waarom altijd zo negatief over dravers ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:15

Mariek87 schreef:
Dat vind ik eigenlijk niet helemaal kloppen, want er lopen genoeg talentjes in springen en dressuur in de basissport, mijn paard is bijvoorbeeld ook echt wel een echt springpaard, ondanks dat ze geen Z loopt.

Een paard is zo goed als zijn eigen talent maar ook zeker als dat wat zijn berijder er uit haalt. Een talentje kan niet eeuwig een talentje blijven. In mijn ogen zonder prestaties geen echt spring- of dressuurpaard.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:40

lovemaan schreef:
Nee, dat snapte ik wel, ik was het ook met je eens! het was alleen even ter bevestiging voor de andere hier Knipoog

Oké Knipoog
Dan had ik het niet helemaal begrepen Bloos

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:22

Meerdijk schreef:
Maar even serieus: mensen die alleen gericht zijn op wat een paard presteert zijn i.p.v. naar het paard zelf te kijken zijn in mijn ogen gewoon kortzichtig. Helaas denken veel mensen zo en zullen vooroordelen over minder bekende rassen er altijd zijn (helaas)want "Wat de boer niet kent..." Ik hou gewoon van mijn paard om zijn persoonlijkheid en de rest is niet belangrijk Lovers Het is een heel verhaal geworden, maar ik denk dat mijn standpunt zo wel duidelijk is...

Marieke87 en ik kijken inderdaad vooral naar wat een paard presteerd omdat wij zelf alleen opzoek zijn naar sportpaarden. Hoe lief die wel niet is, tja, dat maakt niet uit als die maar presteerd.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:30

ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet gek ben van dravers...ze zijn gefokt en gebouwd als snelle atleten in dus de draf,dat betekent vaak dat stap en vooral de galop veel aandacht nodig heeft bij het omturnen tot rijpaard.
daarbij hebben ze wel een SUPERWIL om te werken maar dat zelfde temperament/heetheid ook weer problemen/vertragingen kan veroorzaken bij het omturnen tot rijpaard,ditzelfde geld ook voor tuigers trouwens..

daarbij houdt ik niet van smalle gebouwde paarden en rechte,smalle hoofden.tuigers/friezen zijn vaak robuuster/barokker gebouwd.

tuigers en friezen zijn niet gebouwd voor topsnelheid waardoor ze ook geschikt zijn voor iedere recreatiemenner..

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 20:56

En dan verklaar ik nu de discussie voor.....gesloten.....:p grapje Knipoog

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:02

fransje23 schreef:
Een paard is zo goed als zijn eigen talent maar ook zeker als dat wat zijn berijder er uit haalt. Een talentje kan niet eeuwig een talentje blijven. In mijn ogen zonder prestaties geen echt spring- of dressuurpaard.

Natuurlijk heeft wat een paard presteert te maken met zijn ruiter. Maar wat betreft een talentje kan niet eeuwig een talentje blijven?
Onzin! Als een basisruiter een talentje bij wijze spreken een jaar of 5 of misschien langer in de B start, en hij gaat dan naar een goede ruiter, dan kan die het talent er echt nog wel uitrijden hoor. Als dat talent er in zit, dan blijft dat er ook inzitten, no matter what.

En dan nog.. als een paard springgefokt is, dan is het gewoon een springpaard hoor, lekker belangrijk wie er op zit toch?

Ik bedoel, is een goede draver bij een slechte jockey of hoe heet dat bij dravers ook in ene geen draver meer?
(Ik ben er van op de hoogte dat de draver een ras is en het springpaard geen ras, maar het springpaard is wél een type!)

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:11

terwijl draver eigenlijk ook een type is, je hebt franse draver, amerikaanse draver enz.........toch?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:15

Jep, Frans is groot, Amerikaans in kleiner. Dan heb je ook nog de Orloff dravers (Russisch) en de Nederlandse, die eigenlijk afstamt van Friezen, hackneys, Oldenburgers, inlandse paarden en nog wat rassen.
Tegenwoordig is het gewoon een mengelmoes. Deense, Noorse, Duitse, overal komt wel wat vandaan. Al is de Franse draver toch wel echt een ras, vind ik. Het stamboek is lange tijd gesloten geweest voor alle buitenlandse dravers. En ik geloof dat het tegenwoordig zo is dat je nog maar heel beperkt met Amerikaans kan kruisen. Ze zijn daar niet zo happig op de buitenlanders Schijnheilig

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:15

lovemaan schreef:
terwijl draver eigenlijk ook een type is, je hebt franse draver, amerikaanse draver enz.........toch?

Verzamelnaam Knipoog
Maar wat ik ervan weet is dat daar tussen geen verschil meer wordt gemaakt...
Een vraagje voor de echte drafbokkers.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:16

Er was al een antwoord Bloos!
Zelfde tijdstip Tong uitsteken

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:32

volgens mij is mijne een amerikaanse, die hebben toch wat weg van een qaurter horse?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:52

Kleiner en gespierd (als ze wat doen tenminste Knipoog) En wat wil je, ze stammen allebei af van het engels volbloed.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:32

Ik zou zeggen, bekijk mijn profiel Knipoog

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:50

Mariek87 schreef:

Ik bedoel, is een goede draver bij een slechte jockey of hoe heet dat bij dravers ook in ene geen draver meer?
(Ik ben er van op de hoogte dat de draver een ras is en het springpaard geen ras, maar het springpaard is wél een type!)

