jaarling mogelijk drachtig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: jaarling mogelijk drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:24

Is waar Sylvia. Ik zal het veulen ook laten registreren. Ik zal er nooit zo veel voor kunnen vragen als voor de veulens van Paddy en Sierra. En TOCH hoeft het veulen er niet minder om te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:22

Ieder veulen blijft een gok ,papier of niet.
Ik vind dit alleen klakkeloos fokken en of je het wil zien of niet ,er zijn gewoon te veel paarden.

Je verdedigt honden en katten klakkeloos,maar blijkbaar geld dat bij jou niet voor paarden en eigenlijk stoort me dat een beetje.Een hond die bijt ,mag niet worden afgemaakt .Maar paarden zomaar fooken waarvan het overschot bij de slacht geraakt is geen probleem blijkbaar.

En voor dat ik iedereen over me heen krijg.JA, ik ben al jarenlang vegetariër en rij met rubberen laarzen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 21:30

Dus volgens jou zou ik het veulen moeten wegspuiten?
Sja, dat stuit me toch tegen de borst. Ik ben immers ook niet een erg groot voorstander van abortus.

En wie zegt dat ik voor de slacht fok? Denk je nu werkelijk dat het ik beestje straks verkoop aan een slager?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:32

Ik noem dit dus niet klakkeloos fokken, dit is een ongelukje, waarvan besloten wordt om het te laten zitten als ze daadwerkelijk drachtig zal zijn. Klakkeloos fokken is bij mij als je dit opzettelijk doet.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:44

Als het een goed paardje wordt vind je vast wel iemand met een kleiner portemonee die een leuk paardje zoekt.
Als ze drachtig is wordt het gewoon afwachten wat er uitkomt. Maar dat is met elke merrie waar je voor het eerst een veulen uit fokt. Je weet niet hoe de merrie door fokt.

Ik weet nog goed dat ik erachter kwam dat onze hond zwanger was. Ik vroeg op een forum om info. Ik kreeg ook heel veel mensen over me heen. dat het onverantwoordelijk was bladiebladiebla.

Nou het zijn hele leuke hondjes geworden en hebben allemaal een heel goed thuis gevonden. Ik heb mensen met een kleinere portemonee blij gemaakt met een leuke hond. Die mensen zijn nog steeds heel gelukkig met hun hond. Natuurlijk gaat het niet ieder hondje zo goed af, maar dat blijft met alle dieren.
Zolang desiree weet waarmee ze bezig is, is het haar verantwoording. Ik ga er vanuit dat ze het veulen niet aan de slager verkoopt.

Het is HAAR keuze en daar kan niemand met zijn mening iets aan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:08

Keep on dreaming ijsklontje.Ik wil over twaalf jaar nog eens horen hoeveel mensen er nog een pup van jou hebben.En met paarden precies zo.
Als jij ,die zo dol bent op je paard,je paard al verkoopt, hoeveel zekerheid heb je dat de volgende eigenaar hem houd?

En wees eerlijk dames,er belanden te veel paarden bij de slacht en nog meer gaan een slecht leven daarvoor te gemoed.

Lees bokt alleen maar al eens goed.En dan zit je hier nog wel bij de mensen die zich paarden liefhebbers noemen.

En dit is geen ongelukje, mijn dochter van 9 weet ook wat er gebeurt als je een hengst bij merrie's zet.Dan moet je niet praten van een ongelukje.
Het was een ongelukje als hij uit de wei gebroken was en er per ongeluk bij geraakt was.Dat is een ongelukje

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:53

silvana schreef:
Keep on dreaming ijsklontje.Ik wil over twaalf jaar nog eens horen hoeveel mensen er nog een pup van jou hebben.En met paarden precies zo.
Als jij ,die zo dol bent op je paard,je paard al verkoopt, hoeveel zekerheid heb je dat de volgende eigenaar hem houd?

En wees eerlijk dames,er belanden te veel paarden bij de slacht en nog meer gaan een slecht leven daarvoor te gemoed.

Lees bokt alleen maar al eens goed.En dan zit je hier nog wel bij de mensen die zich paarden liefhebbers noemen.

