wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: wie gaan er allemaal naar de merrie keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:50

En ze gaan daar ook niet altijd zo zachtzinnig met je paard om. Daarbij vind ik het voor het merendeel gewoon weg gegooid geld, zeker als ze dan ook nog geen ster keur predikaat krijgt.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:55

Is ook wel zo, maar toch ze hebben wel de ervaring met het trainen van zo'n paard en hoeveel voer zo'n dier moeten hebben, en op de keuring kan je je handen er helemaal vanaf trekken Haha! en lekker kijken Knipoog

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:24

Sammie schreef:
En ze gaan daar ook niet altijd zo zachtzinnig met je paard om. Daarbij vind ik het voor het merendeel gewoon weg gegooid geld, zeker als ze dan ook nog geen ster keur predikaat krijgt.

Gelukkig heb ik een stal gevonden waar je paard gewoon met respect behandeld wordt. Het zijn hele aardige deskundige mensen! Mijn merrie moet ook met respect behandeld worden anders doet ze niets voor je.
Dit adres is echt een aanrader, ook voor het zadelmak maken van je paard. Ze nemen rustig de tijd en zijn eerlijk.

Voor de keuring komen ze je paard eerst bekijken of ze überhaupt sterwaardig kan zijn... ze doen meestal aleen paarden die enigzins kans maken omdat het anders voor de mensen weggegooid geld is... niettemin doen ze dit natuurlijk ook voor hun eigen reclame! Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:33

Dat laatste is wel netjes dan Lachen

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:16

Vorig jaar hebben wij onze merrie ook weg gebracht. Na 3 dagen ben ik daar even langs gegaan en zag dat het niet klikte met het meisje die haar moest gaan africhten. Ze was een beetje bang van mijn paard en ik merkte aan Unabalou (paardje) dat ze geslagen werd. En jawel, uit het gesprek met het meisje merkte ik op dat ze dat ook deed.
Oke, duidelijk. Weg daar. Ze is toen naar Hilveranbeek gegaan, want mijn merrie had wel een lastig karakter. Maar daar is alles weer goed gekomen met haar. Ze is helaas toen geen ster geworden, maar wel goed opgeknapt na die training. En wij hebben haar daarna verkocht. Ze doet het nu SUPER!

Dit jaar onze 3 jarige Veraine weggebracht naar een stal die wij via via aangeraden hebben gekregen. En het is werkelijk geweldig. Voor hun ook een nieuwe ervaring om een paard voor te brengen en echt, het gaat geweldig. Ze zijn heel lief voor Veraine en dat merk je heel erg aan haar. Ze vertrouwd hun volledig. En dat heeft zich ook geuit in een stermerrie.
Ze wordt er nu zadelmak gemaakt!

Urysiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:58

porscherider schreef:
Hier nog eentje die naar Drachten gaat!
Ik ga met mijn 8-jarige merrie Burggraaf X Irco Polo X Farn. Onder het motto van 'nooit geschoten is altijd mis' ga ik haar proberen ster te krijgen, hopelijk is ze groot genoeg. Ze schommelt rond de 1.60m dus het gaat spannend worden.
Waarschijnlijk laat ik haar voorbrengen omdat mijn paard nu niet zo'n spetterende superschoonheid is maar wel een functioneel, goed bewegend en springend paard. Maar hard oefenen thuis. Tong uitsteken

Ik ga ook naar Dachten, met mijn 3 jarige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:05

trudydejong schreef:
Vorig jaar hebben wij onze merrie ook weg gebracht. Na 3 dagen ben ik daar even langs gegaan en zag dat het niet klikte met het meisje die haar moest gaan africhten. Ze was een beetje bang van mijn paard en ik merkte aan Unabalou (paardje) dat ze geslagen werd. En jawel, uit het gesprek met het meisje merkte ik op dat ze dat ook deed.
Oke, duidelijk. Weg daar. Ze is toen naar Hilveranbeek gegaan, want mijn merrie had wel een lastig karakter. Maar daar is alles weer goed gekomen met haar. Ze is helaas toen geen ster geworden, maar wel goed opgeknapt na die training. En wij hebben haar daarna verkocht. Ze doet het nu SUPER!