Die draver blijft wel een draver heten maar die jockey een pikeur Knipoog

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:52

littleroosie schreef:
Die draver blijft wel een draver heten maar die jockey een pikeur Knipoog

Same f*cking thing Tong uitsteken

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 09:36

Ik heb wat berichten verwijderd. Gelieve niet op de man gaan spelen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:30

Er werd anders door haar zelf aangeraden om in haar profiel te gaan kijken. En ze zeggen zelf dat hun dravers zo geweldig zijn.
We willen niet banketstaaf doen maar we vroegen ons af of dat nou die geweldige galop is...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 12:38

bijdeway ilse: schitterende draver heb jij!!!
echt een plaatje!!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:37

casanova schreef:
bijdeway ilse: schitterende draver heb jij!!!
echt een plaatje!!

Ik vind het zelf ook echt een knapperd, veel mensen zien dan ook niet dat het een draver is. Aan de ene kant fijn, want dan hebben ze geen kritiek, maar aan de andere kant is het ook wel jammer, want wat is er nou erg aan het hebben van een draver?

Littleroosie, heb je het over mij? Ben dan wel benieuwd wat je te zeggen hebt over mijn profiel want dat zie ik nergens staan? En zeggen dat hij geweldig is? Dat zeg ik helemaal niet, want ik weet zelf toch wel dat ik gewoon een moeilijk paard heb. Maar iedereen vind zijn eigen paard toch geweldig, wie ben jij om er dan tegen in te gaan Verward .

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:49

Hooj,

Mijn nicht geeft een draver en dies heel leuk Lachen
Lekker voorwaards, leergierig en coperactief.
Alleen jammer dat ze al op 2jarig leeftijd worden beleerd voor de sulky of mischien al ervoor staan

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:50

ik heb ook een draver en het enige wat ik over dr heb gehoord is dat ze heel netjes loopt en dan daarbij nou en dat het een draver is ze loopt goed ze gallopeerd en ze is super lief maar waarom er nou negatief over wordt gedaan geen idee ik kan nou niet zeggen dat het een lelijk beest is dat niks kan want das is niet zo

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:52

Ilse schreef:
Ik vind het zelf ook echt een knapperd, veel mensen zien dan ook niet dat het een draver is. Aan de ene kant fijn, want dan hebben ze geen kritiek, maar aan de andere kant is het ook wel jammer, want wat is er nou erg aan het hebben van een draver?

Littleroosie, heb je het over mij? Ben dan wel benieuwd wat je te zeggen hebt over mijn profiel want dat zie ik nergens staan? En zeggen dat hij geweldig is? Dat zeg ik helemaal niet, want ik weet zelf toch wel dat ik gewoon een moeilijk paard heb. Maar iedereen vind zijn eigen paard toch geweldig, wie ben jij om er dan tegen in te gaan Verward .

Ellende had een bericht van mij verwijderd met een galopfoto uit jouw profiel waarbij ik vroeg of dat nou de galop was waar dravereigenaren trots op waren, maar een vraag stellen over iets waar de gebruiker ons zelf naar toe stuurt ("Kijk maar in mijn profiel") mag blijkbaar ook al niet meer op Bokt

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:57

Ilse schreef:

Ja, inderdaad zo kan je het ook bekijken...
maar wees eerlijk: zij die kritiek hebben op een draver en vervolgens niet kunnen zien dat een paardje een draver is...
Vind ik persoonlijk niet echt slim overkomen Knipoog
(ik heb het hier over het algemeen, dus niemand hoeft zich aangesproken te voelen)
Dat idee doet me altijd zo goed Haha!

Leuk paardje heb je> heb even je profiel bekeken... Tong uitsteken
Heeft wel wat weg van de mijne vind ik zelf Knipoog

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:09

Mariek87 schreef:
Ellende had een bericht van mij verwijderd met een galopfoto uit jouw profiel waarbij ik vroeg of dat nou de galop was waar dravereigenaren trots op waren, maar een vraag stellen over iets waar de gebruiker ons zelf naar toe stuurt ("Kijk maar in mijn profiel") mag blijkbaar ook al niet meer op Bokt

Dan heb je wel een hele foute foto gepakt want daar had hij nog nooit onder het zadel gegaloppeerd Haha! . Vond het wel een mooie foto met zijn neus in de wind voor in mijn profiel Lachen .

En ik geloof zeker dat er dravers zijn die niet goed kunnen galopperen, en die de techniek ervan nooit onder de knie zullen krijgen, maar er zijn ook dravers die gewoon goed galopperen, en dan is het jammer dat deze dravers die hun best er voor doen met de nek aangekeken worden.
Het is puur waar je zelf voor kiest, waarom zou je een draver met een sportpaard vergelijken? De eigenaar van een draver kiest met een bepaalde reden het ras, en zal ook wel weten dat het meestal niet geschikt is voor de wedstrijdsport.
Het is gewoon jammer dat er 'tegenwoordig' alleen nog maar over de sport gepraat wordt, en je er pas 'bijhoort' als je zelf meerijd in de sport.
Jammer, want lol met je knol is ook errug leuk! Lachen

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:16

Je hebt ook wel gelijk hoor Ilse, maar de vraag was waarom mensen negatief zijn over dravers.
En dat zijn dus vaak sportmensen die graag prestatiepaarden willen, waar Littleroosie en ik ook onder vallen.