taxatie topic appaloosa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thiry

Re: taxatie topic appaloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:06

Moest zijn als dat kan denk ik rond de 1500 euro,anders zal de prijs wel zakken.
Ik dacht ook dat ze voor een appaloosa veel meer geld vroegen,maar het is zoals ze zeggen of ze het geld ervoor krijgen.De meeste mensen die ik ken denken ook dat ons Lily veel meer geld gekost heeft.Denk dat je voor een goed opgeleid paard wel meer betaald.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:47

thiry:ja,hoor,dat is geen enkel probleem Knipoog je moet gewoon wat oppassen,dus geen parcours meer of veel voltewerk.in de wei gaat hij ook soms uit de bol hoor Knipoog
Hoeveekl denken jullie dan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:25

thiry schreef:
Neonlight wat een prachtig veulen heb je!!!

Dank je, ik ben er ook heel trots op! Hopelijk volgend jaar weer zo eentje. Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:24

Neonlight

wauw,wat een mooi getekend veulen!

ik hoop dat Cheyenne ook zoiets zal krijgen.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:25

Donja schreef:
Citaat:
Ginny 2000 Euro
veelzedige merrie en fokt goed

Dan Vartha 1000 Euro
mooie kleur

Arita 200 Euro
mooi paardje

ben ik nou gek, 200 euro voor een stermerrie?

2000
ik had er een te wenig getypt:o Bloos

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:56

Oke, daar gaan we dan. Haha!

Ginny 1750 euro: stermerrie, jammergenoeg niet in de sport gelopen en een beroerde maat voor de sport.

Varitha 2250 euro: jammergenoeg (nog) geen volledig papier, wel een schitterende merrie. Ook beroerde maat voor sport, en nog niet beleerd.

Aritha 2000 euro: Goede fokmerrie, jammergenoeg erg bekend bloed. Taxatie is op niet drachtigheid gebaseerd!

Cochice 1250 euro: geen papieren (?), niet meer voor sport geschikt, daarentegen wel een lekker maatje voor de recreatie.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:03

He Maaike, Ginny is geen stermerrie, aritha wel.
(nog even een aanvulling, van Aritha zijn tot nu toe alle volwassen nakomelingen boven de 1.60m geworden, de jongeren gaan dat zekere halen! onafhankelijk van het vaderdier)

o0geesje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:01

Donja schreef:
Voor de veterinaire keuring worden idd geen cijfers gegeven!
Hij haalt het of hij haalt het niet.
Houd er wel rekening mee dat van hengsten die alleen veterinair worden gekeurd, geen eisen worden gesteld wat betreft DNA en spermakwaliteit.

hoooooj,
wij zijn dus dit jaar naar de hengstenkeuring veterinair geweest met bam bam, later (2 week erna ofzo) kregen wij een papier opgestuurt gekregen en er stond verder alles goed alleen een iet wat lastig karakter en er stond ook op het papier 8.8 waarvoor zou dat dan zijn? (wij gaan ervan uit dat dat dan zijn cijfer is) wij waren gewoon naar veterinaire keuring geweest en nu in januari gaan we naar gewone hengstenkeuring (van het NAS) en wij moesten ook plukje haar van de moeder en van hem zelf laten testen en de hoogte moest ook gemeten worden.

groetjessss geesje

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:20

Hoe komt het dat Ginnhy geen stermerrie is als ze wel na haar 3de jaar een 1ste premie heeft gehaald? Maakt voor mij voor de taxatie niks uit in ieder geval.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:04

de moeder van ginny is in nederland niet opgenomen in het NAS, maar in duitsland naar een stamboekopname geweest. Voor het nas geld dan dat het een veulenboeker is, en kan een nakomeling geen ster worden...