Dit jaar onze 3 jarige Veraine weggebracht naar een stal die wij via via aangeraden hebben gekregen. En het is werkelijk geweldig. Voor hun ook een nieuwe ervaring om een paard voor te brengen en echt, het gaat geweldig. Ze zijn heel lief voor Veraine en dat merk je heel erg aan haar. Ze vertrouwd hun volledig. En dat heeft zich ook geuit in een stermerrie.
Ze wordt er nu zadelmak gemaakt!

Hilvarenbeek, die doen mijn merrie ook.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:36

Ik train voor een kennis van mij 3 paarden bij hem thuis. Verder heb ik nu op mijn werk 13 paarden die voor de keuring gaan en waar ik de zorg over heb. Erg leuk allemaal.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:25

Vonneke:
Ben je ook al een keer gaan kijken, of woon je er vlak bij?
Ik was zeer over hen te spreken. Fijne mensen en eerlijk tegen het paard. HOelang staat je merrie daar al, en wanneer is de keuring?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 15:02

Ik mag echt blij zijn dat ik nog stamboek opname heb gekregen!!!

Mijn merrie is al 1 jaar niet meer onder het zadel geweest en heeft alleen maar op het land gelopen, heeft vorigemaand een veulen gehad en werd zo uit het hok getrokken voor de keuring. Helemaal onvoorbereid en zonder enig spiertje. Bloos

Volgende keer doen we dat wel effe anders Knipoog

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:05

Urysiah schreef:
porscherider schreef:
Hier nog eentje die naar Drachten gaat!
Ik ga met mijn 8-jarige merrie Burggraaf X Irco Polo X Farn. Onder het motto van 'nooit geschoten is altijd mis' ga ik haar proberen ster te krijgen, hopelijk is ze groot genoeg. Ze schommelt rond de 1.60m dus het gaat spannend worden.
Waarschijnlijk laat ik haar voorbrengen omdat mijn paard nu niet zo'n spetterende superschoonheid is maar wel een functioneel, goed bewegend en springend paard. Maar hard oefenen thuis. Tong uitsteken

Ik ga ook naar Dachten, met mijn 3 jarige

Wat voor afstamming heeft jouw paard en waar doe je aan mee?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 16:43

Ik heb me opgegeven voor de keuring in Wamel 23 juni. Heb alleen nog steeds geen bevestiging gehad. Klopt dat?

Masja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:03

Heb je het per mail of post gedaan?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:17

mistral schreef:

Mijn merrie is al 1 jaar niet meer onder het zadel geweest en heeft alleen maar op het land gelopen, heeft vorigemaand een veulen gehad en werd zo uit het hok getrokken voor de keuring. Helemaal onvoorbereid en zonder enig spiertje. Bloos

Idd, soms vind ik dat dan zo flauw.

Sommige mensen geven bergen met geld uit voor zo'n paard, wassen en vlechten en oefenen!

En anderen halen zo'n paard ongepoets uit de weide, op de trailer, in de ring, zootje mest vlekken op het lichaam.
En krijgen nog een 1ste premie ook Scheve mond

Hmmm

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:18

parouscha schreef:
mistral schreef:

Idd, soms vind ik dat dan zo flauw.

Sommige mensen geven bergen met geld uit voor zo'n paard, wassen en vlechten en oefenen!

En anderen halen zo'n paard ongepoets uit de weide, op de trailer, in de ring, zootje mest vlekken op het lichaam.
En krijgen nog een 1ste premie ook Scheve mond

Hmmm

Ongepoetste, vieze paarden zie ik nooit hoor op KWPN keuringen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 17:48

Ze was wel strak in haar vachtje hoor. En ze blinkte als een sterretje, netjes kleine vlechtjes gemaakt. Ja ja kwa toiletteren heb ik alles netjes uit het boekje.......Presenteren kun je leren....... gehaald.

