KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:32

arie53 schreef:
Waarbij je wel vast moet stellen dat de voorbeengangers en landers weer ruim geselecteerd zijn. Die missen sowieso fysiek al de benodigde aanleg als rijpaard en als hengst zijn ze geen dubbeltje waard.

Als het verrichttingonderzoek onder het mes moet, is dan het door Karel de lange ontworpen verrichtingsonderzoek een goed alternatief?

Gezien de weinig reële kijk die jullie op een modern sportpaard hebben, lijkt het me niet in belang van de huidige fokkerij om achterhaalde ideeën op de verrichting los te laten.
Het KWPN is gelukkig flexibel genoeg om te blijven sleutelen aan onder andere dit onderzoek.
Dat daar niet iedere keer een geweldig concept uitrolt is inherent aan onderzoek en testen.
Men noemt dat vooruitgang.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:10

Maar ik vind niet dat die vooruitgang progressief genoeg is...
Het KWPN laat nog teveel hengsten staan en de verrichtingsonderzoeken zijn té zwaar...

Waarom is de kijk van mij en anderen op het huidige (moderne) sportpaard weinig reeël?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:13

Kaja schreef:
Maar ik vind niet dat die vooruitgang progressief genoeg is...
Het KWPN laat nog teveel hengsten staan en de verrichtingsonderzoeken zijn té zwaar...

Waarom is de kijk van mij en anderen op het huidige (moderne) sportpaard weinig reeël?

A iedere hengst heeft diverse kansen op herkansing, de eerste al in hetzelfde jaar.
B zie A
C heet jij Arie of KdL Verward

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:17

A. Jammer dat een laatbloeier een half jaar later nog niet klaar is...
B. Niet iedereen heeft de tijd en het geld om een hengst aan te houden, om hem vervolgens later opnieuw aan te bieden.
C. Nee Kaja, dit is net zo'n vraag als: "Ben jij scheel"???

Ik ben het met veel dingen eens met het KWPN en een zwartkijker als Arie kun je me niet noemen, maar de hengstenkeuringscommisie mag zichzelf best wel eens onder de loep nemen...
Maar dan moet je wel jezelf onder ogen durven komen en in de spiegel kijken...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:29

Kaja schreef:
.
C. Nee Kaja, dit is net zo'n vraag als: "Ben jij scheel..

Nee Kaja je vroeg dit
en ik regageerde op de door mij gequote omschrijving van de hengsten door Arie, jij en jouw mening over hengsten waren in mijn antwoord aan Arie totaal niet aan de orde

Het is toegestaan om op een ander zijn post te antwoorden dan alleen op jou, dat mag hier.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:34

Sarabande schreef:
Gezien de weinig reële kijk die
jullie
op een modern sportpaard hebben

Kaja schreef:

Sorry dat ik mij misschien wel aangesproken voelde, niet verbazingwekkend gezien het feit hoe jij in je post een algemene en niet gerichte opmerking plaatst...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:41

Kaja schreef:

Sorry dat ik mij misschien wel aangesproken voelde, niet verbazingwekkend gezien het feit hoe jij in je post een algemene en niet gerichte opmerking plaatst...

Zucht........ jullie als Arie en KdL welke opmerking gequoot werd, jij was helemaal geen partij.

Het jammere is dat je door dit soort, ik wil aandacht gedram, iedere discussie verpest.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:42

Kaja schreef:

Zucht........ jullie als Arie en KdL welke opmerking gequoot werd, jij was helemaal geen partij.

Het jammere is dat je door dit soort, ik wil aandacht gedram, iedere discussie verpest.
Zoals elders door KarinM al gezegd, daar heeft Bokt de Huiskamer voor gecreeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:44

Kaja, ik vind het wel een interessante discussie of de hengstenkeuringscommissie inderdaad de stem van het volk is?

VOlgens mij word die namelijk niet gekozen doormiddel van stembiljetten Clown

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 20:29

sarabande schreef:
Kaja schreef:

Als er een iemand is die de discussies kan verpesten en er zou een predikaat te verdienen zijn dan werd jouw soort gelijk preferent en krijg je er een fles drank bij cadeau.

