Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
smurf schreef:ik type schwarzwälder Fuchs in bij google en de eerste site die ik vind is deze:
http://members.lycos.nl/pinniespowers/indexschwarz.html
en deze
http://users.skynet.be/bk258886/schwarz ... 0fuchs.htm
en deze
http://www.pferde.de/index.php?id=768
en deze
http://www.noriker-kaltblut.de/schwarzw.htm
wij hebben wel een Noriker die sprekend op een Swarzwälder lijkt, maar dat is echt een zwaar paard

kizz_rianne schreef:hihi lekker kontje
maar je mik verzorg toevallig een fjord die kan gaan steigeren tijdens een buitenrit (daarom mag ik ook geen buitenritjes maken)

maloutje schreef:een fries is wel degelijk een warmbloed/halfbloed paard
en ik ben het er zeker mee eens dat Merensen een leuk ras zijn! hier een fotootje![]()
www.merensstamboek.nl

sigislief schreef:
Ik zou niet weten wat de fries is...!!!
Mooi plaatje van Die Merens
-x- SigG -x-
Spierbevangen, vindt zichzelf erg zielig. Toch ook goed nieuws van deze kant, Margriet kan wsn morgen worden gedekt!
loeskim schreef:nee sorryik val op HEETU paardjes
h0t
pink_unicorn schreef:loeskim schreef:nee sorryik val op HEETU paardjes
h0t
wie zegd dat een Fjord,haf,of zelfs een trekpaard niet heet zijn.
kom maar eens bij mij langs.....die zijn echt heet.
Betreden op eigen risico..
Ik weet namelijk het levende bewijs dat Trekpaarden wel degelijk heet zijn. Ze is koel in d'r kop, dat wil zeggen dat ze niet snel schrikt. Maar er zijn maar zeer weinig mensen die met haar om kunnen gaan. En als je in het bos of op het strand komt, dan is ze al helemaal geen makkelijk paard. Integendeel. En voor een marathonparcours, als je moet halthouden om te groeten, dan wil ze niet stilstaan en komt ze stijl overeind.
Memuska schreef:Wij hebben ook zo'n stel mafkezen, de merrie is grappig als je ermee gaat buitenrijden. Ze weet dat ze het laatste stuk door de weiden (bij m'n vriend ligt 150 Ha) mag doorgaan,en dan moet je ze zien: je voélt ze gewoon een halve meter zakken en crossen maar!
De hengst is helemaal gek, m'n as schoonvader heeft er al drie keer mee in de beek gezeten
(Het zijn toch ook luie slome saaie beesten hé?)
Ok, niet echt te vergelijken, maar goed! Memuska schreef:Soms wel, maar mijn Arab is soms ook luiOk, niet echt te vergelijken, maar goed!
Maar daar hebben ze net zo goed als alle andere rassen wel is last van.. 
(gevolgd door een halve aardbeving) Memuska schreef:Ja idd, veel mensen denken nog altijd: Koudbloed = sloom en lui, Arab = zenuwpees... Maar dat is niet noodzakelijk zo. Ok, naast Margriet kan je een kanon afschieten, wat je bij Mush niet moet doen, maar dat heeft imo niet noodzakelijk met het ras te maken!
En te vet om hun poten... euhm hoeven op te tillen, je moet onze Margriet eens "elegant" over de beek zien zeilen(gevolgd door een halve aardbeving)
Maar dat maakt het juist nog veel mooier vind ik.. 
Het is echte aanstelleritus, want soms kijkt ze helemaal nergens naar

pink_unicorn schreef:Nou,hier zijn mijn koudbloed-tjes.
Waldo mijn haflinger van 13 jaar.
Primair mijn fjorden ruin van 9 jaar
[
Emma mijn trekpaard merrie van 10 maanden.
En Emma met Faya mijn shetlander van 4 jaar
Nou wat vinden jullie ervan????
Groetjes Nicole
pink_unicorn schreef:Nou,hier zijn mijn koudbloed-tjes.
Waldo mijn haflinger van 13 jaar.
Primair mijn fjorden ruin van 9 jaar
[
Emma mijn trekpaard merrie van 10 maanden.
En Emma met Faya mijn shetlander van 4 jaar
Nou wat vinden jullie ervan????
Groetjes Nicole

Memuska schreef:Ach wat een geweldige beesten zeg! Die foto van de koudbloed met de shet, super is die! Ik zeur al drie jaar om een shet bij m'n vriendje maar krijg er geen... geen probleem hoor, ik blijf gewoon zeuren en eens ik de plaats heb koop ik er wel eentje. En eens die op stal staat... kijk nou toch hoe lief
alleen van de andere rassen die je opnoemde hou ik niet zo.... Helaas heb ik zelf geen fjord of haflinger.....
Irisss schreef:Hey,
Ik vind fjorden en haflingers ook helemaal te gekalleen van de andere rassen die je opnoemde hou ik niet zo.... Helaas heb ik zelf geen fjord of haflinger.....
![]()
xx
Fjorden & Haflingers zijn zeker helemaal te gek