stap 80 draf 78 en galop 82 MAAR GEEN STER GEWORDEN!! :S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: stap 80 draf 78 en galop 82 MAAR GEEN STER GEWORDEN!! :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 13:56

Nou sorry, maar de selectie is gewoon zow krom bij het KWPN.
Ik heb zelf een stermerrie van holland.
Ze is goedgekeurd op extrieur en beweging niet op het springen (ze is wel degelijk springgericht gefokt)
Ze heeft een moeilijke stap. (op zich wel correct, maar moeilijk)
Ze heeft geen extra's in de draf, gewoon correct, netjes, maar niet explosief.
Ze heeft een hele goede dgalop.
Maar ze is vierkant gebouwd (ik dacht dat KWPN langgelijnde merrie's wou?)
Ze heeft een bolling in de lendenen (Strakke lendingen)
Verder is met alles de middelmood
Shiqeu koppie,
Iets te kort in de hals (minimaal)
Correcte beenstanden alleen een iets stijl voetje.
En toch ster geworden!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met mijn merrie, vind het leuk dat ze ster is. Maar ik ben wel eerlijk tegen mezelf in haar minpunten en pluspunten.

KWPN heeft nooit een duidelijk doel dat willen we zien!]
Ja nu hebben ze een doel, maar over 3 jaar worden er weer hele andere types ster!

Ik was in ermelo laatst bij de uitslag van de 70dagen test.
En ik had zoeiets hier kan de KWPN maken wat ze willen.
Hier kunnen ze hun doel bereiken door alleen goed te keuren wat TOP is.
Maar jeetje ik heb er een paar kromme voorbij zien gaan...
Echt niet normaal, en leuk meer.
Ze hadden beter 1 tophengst voorlopig door kunnen laten gaan.
Dan 10 middelmatige..
Ik had zoiets van hier moeten ze beginnen met hun doel waar te maken, Hier hebben ze controle over..
Maar nee hoor...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:11

Vandaag deelde ze alleen maar Ster uit!
Echt niet best.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:37

Inderdaad! Ik moest bouwen en drijven vandaag en we zaten van tevoren een kopje koffie te drinken. Oppeens kwam de voorzitter van KWPN Fryslan naar binnen: echt weinig sterren deze week!! En ik stond dus vol verbazing in de kooi...bijna ALLES werd ster!! In een groep van 7 5 sterren! Ze moeten hun eigen richtlijnen beter aanhouden...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:42

Viennanova schreef:
Sfieke, jij hebt waarschijnlijk dan ook aangejaagd bij mijn merrie. Nummer 124, een grote jazz merrie, is ster geworden. Wat ik mij afvroeg; hebben jullie instructies gekregen om de paarden niet te veel aan te jagen? Want ik vond de aanjagers vrij passief. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de paarden met de staart op de rug door de baan gaan, maar ik had graag gezien dat de paarden uitgenodigd werden tot een keer extra vertrekken.

We moesten rust in de kooi houden... sommige paarden wilden zelf ook amper lopen... Ik heb ook een tijdje ergens anders gezeten dus ik weet niet zeker of ik em wel heb aangejaagd.

De jury was soms ook erg onduidelijk. Ik dacht: laat die merries maar lekker vlot doordraven en inderdaad laten vertrekken maar dat mocht dus niet! Cor Loeffen riep steeds: langzaam!!

Stond er aan de kant van de ingang een meisje met een bodywarmer met bruin en een witte blouse en donder haar? Dan was ik dat! haha Dus bij de hoek bij de uitgang. In het midden wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:43

Sfieke schreef:
Inderdaad! Ik moest bouwen en drijven vandaag en we zaten van tevoren een kopje koffie te drinken. Oppeens kwam de voorzitter van KWPN Fryslan naar binnen: echt weinig sterren deze week!! En ik stond dus vol verbazing in de kooi...bijna ALLES werd ster!! In een groep van 7 5 sterren! Ze moeten hun eigen richtlijnen beter aanhouden...

Ja en vooral bij hun hensgten.
Als een merrie niet ster word word er vaak nog wel mee gefokt.
Maar asl een hengst niet goedgekeurd word word hij meestal geruind.
Bij de hengsten kun je beginnen met je doel verwezelijken door alleen de goede hengsten voorloopig goed te keuren.
Dan sluit je al heel veel uit.
Ik heb liever dat er 1 goede correcte hengst word goed gekeurd dan 10 middelmoodjes.
Ik denk echt dat ze bij de hengsten moeten beginnen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:51

Inderdaad! :y

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:51

eeh ik bedoelde deze

haha

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 18:54

Had ik misschien vandaag wel moeten komen met onze merrie maar goed ze waren dus nog steeds onduidelijk.. oh oh oh

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:35

Ik ben gister naar Drachten geweest met 3 zelfklaargemaakte paarden, 3 paarden van mijn werk en eentje die door een "proffesional" is klaargemaakt maar wel van dezelfde eigenaar is als de eerste 3 (snappen jullie het nog?)

Ik was het bij alle drie erg eens met de beoordeling en het was volkomen duidelijk! Het aanjagen in de kooi vond ik redelijk en het klopt idd dat Loeffen zei dat de paarden rustiger moesten, dat zei hij ook bij de mijne. Vond ik inprincipe wel goed want uitelkaargevallen paarden zonder rug die door de opwinding later ook niet meer springen zijn moeilijk te keuren. Het pakte voor de paarden die ik mee had iig allemaal goed uit want ze lieten zich (bijna) allemaal optimaal zien.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 02:35

Oregon schreef:
Het pakte voor de paarden die ik mee had iig allemaal goed uit want ze lieten zich (bijna) allemaal optimaal zien.