Het is geen echt weiland paard, maar altijd een dressuur paard geweest, maar door die blessure heb ik er rijtechnisch en met spier opbouw niks meer aan gedaan, dus met weiland paard bedoelde ik dus zeer weinig spieren en geen conditie en dat was duidelijk in haar beweging en bouw te zien.

Alleen jammer vind ik wel dat ik als opmerking kreeg dat ze een goed achterbeen gebruik heeft, maar met exterieur wat slap in de achterhand was terwijl ze met een veulen van 1 maand oud aan de voet liep Boos!

Dus sorry als jullie mij verkeerd begrepen hebben Bloos
Ze zag er verder echt super strak uit, alleen geen training gehad.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:58

Even een vraag van iemand die er geen snars van begrijpt: Wat betekent het nou als een merrie 'niet in het stamboek wordt opgenomen' is ze dan geen KWPN meer? Of heeft het enkel consequenties voor eventuele veulens?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:09

Wie gaan er met hun merrie naar de keuring in Wijdenes?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:13

Ellende schreef:
Even een vraag van iemand die er geen snars van begrijpt: Wat betekent het nou als een merrie 'niet in het stamboek wordt opgenomen' is ze dan geen KWPN meer? Of heeft het enkel consequenties voor eventuele veulens?

Als een merrie niet opgenomen wordt in het stamboek blijft ze in het veulenboek staan (ze is niet ineens papierloos oid, ze komt gewoon niet verder dan veulenboek). Voor de veulens zal het weinig uitmaken tenzij ze iets erfelijks doorgeeft, maar voor de verkoop van die veulens maakt het meestal wel uit (moederlijn is minder interessant). Op de keuring van die nakomelingen mogen ze eigenlijk niet naar de moederlijn kijken, dus dat zou in principe niet uit moeten maken. De veulens van een goedgekeurde/erkende KWPN-hengst en een veulenboekmerrie worden ook gewoon in het veulenboek geregistreerd.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:43

Bedankt Ziolette, ben ik weer een beetje bij Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:11

Nee ga niet dit jaar.
Zou met parous gaan - Corland x Sovereign bill.

Maar heb even gezien vorig jaar, loopt mooi spul bij, dus denk niet dat ze een mega grote kans maakt,aangezien ze een korte stap heeft.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:01

De paarden die jullie wegbrengen om klaar te maken, weten jullie ook wat daar mee gedaan worden? Hoe trainen de "profs"?
Staan ze daar hele dagen op stal of komen ze ook buiten? (al dan niet op gras?)
Ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:16

Als het goed is gaat mn verzorgpaard ook naar de keuring. Het is een 5 jarige merrie, kimberley x houston. Hopelijk wordt ze ster Lachen

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:40

jantina schreef:
De paarden die jullie wegbrengen om klaar te maken, weten jullie ook wat daar mee gedaan worden? Hoe trainen de "profs"?
Staan ze daar hele dagen op stal of komen ze ook buiten? (al dan niet op gras?)
Ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Onze merrie stond de hele dag op stal en kwam eruit om te trainen
en dan ging ze weer op stal. Dit doen ze om een grasbuik te verkomen en om de kleur te behouden ze heeft ook enkele dagen
met een deken opgestaan om goed door het haar heen te komen.
Verder werd ze aan de longe getraind en af en toe los in de baan en in de laatste weken zijn ze ook in andere maneges wezen trainen zodat ze weer eens een keer op de trailer stond en op vreemd terein was.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:25

Bij mij stond ze inderdaad ook met een deken op in haar box, omdat ze nogal dik in haar vacht zat, maar dat is behoorlijk veranderd in de tijd dat ze daar heeft gestaan. Ze ging wel naar buiten, maar dan stond ze met deken op in de paddock. Verder werd ze naar het longeren afgespoten met lauw water.
Verder kreeg ze nog lijnzaad door haar eten en geplet mais.
Verder weet ik eignelijk niet of er nog iets speciaals gebeurde. Ik dacht dat dit het wel was.