Citaat:
Gezien de weinig reële kijk die jullie op een modern sportpaard hebben, lijkt het me niet in belang van de huidige fokkerij om achterhaalde ideeën op de verrichting los te laten.

Ik mag dan aannemen dat jij bijzonder veel kijk op het moderne sportpaard hebt. Leg jij ons dan eens haarfijn uit welke moderne sporthengsten er van de 100 overblijven.

Kennelijk denkt het KWPN anders dan jij over de door jouw gekwalificeerde achterhaalde ideeen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:13

Eerst was mijn merrie kreupel, vals en talentloos, nu dat weerlegd is hebben jullie weer iets anders bedacht, drank.

Ik vraag mij af hoever de fantasie nog gaat en hoe jullie je blijven verlagen om je gelijk te krijgen.
Wordt eens volwassen en durf eens gewoon over een onderwerp te praten zonder degene waar je mee discusieert te lasteren.

En als je dat wel nodig blijft hebben zou ik je aanraden om alleen op je eigen niveau van gedachten te wisselen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:27

arie53 schreef:
Als er een iemand is die de discussies kan verpesten en er zou een predikaat te verdienen zijn dan werd jouw soort gelijk preferent en krijg je er een fles drank bij cadeau.

Arie, ken je het verhaal van de pot en de ketel?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:36

Pipo schreef:
Kaja, ik vind het wel een interessante discussie of de hengstenkeuringscommissie inderdaad de stem van het volk is?

VOlgens mij word die namelijk niet gekozen doormiddel van stembiljetten Clown

Hoe stel je je dat voor dan? Alle leden laten stemmen? Lijkt D'66 wel Haha! Al moet ik je eerlijk zeggen dat ik daar wel een voorstander van zou zijn.

Ik weet nog wel een leuke: Op de tribune in Den Bosch zetten we 100 willekeurig geprikte KWPN leden neer met een stemkastje. Clown

Ach, ik droom nog wel even verder. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:39

annegti schreef:
Hoe stel je je dat voor dan? Alle leden laten stemmen? Lijkt D'66 wel Haha! Al moet ik je eerlijk zeggen dat ik daar wel een voorstander van zou zijn.

Ik weet nog wel een leuke: Op de tribune in Den Bosch zetten we 100 willekeurig geprikte KWPN leden neer met een stemkastje. Clown

Hoe ik mij dat voorstel Haha! Niet eigenlijk Haha!

Maar omdat er werd gezegd dat de HK commissie de stem van het volk was..............vroeg ik mij af in welke context ik dat moest zien Clown Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:49

op zich zou dat nog niet eens zo'n gek idee zijn om bepaalde mensen (gekozen om nader te bepalen redenen) een stemkastje te geven en hun stem voor bijv 1/4 (noem maar even een getal) mee te laten tellen in een beslissing, zo wordt de stem van het volk toch gehoord zonder al te duidelijke stempel te krijgen.

Overijssel: 10 punten
Drenthe: 8 punten Clown

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:55

annegti schreef:
[Ik weet nog wel een leuke: Op de tribune in Den Bosch zetten we 100 willekeurig geprikte KWPN leden neer met een stemkastje. Clown

[/quote]

Je hoeft niet verder te dromen.

Vorige week was ik op een bijeenkomst van een KWPN-regio bijeenkomst.
In dat gebied en omliggend gebied zitten zo'n pakweg 1500 KWPN-leden.

De hele avond was besteed aan het keuren van hengsten(met een lid van de hengstekeuringscomm.) en alle onderwerpen die hier voorgaand besproken zijn.

De entree was vrij en men kreeg ook nog een consumptie.

De zaal zou men denken zit bomvol.
Maar nee hoor, we waren met ongeveer ruim 20 personen.
We hebben veel hengsten besproken het systeem van selekteren ,suggesties gedaan etc.

