Sjuimpje schreef:Ik vind het wel grappig
Gribaldi die gewoon Jazz er keer op keer uitloopt
Normaal gebeurd dat met de trekker ...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
GertJan schreef:Sjuimpje schreef:Ik vind het wel grappig
Normaal gebeurd dat met de trekker ...
CGJ12 schreef:Sjuimpje schreef:Ik vind het wel grappig
Grappig vind ik dat helemaal niet.
En dat blijft hij zo ook nog wel even doen denk ik.
Zoals ik al eerder gemeld heb......... ik zag een zeer lichte (herhaal: "zeer lichte") onregelmatigheid op het linkerachterbeen bij het losdraven. Dat hield hij redelijk lang vol, zowel links- als rechtsom. Niemand anders die dat heeft kunnen constateren?
Weliswaar geen "Tolstoi"-onregelmatigheid, maar zo'n hele lichte weinig voorstellende, waarmee het paard toch iets probeert te vertellen.
Maar aan de andere kant hóóp ik voor zowel amazone als paard (en niet te vergeten CGJ12 zelf!) dat ze de GP-70% structureel gaan passeren.....
CGJ12 schreef:In de Pauze bedoel je?
Het viel me in Nijkerk trouwen op dat OO-seven het als sleepnummer ook steeds minder doet.
Die begint waarempel al net als Griebels zijn achterbeen al beter bij te sluiten. Niet dat je nu gelijk zegt "Wauw", maar voor het pauzenummer kunnen ze denk ik toch wel weer op zoek gaan naar een vervanger.......
Het lijkt er op dat die Sjef daadwerkelijk al die beesten een flink stuk kan verbeteren........ Maar misschien is dat een iets te snel getrokken conclusie
essie79 schreef:Volgens Kirsten viel er nog "genoeg te sleutelen" dus daar maak ik uit op dat er nog verbetering inzit..
GertJan schreef:Misschien is Jazz iets te lang dubbelgevouwen geweest om met het neusje er wat meer uit te lopen.
CGJ12 schreef:Juist niet!
Dat neusje is echt geen probleem (wat mij betreft dan natuurlijk)
Dat dubbelvouwen vind ik wel een pré.
Uiteindelijk is soepelheid altijd goed. Beetje gymnsatieken is altijd goed tegen stramheid.
De topturnsters kunnen zichzelf ook compleet dubbelvouwen, terwijl het in de oefeningen niet eens altijd noodzakelijk is. En die lopen ook ruim voldoende met het neusje omhoog.....
GertJan schreef:Topturnsters lopen met het neusje eruit omdat de jury dat graag mag zien.
CGJ12 schreef:Maar als dat ten koste gaat van het OPBEUREN van het achterbeen kies ik voor de Anky variant.........
CGJ12 schreef:Gelukkig ziet Sjef nog wel verbetering voor de combinatie.........
CGJ12 schreef:Vandaar ook die magere 65/66% ..........
Ze begon met 70%..........
Aimee schreef:GertJan schreef:Topturnsters lopen met het neusje eruit omdat de jury dat graag mag zien.
En omdat de jury dat graag mag zien denk jij dat ze in de dagelijkse trainingen ook altijd met het neusje eruit lopen...
Aimee schreef:GertJan schreef:Topturnsters lopen met het neusje eruit omdat de jury dat graag mag zien.
En omdat de jury dat graag mag zien denk jij dat ze in de dagelijkse trainingen ook altijd met het neusje eruit lopen...
Kaja schreef:CGJ12 schreef:Maar als dat ten koste gaat van het OPBEUREN van het achterbeen kies ik voor de Anky variant.........
Zeker weten![]()
Kaja schreef:Aangezien Jazz een paard is wat zich prima leent voor het Anky systeem, lijkt het mij meer dan duidelijk dat wanneer Kirsten besluit te sleutelen aan Jazz, hij achter "slecht" wordt (is)....
Dan kun je lang wachten Bert-jan!!
GertJan schreef:Kaja schreef:Aangezien Jazz een paard is wat zich prima leent voor het Anky systeem, lijkt het mij meer dan duidelijk dat wanneer Kirsten besluit te sleutelen aan Jazz, hij achter "slecht" wordt (is)....
Zie je de logica van die zin zelf nog? Wat je zegt is dat Jazz door het Anky-systeem zodanig vernielt is, dat hij niet meer op een andere manier kan lopen.
!!! Kaja schreef::D Dan kun je lang wachten Bert-jan!!![]()
Wanneer jij mijn woorden gaat verdraaien door te zeggen dat Jazz kapot is gereden en niet meer te rijden is op een andere manier ga ik opnieuw twijfelen aan de desbetreffende ruiter of amazone
Kaja schreef:
Je kunt een paard op deze wijze niet kapot rijden waardoor het niet meer te rijden is op een andere manier!!
Kaja schreef:
Waarom iets veranderen wat goed is..???
Kaja schreef:De ruiter dient zich aan te passen en niet de knol!!
GertJan schreef:Het is kennelijk niet mogelijk om een LDR getraind paard op een andere manier te trainen, andersom is dat vaak wel het geval.
CGJ12 schreef:Dat komt omdat van een gewone training naar LDR methode heel vaak succes wordt geboekt.
Bijna niemand verandert de LDR methode weer naar de "normale" methode. Daar is bijna nooit de behoefte toe.............
GertJan schreef:
Jij zegt: Aan een paard dat geschikt is voor het Anky-systeem, kun je niet sleutelen zonder dat hij achter slecht wordt.
GertJan schreef:Heel vaak snel succes.
En als er dan eens iemand achterkomt dat er toch nog wel het een en ander aan schort, wordt ze gelijk met de neus op de feiten gedrukt.

GertJan schreef:Kaja schreef:De ruiter dient zich aan te passen en niet de knol!!
Dat zou me wat worden!