Betekend dit allemaal ster???

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:21

Sfieke schreef:

We moesten rust in de kooi houden... sommige paarden wilden zelf ook amper lopen... Ik heb ook een tijdje ergens anders gezeten dus ik weet niet zeker of ik em wel heb aangejaagd.

De jury was soms ook erg onduidelijk. Ik dacht: laat die merries maar lekker vlot doordraven en inderdaad laten vertrekken maar dat mocht dus niet! Cor Loeffen riep steeds: langzaam!!

Dat doet me deugd . Ik ben een aantal jaar geleden met een merrie naar de keuring geweest waar in iedere hoek en op beide lange zijdes een stevige aanjager stond, deze joegen de merries gigantisch op en achterna waardoor de meeste merries absoluut hun eigen balans en ritme niet konden vinden en verkrampten in de rug. Ik heb toen naar Cor Loeffen gevraagd of hij zo kon zien of een merrie werkelijk kon lopen, het antwoord was toen nog ja . Fijn te horen dat dit is veranderd.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:09

trudydejong schreef:
Oregon schreef:
Het pakte voor de paarden die ik mee had iig allemaal goed uit want ze lieten zich (bijna) allemaal optimaal zien.

Betekend dit allemaal ster???

Nee, maar wel dat ze zich op hun best lieten zien. Sommige paarden waren niet sterwaardig maar dat wisten we van te voren. Er werden 3 ster, de rest haalden het met exterieur niet eens....

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:41

Jammer, maar in ieder geval erg leuk dat ze het toch goed hebben gedaan in jou ogen. En dat is ook heel wat waard, lijkt mij!
En als je inderdaad van te voren wist dat ze niet sterwaardig waren, dan heb je dat prima ingeschat!

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:32

Onze 7 jarige merrie is zaterdag ster geworden in Drachten.
Exterieur 68, stap 68, draf 68, galop 72 en springen 72.
Vond het persoonlijk een twijfel geval qua exterieur maar ze is het gelukkig wel geworden!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:44

Heel raar!!!!
En het is niet logisch een paard die super kan bewegen heeft een goed exterieur. Hoe je het went of keert......

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:04

Dat dacht ik ook, maar toen ik vorig jaar opheldering vroeg kreeg ik het off. antwoord van Dhr. Knaap dat dit kan.

Dus ben ik blij dat ik bij het KWPN geen auto koop, want dan kun je ook met een auto met vierkante banden goed rijden.

De mijne had vorig jaar de volgende punten;

Ext. 58, stap 70, draf 63, Galop 80, Springen 70 en wij hadden niet eens geoefend.

Daarna een brief dat ik een cornage onderzoek bij hem moest laten doen en prestaties laten zien, omdat een van de ouders niet kwpn is
(vader is Atlantic). Dan mocht hij in hun stamboek.

Nou ik weet zeker dat ze slechtere bokken wel opnemen in hun stamboek waarvan beide ouders KWPN zijn, maar ook bij dit stamboek hebben ze hun eigen minister Verdonk.

Heb gewoon lekker mijn paardje over laten schrijven naar het AES.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:46

Lida schreef:
Dat dacht ik ook, maar toen ik vorig jaar opheldering vroeg kreeg ik het off. antwoord van Dhr. Knaap dat dit kan.

Dus ben ik blij dat ik bij het KWPN geen auto koop, want dan kun je ook met een auto met vierkante banden goed rijden.

De mijne had vorig jaar de volgende punten;

Ext. 58, stap 70, draf 63, Galop 80, Springen 70 en wij hadden niet eens geoefend.

Daarna een brief dat ik een cornage onderzoek bij hem moest laten doen en prestaties laten zien, omdat een van de ouders niet kwpn is
(vader is Atlantic). Dan mocht hij in hun stamboek.

Nou ik weet zeker dat ze slechtere bokken wel opnemen in hun stamboek waarvan beide ouders KWPN zijn, maar ook bij dit stamboek hebben ze hun eigen minister Verdonk.

Heb gewoon lekker mijn paardje over laten schrijven naar het AES.

Bedoel je hiermee te zeggen dat je het er niet mee eens bent dat het KWPN de regel heeft dat paarden vanuit een ander stamboek eerst gekeurt moeten worden?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:53

Lida, is er helemaal niets meer te zien aan hem?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:56

(pssssst Lida even offtopic, ik heb onze fons gevonden en ga binnenkort foto's maken)

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:37

Hij heeft gewoon een goede KWPN moeder uit een leuk stammetje.

Maar ik vindt het flauw dat omdat zijn vader AES is hij een cornage onderzoek moet doen en prestaties laten zien, voor een hengstenkeuring ok, maar stamboek opname?
Terwijl een uit 2 KWPN ouders dit niet hoeft te doen.

Mireille er was niets te zien en er is niets te zien rondom op de foto goed, is achter ietwat sabelbenig dat weet ik dat komt van zo'n voorouder van hem ene Cor d. B. uit F. schijnt daar ook goed mee weg te zijn gekomen in de sport.

Maar je mag naar hem komen kijken hoor, hij is heel gastvrij vind belangstelling leuk en heeft personeel die koffie, bier en limonade tapt.

Hij is er niet van onder de indruk dat hij een 2e premie kreeg, als hij alles hier thuis maar op tijd krijgt.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:51

Vind eigenlijk dat het wel tijd wordt dat zn pa gewoon KWPN wordt....

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:15

Kijk en nu gaan wij praten Oregon