En dit is geen ongelukje, mijn dochter van 9 weet ook wat er gebeurt als je een hengst bij merrie's zet.Dan moet je niet praten van een ongelukje.
Het was een ongelukje als hij uit de wei gebroken was en er per ongeluk bij geraakt was.Dat is een ongelukje

en ook dat is geen ongelukje in die zin... dan had de HH maar moeten voorkomen dat het mogelijk was dat die hengst uitbrak.... ook in het geval van mijn 2 veulens.....
Maar je staat voor een feit, in dit geval TS staat voor een feit... wordt wegspuiten dan maar "normaal" en "gewoon" vanwege de leeftijd en/of het papier van het eventuele veulen?????
Vaak zie ik weloverwogen keuzes en die veulens zijn bagger... maar ook weloverwogen keuzes die verkeerd terecht gekomen zijn en een leven vol lijden kennen....
ook een paardje met een goed papier is niet gegarandeerd van een goede toekomst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:16

Ik zal de laatste zijn die dat beweert.Ik heb een paard zonder en met papier.Voor mij maakt papier niet uit.

Ik zie alleen een wereld vol paardeleed.En ik geloof dat bij bewust fokken ,en eigenlijk kan me het niet schelen wat,hond ,kat ,konijn of paard.Een boel leed voorkomen kan worden.

En ik vind wat hier gebeurt een vorm van gemak zucht.En als het desiree niet was geweest had ik er zelfs minder over gevallen en gedacht van ,daar heb je dr weer één hoor.

Maar juist zij pleit zo hard voor dieren dat ik me af vraag wat maakt paarden in haar ogen minder?Ik heb het idee dat een paard voor haar vooral handelsmatriaal is.

Ik heb op het moment zelf een zeer mooie raskat er verschillende prijzen mee behaald.Ik was er van plan mee te fokken.Maar ik ga ze laten steriliseren.Gewoon omdat ik denk bij wat voor mensen ,plaats ik die kittens.Zondag zal waarschijnlijk mijn laatste show met de poes worden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 07:03

Ik heb me er nooit echt in verdiept maar tot welke leeftijd blijven hengstveulen in een kudde wilde paarden lopen? dus voordat ze verjaagd/verstoten worden door de leiderhengst? (zat ik me zo even af te vragen)

on-topic: @Silvana: wanneer is het dan dierenleed? Als jij vind dat je een 2 jarige niet "zomaar" bij een jaarlinghengst mag laten weiden? Of als er een veulen wordt geboren dat een blauw papier krijgt?
en is het geen dierenleed als ze had gezegd dat ze er lang over nagedacht had en de bloedlijnen zo perfect vind matchen dat ze haar 2-jarige bij de jaarlinghengst heeft gezet voordat hij wordt geruind?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 08:41

silvana schreef:

Jij hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt! Mens wat een klinkklare onzin kraam jij uit zeg! Mensen die een bastaardhondje kopen doen dat omdat ze gewoon van een hond houden! Mensen die een rashond kopen dumpen een hond net zo hard, zo niet nog erger. In het asiel zitten heus niet meer bastaardhonden dan rashonden, eerder andersom! Ik heb zelf 2 bastaardhonden waar ik zielsveel van hou.

En dan de slachtpaarden, NOG een keer onzin. Denk jij dat een paard bij de slacht belandt omdat het geen papieren zou hebben? Ik vrees dat 70% bij de slacht belandt omdat ze naar de kl.te getraind worden! Door hun "liefhebbende" ruiters en amazones! En daar doen wel of geen papieren NIETS aan af! En paarden die een slecht leven tegemoet gaan, dat is zowiezo het risico van fokken en vervolgens verkopen. Mensen kunnen zich mooier voordoen dan ze zijn. Zolang mensen dieren houden, zullen er altijd dieren zijn die het slecht hebben.

Mijn paarden hebben het goed zolang ze bij mij zijn. En ik zal ELK paard proberen te verkopen aan iemand waarbij ik een goed gevoel heb. Een slager hoeft bij mij niet aan te kloppen. En papieren hebben heus niet zoveel invloed op goede mensen. Ik denk eerder andersom. Goede paarden gaan de handel in. ZE worden steeds doorverkocht voor meer geld. Dat is leuk! Op een paard zonder papieren komt straks een meisje af dat graag een paard wil om mee te sporten maar die geen dikke portemonee heeft. De paardenmensen met geld zijn hard hoor, dat is een wereld waar ik zelf niet in thuis hoor. Ik zit zelf meer in de paardenwereld van mensen met heel weinig geld. Ik zie het verschil wel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:25

