Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ze moeten hun eigen richtlijnen beter aanhouden... Viennanova schreef:Sfieke, jij hebt waarschijnlijk dan ook aangejaagd bij mijn merrie. Nummer 124, een grote jazz merrie, is ster geworden. Wat ik mij afvroeg; hebben jullie instructies gekregen om de paarden niet te veel aan te jagen? Want ik vond de aanjagers vrij passief. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de paarden met de staart op de rug door de baan gaan, maar ik had graag gezien dat de paarden uitgenodigd werden tot een keer extra vertrekken.
Dus bij de hoek bij de uitgang. In het midden wel. Sfieke schreef:Inderdaad! Ik moest bouwen en drijven vandaag en we zaten van tevoren een kopje koffie te drinken. Oppeens kwam de voorzitter van KWPN Fryslan naar binnen: echt weinig sterren deze week!! En ik stond dus vol verbazing in de kooi...bijna ALLES werd ster!! In een groep van 7 5 sterren!Ze moeten hun eigen richtlijnen beter aanhouden...

maar goed ze waren dus nog steeds onduidelijk.. oh oh oh Oregon schreef:Het pakte voor de paarden die ik mee had iig allemaal goed uit want ze lieten zich (bijna) allemaal optimaal zien.
Sfieke schreef:
We moesten rust in de kooi houden... sommige paarden wilden zelf ook amper lopen... Ik heb ook een tijdje ergens anders gezeten dus ik weet niet zeker of ik em wel heb aangejaagd.
De jury was soms ook erg onduidelijk. Ik dacht: laat die merries maar lekker vlot doordraven en inderdaad laten vertrekken maar dat mocht dus niet! Cor Loeffen riep steeds: langzaam!!
. Fijn te horen dat dit is veranderd. trudydejong schreef:Oregon schreef:Het pakte voor de paarden die ik mee had iig allemaal goed uit want ze lieten zich (bijna) allemaal optimaal zien.
Betekend dit allemaal ster???
Lida schreef:Dat dacht ik ook, maar toen ik vorig jaar opheldering vroeg kreeg ik het off. antwoord van Dhr. Knaap dat dit kan.
Dus ben ik blij dat ik bij het KWPN geen auto koop, want dan kun je ook met een auto met vierkante banden goed rijden.
De mijne had vorig jaar de volgende punten;
Ext. 58, stap 70, draf 63, Galop 80, Springen 70 en wij hadden niet eens geoefend.
Daarna een brief dat ik een cornage onderzoek bij hem moest laten doen en prestaties laten zien, omdat een van de ouders niet kwpn is
(vader is Atlantic). Dan mocht hij in hun stamboek.![]()
Nou ik weet zeker dat ze slechtere bokken wel opnemen in hun stamboek waarvan beide ouders KWPN zijn, maar ook bij dit stamboek hebben ze hun eigen minister Verdonk.
Heb gewoon lekker mijn paardje over laten schrijven naar het AES.