:57

Kennen jullie dan een zeoliet genoemd orlando(ruin).
Hij is nu inmiddels 7 of 8jaar en rond de 1.74m
Heeft vier witte benen waarvan rechtsachter heel hoog oplopend is.
Heeft een voskleur met zwarte manen en staart.
De moeder was fabiola en vader zeoliet.
Mijn vriendin heeft hem gehad en wilde graag weten waar hij nu is of iemand hem kent?
Graag reactie.

Groetjes

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:17

sarino schreef:
Bij ons op de manege zeggen ze altijd:

Een zeoliet geeft verdriet

Ik heb zelf geen zeoliet maar ik ken er wel een paar en het zijn niet de makkelijktste. Maar een zeoliet geeft verdriet vind ik een beetje onzin. Vooral springen willen ze niet zo graag.

Springen niet zo graag?
Kijk dan maar eens in mijn profiel (elcaro* concorde)
Die doet niet anders dan springen, zelfs zonder hindernissen springt ze.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:39

Zeolietnakomelingen schijnen juist goed te springen. Hoe de mijne (Lennard X Zeoliet) het gaat doen weet ik nog niet, maar ze kan het wel, heb haar 1 keer laten vrijspringen en dat zag er goed uit.

En wat dat 'Zeoliet geeft verdriet' verhaal betreft, een nakomeling van Zeoliet staat er om bekend niet de makkelijkste te zijn. Maar het zijn wel goede sportpaarden. Als jij maar tevreden bent met je Zeoliet toch?
Als ik vertel dat ik een Lennard X Zeoliet heb wordt er vaak ook meteen gezegd, het karakter is zeker slecht en lastig? Nou, mijn paard heeft bij vreemden altijd direct een fanclub, ze is dol op aandacht en is in de omgang ook makkelijk.

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:18

IK bedoel dat die paarden waar ik het over heb niet zo graag springen. Dat was een beetje onduidelijk sorry.

IK ken er twee bij de club beide bruin met bles en hoge witte benen. En dat zijn beide echte weigeraars.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:09

develwife schreef:
Mijn vriendin heeft hem gehad en wilde graag weten waar hij nu is of iemand hem kent?
Graag reactie.

Groetjes

De mijne heet ook orlando is 10 jr en geen vos...En zijn moeder is heraldie.Kijk anders even in mij profiel..

sarino De mijne vindt springen harstiken leuk.Als hem los zet en een hindernis in de bak zet springt die vanzelf.En weigeren nee dat doet die echt niet.Of het moet echt aan jezelf liggen..

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:00

sharonaollie schreef:
develwife schreef:
Graag reactie.

Groetjes

De mijne heet ook orlando is 10 jr en geen vos...En zijn moeder is heraldie.Kijk anders even in mij profiel..

sarino De mijne vindt springen harstiken leuk.Als hem los zet en een hindernis in de bak zet springt die vanzelf.En weigeren nee dat doet die echt niet.Of het moet echt aan jezelf liggen..

Hoi,

Helaas dit is hem niet nee jammer.

Groetjes

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:00

sharonaollie schreef:
develwife schreef:
Graag reactie.

Groetjes

Hoi,

Helaas dit is hem niet nee jammer.

Groetjes

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:16

Ik ben nog steeds super gelukkig met mijn Natal.
Heb er nu momenteel verdriet van maar niet omdat het een zeoliet is maar omdat hij ingeslapen gaat moeten worden wanneer is een vraagteken maar het komt door HKO 4.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:24

Ik heb een Iglesias X Zeoliet. Ik heb hem nu vanaf november en hij is nu 4 jaar. Hij heeft in de tijd dat ik hem heb nog nooit 1 pas verkeerd gezet. Soms vraag ik me wel eens af of ik op een jong paard zitten. Tuurlijk schikt hij wel eens of doet wat maf maar echt heel gering. Verder een knuffel op stal en in de omgang.