Jemug wat een hoop flauwe k*l reacties zeg... niet echt een gezellig topic, wel? Gaat het over paarden zonder papieren die een slecht leven tegemoed gaan?!! Is dat echt zo? Dus zo gaan sommige mensen in dit topic om met een paard zonder papier???!! (dat is dan mijn conclusie tenminste) Ik dacht dat we hier op Bokt allemaal paardenliefhebbers waren, maar ik merk nu dat er ook mensen zijn die liever opscheppen over het papiertje dat ze bij hun paard krijgen, dan dat ze echte paardenliefhebbers zijn. Ik zal het wel mis hebben hoor, maar ik ben dol op alle paarden, met èn zonder papier en kijk niet neer op mensen die blij zijn met hun papierloze lieve en leuke paard, hoe interessant ik een goedgefokt paard ook vind. Iedereen doet het op zijn eigen manier en probeert het beste te doen. Dat kan goed uitpakken, maar ook een keer minder goed; dat is het risico met levende dieren hè..? Mijn bescheiden reactie...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:24

silvana schreef:
IK zit al jaren midden in het dierenleed.Dus die klok weet ik wel degelijk te vinden.Ik ben die stommerd die voor asiels vrijwillig werkt en geen cent verdiend.Die er bij mag zijn als er te veel honden en katten zijn en er dieren in slaap worden gedaan.Ik ben de gene die al veel leed heeft gezien.
En ik blijf er bij bewust fokken voorkomt veel leed ,helaas niet alle.
Bovendien ben ik niet de gene die altijd met een vinger naar een ander wijst en niet naar mijn eigen zaken kijk.

Bovendien als julie zo met dieren omgaan en het normaal vinden.Wie ben ik om het te kunnen veranderen.Maar onder tussen heb ik toch een poging gedaan

Even ook hier neergezet, hier kan verder over het originele topic gesproken worden

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:55

Pfoe zeg hee... (heb net alles doorgeworsteld ).

Mijn keus zou zijn om het weg te laten spuiten, maar ik heb ook respect voor je keus. Ikzelf ben echt anti fokken-voor-de-worst, maar mijn merrie is zelf ook een ongelukje... Ze is net zo lief als andere paarden met papier... (ze heeft B-reg. papier, NRPS).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:28

Over fokken voor de worst gesproken:
viewtopic.php?f=15&t=458351
Ik fok zelf in ieder geval niet voor de worst, probeer ze eerder te redden. Dus zeg niet dat ik niet bedachtzaam bezig ben.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:27

silvana schreef:

Even over die hondjes. Ik denk dat heel veel mensen heel blij zijn met een vuilisbakkie die minder kost. Zeker gezinnen met weinig geld. Ik denk dat deze hondjes het vaak nog veel beter hebben als menig rashond. Hoezo zouden mensen die hondjes met 12 jaar niet meer hebben.De meeste vuilnisbakkies worden ouder als de rashonden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 09:07

Precies! die van mij bijvoorbeeld!

KachjaPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 00:07

Ik dacht toch echt dat ze om raad vroeg en niet op kritiek in het begin van deze topic???
Het is haar eigen keus wat ze met het dier doet.
En heb van menig fokker ook gehoord dat ze hun 2 jarige merries laten dekken.
En als ze er zelf nou blij mee is waarom niet? Veranderen doe je er niks meer aan en tjah "abortus"bij een paard ben ik ook geen voorstander van.

Heb zelf een kruising arabische merrie gehad zonder papieren waarmee ik ook westrijden heb gereden. Ze deed het niet minder dan de paarden met papieren. Dus papieren hoeven niks te zeggen.
Een paard met papieren hoeft ook niet altijd goed te zijn.
Daarbij zijn een heleboel mensen wel blij met een paard zonder papieren omdat ze bijvb niet genoeg geld hebben om er 1 te kopen die het wel heeft.

En afstand nemen als het gewoon even niet lukt vind helemaal getuigen van nadenken want als die gulden middenweg er zou zijn, dan zou het wel lukken toch als je er goed over nadenkt?
Als je op een gegeven moment gefrustreerd raakt kun je die middenweg echt niet meer bewandelen.
Spreek uit ervaring.
Maar goed denk nu niet dat ik weer kritiek zit te geven want dat is niet de bedoeling, maar geef even mijn menig nog.

greetz

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 04:29

Als het mijn 2 jar merrie was liet ik het leeg spuiten...( het enter ook)

Ik zit als fokker niet te wachten op zón veulen.

voor de rest geen commentaar....... >;)