En als ik zie wat hier allemaal voor wartaal over het scherm rolt dan denk ik ,in welke tijd leven sommige nog. Bloos

Fokkerij wordt gemaakt op o.a. zulke avonden.

Over democratie gesproken.
Hier had ieder toegang.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:58

Ik wil eigenlijk al jaren een liplezer of richtmicrofoon meenemen om te horen wat die commissieleden nu echt over de hengsten tegen elkaar zeggen.

Met Van Rijswijk was het veel duidelijker die stond altijd omstandig te wijzen (om aan de eigenaren te laten zien dat ie echt zijn best deed??)en duidelijk ruzie te hebben met de anderen Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:02

Ceasario, dat is altijd zo bij iedere vereniging, voor en na een vergadering heeft iedereen het hoogste woord en tijdens de vergadering zwijgen.

Maar krijgen nu mensen een stemkastje? Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:05

Alane schreef:
Ceasario, dat is altijd zo bij iedere vereniging, voor en na een vergadering heeft iedereen het hoogste woord en tijdens de vergadering zwijgen.

Haha!

Hier had een ieder het woord omdat we met elkaar hard op aan het denken waren.

Met 20 man (geen vrouwen) info uitwisselen (rondom een grote tafel en HH -lid hoog op een bar kruk.) waar we met de fokkerij naar toe gaan. Haha!
Voor vele een vraag voor enkele het antwoord. Knipoog
Laatst bijgewerkt door ceasario op 25-03-05 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:06

ceasario schreef:
Vorige week was ik op een bijeenkomst van een KWPN-regio bijeenkomst.

Zo zie je maar weer wat al eerder en vaker gezegd is de meeste fokkers willen gewoon fokken, gaan hun eigen weg en zien het stamboek als een registratiebureau.
Komisch dat mensen die aangeven toch niks met het KWPN te willen hebben wel naar vergaderingen gaan, maar ja die willen misschien nog leren Haha! .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:08

sarabande schreef:
Komisch dat mensen die aangeven toch niks met het KWPN te willen hebben wel naar vergaderingen gaan, maar ja die willen misschien nog leren Haha! .

De kracht zit hem tegenwoordig in netwerken.
Waarschijnlijk nooit van gehoord.

Wie speelt hier weer op de bal . Pfoef.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:10

ceasario schreef:
sarabande schreef:

De kracht zit hem tegenwoordig in netwerken.
Waarschijnlijk nooit van gehoord.

Wie speelt hier weer op de bal . Pfoef.

Ik haal jouw eigen woorden aan dat is heel wat anders dan lasteren over anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:12

ceasario schreef:

Met
20 man (geen vrouwen
) info uitwisselen (rondom een grote tafel en HH -lid hoog op een bar kruk.) waar we met de fokkerij naar toe gaan. Haha!
Voor vele een vraag voor enkele het antwoord. Knipoog

Testosteronfeestje Clown

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:15

( Vrouwen)Misschien dat er enkele incognito waren. Clown

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 23:31

sarabande schreef:
Eerst was mijn merrie kreupel, vals en talentloos, nu dat weerlegd is hebben jullie weer iets anders bedacht, drank.

Ik vraag mij af hoever de fantasie nog gaat en hoe jullie je blijven verlagen om je gelijk te krijgen.
Wordt eens volwassen en durf eens gewoon over een onderwerp te praten zonder degene waar je mee discusieert te lasteren.

En als je dat wel nodig blijft hebben zou ik je aanraden om alleen op je eigen niveau van gedachten te wisselen.

Wat heeft jouw merrie in godsnaam met het topic hengstenverrichtingsonderzoek van het KWPN te maken?

Kijk mijn posts even na en zie waar die overgaan. Hier is er telkens maar eentje die permanent de discussie verstoort.

En met wie ik van gedachten wil wisselen, bepaal ik zelf en daar heb ik jouw helemaal niet voor nodig. Dat niveau heb ik allang gepasseerd.

Zo en nu gaan we weer verder met dit topic over het verrichtingsonderzoek.