Afbeelding

liezzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:34

macho op de manege doet het ng steeds prima, springen is zijn minste favo onderdeel en door zijn leuke weiger acties, ben ik nog de enigste die met hem spring.
verder heeft hij nu 3 weken boxrust gehad en was die behoorlijk fris, maar of dat nu zeoliet eigen is?

Jort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:42

Wij hebben opstal ook een zeoliet staan!! hij springt super!! heeft alle kwaliteiten, (5e indoor deurne,6 grote prijs veendam) maar je moet hem heel voorzichtig bendaderen, iets te snel en hij is al wee geschrokken maar als je alles heel rustig doet is het een super paard in omgang!!!!!!!!!!!!!!!!!

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:19

nou,... ik kan die van mij soms wel killen.................
maar heel soms hoor, als ie weer eens doet alsof ie iets heeeel eng vind, óf als ie ineens niet meer kan springen op concour terwijl ie dat super kan!!!!!!!

Debske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:59

radijs schreef:
Mijn vraagje, wat vinden jullie van de KWPNhengst Zeoliet.
Ik vind het een zeer mooie hengst... maar hij schijnt in omgang niet fijn te zijn

Ik heb een zeoliet gereden was een halfbroer van mijn paard. Was echt een super lief paard. Alleen een zeoliet heeft niet zn mooi hoofd en dat geeft hij door. Want alle zeoliets die ik ken hebben niet zn mooi hoofd

remie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:20

mij is altijd verteld zeoliet geeft verdriet

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:31

'zeoliet ANDERMANS verdriet" maw oppassen! ik ken een paar zeolietjes.. ennuhh.. het zijn pittige, trotse paarden die snel beledigt zijn, in verzet gaan, staken.. maar er is echter ook een + punt.. áls je ze voor je gewonnen krijgt en het klikt echt.. dan gaan ze voor je door het vuur. het duurt lang.. kost bloed zweet en tranen.. en als het niet klikt dan gaat het ook niet klikken en doen ze niets voor je.. als je oneerlijk tegen ze bent of je doet iets waar ze het niet mee eens zijn zijn ze vaak wekenlang beledigt.. en dát is te merken.. ze worden dwars stug en gewoon strontvervelend! maarjaa nogmaals.. áls ( en ik zeg niet voor niets áls) je ze voor je gewonnen krijgt doen ze alles voor je! en ze hebben idd niet zon mooi hoofd..

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:03

DresslOver schreef:
'zeoliet ANDERMANS verdriet" maw oppassen! ik ken een paar zeolietjes.. ennuhh.. het zijn pittige, trotse paarden die snel beledigt zijn, in verzet gaan, staken.. maar er is echter ook een + punt.. áls je ze voor je gewonnen krijgt en het klikt echt.. dan gaan ze voor je door het vuur. het duurt lang.. kost bloed zweet en tranen.. en als het niet klikt dan gaat het ook niet klikken en doen ze niets voor je.. als je oneerlijk tegen ze bent of je doet iets waar ze het niet mee eens zijn zijn ze vaak wekenlang beledigt.. en dát is te merken.. ze worden dwars stug en gewoon strontvervelend! maarjaa nogmaals.. áls ( en ik zeg niet voor niets áls) je ze voor je gewonnen krijgt doen ze alles voor je! en ze hebben idd niet zon mooi hoofd..

hier ben ik het helemaal mee eens

maar met dat hoofd zeker NIET

die van mij heeft een mooi sprekend hoofd zie maar

Afbeelding

Afbeelding

Stephany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:41

Ik ben het helemaal met je eens!
Onze Luna heeft ook een mooi hoofdje....(ik vind het hoofd van Zeoliet overigens ook niet lelijk hoor!)

Afbeelding

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:14

ik had een vraagje eigenlijk
hoe is zeoliet overleden ( door een ongeluk ofzo)
en hoe oud is hij geworden.
groetjes ketaki

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 07:34

Zeoliet is geloof ik (correct me if I'm wrong) overleden aan een hartaanval. Mijn Zeoliet heeft juist wel een ontzettend mooi hoofd, vind ik persoonlijk. Ik zal eens even een foto zoeken.