Waarom géén schimmel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 23:11

Olevalover schreef:
da moet je hem kopen Knipoog Het lijkt me een erg leuk beestje.

Als dat eens kon Verdrietig
Dan had ik dat wel gedaan...
Helaas...

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:29

jammer...

Fuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:05

ik vind dat je naar het paard moet kijken en niet naar de kleur
ik heb zelf nu een bruintje veulen gekocht met een hele rare bles vlek iets op het hoofd vinden sommigen ook niet leuk maar het beest ziet er met vlek echt cool uit
ponybeest is ook schimmel en ik heb wel eens gezeur gehad met jury's die schimmels niks vonden. maar van de club vind iedereen hem geweldig inc. ik en z'n nieuwe berijdster
en daarbij is het het liefste beestje van stal en de rest van de 'kudde' adoreert hem en dan hoeft hij zichzelf niet eerst onder de bagger te smeren

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:06

Fuurtje schreef:
ik vind dat je naar het paard moet kijken en niet naar de kleur
ik heb zelf nu een bruintje veulen gekocht met een hele rare bles vlek iets op het hoofd vinden sommigen ook niet leuk maar het beest ziet er met vlek echt cool uit
ponybeest is ook schimmel en ik heb wel eens gezeur gehad met jury's die schimmels niks vonden. maar van de club vind iedereen hem geweldig inc. ik en z'n nieuwe berijdster
en daarbij is het het liefste beestje van stal en de rest van de 'kudde' adoreert hem en dan hoeft hij zichzelf niet eerst onder de bagger te smeren

Ja, maar als ik een veulen ga fokken (ga ik niet meer) en je hebt al zo weinig invloed op je fokproduct zou het toch het mooist zijn als de kleur in ider geval naar wens is.. je kan helaas geen goed karakter bestellen..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:40

ik verzorg 18 welsh pony,s en 3 daarvan zijn bruin en 2 zijn vos en 1 roodschimmel en een blauwschimmel.de rest zijn witte schimmels en ze worden alleen gewassen als ze naar een show moeten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:53

horsegirlie"]
[quote]ponylovertje schreef:
Mensen willen ook geen schimmel omdat die vaak problemen hebben goed opgenomen te worden in een kudde. Schimmel (wit ) valt namelijk erg op. Dat komt nog van vroeger, toen paarden in kuddes leefden en op moesten passen voor roofdieren. Allemaal bruinen (en vos en zwart) valt niet zo op maar een schimmel wel! Dus het zit in het instinct van paarden om schimmels minder snel te accepteren omdat ze door die schimmel meer kans hebben gezien te worden door een roofdier.
Dit is ook de reden dat schimmels zich vaak extra vies maken. Dat doen ze ook instinctief, want als ze onder de modder zitten zijn ze donkerder van kleur en vallen ze dus minder op.
[/quote]

[quote="pharagirlke schreef:
kan aan mij liggen maar dit vind ik een beetje onzin Bloos!
trouwens: er bestaat een wijzig knop Knipoog

neej, dit is echt geen onzin hoor! Ik heb hier ook van gehoord. Ik heb namelijk zelf ook een schimmel, en dat was bij zijn vorige eigenaar het sulletje van de groep. Toen ik hem thuis met een ander paard in de wei zette ging dit niet goed! Hij, de schimmel dus, begon te jagen op het andere paard niet normaal! Dit dus waarschijnlijk omdat hij altijd het sulletje was en nu meteen maar de baas ging spelen. Dit doen schimmels dus wel vaker en daarom misschien wel de link slecht karakter-schimmel..
Maar hij is verder superlief hoor Haha!
Citaat:

[/quote]
mijn schimmel doet toch niet alles om zich vuil te maken hoor en ik ken meerdere schimmels die niet alles doen om zich vuil te maken Verward

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:56

Ik denk dat het komt omdat de meerderheid schimmels niet mooi vinden.

Ikzelf vind ook maar weinig schimmels mooi. Moeilijk om dan maar nét die tegen te komen....

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:03

ik ben zelf ook helemaal gek op schimmels! en snap ook niet dat mensen de kleur niet mooi vinden, ben daarom ook helemaal gek op mijn lieverd Lovers hihi

vossen vind ik zelf ook minder, maar gewoon omdat ik niet van de kleur hou, net zoals bruine paarden, vind ik zelf ook minder omdat het zo standaart is zwarte staart + manen en een bruine kleur..

maar ieder zijn eigen mening en smaak, wel is het zo dat het vaak moeilijk is om een mooie schimmel te fokken...maar goed kleur is maar de buitenkant

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:31

Het is allemaal onzin! Ik rijd een schimmel en een bruine in het Z2. En elke keer als ik met de schimmel op wedstrijd ben vraagt er wel iemand is tie te koop? En dat terwijl het een eigenwijs varken is en niet luistert en vooral niet in de proef. En de bruine loopt bijna altijd boven de 190 en niemand die er naar vraagt hoor!!! Het is gewoon een fenomeen dat mensen via een advertentie niet snel op een vos of schimmel reageren, maar als ze hem zien!!!!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:20

Ik vind een paard leuk of niet, en de kleur kan me dan absoluut niet boeien. Een goed paard heeft geen kleur.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:25

Ik vind schimmels ook helemaal GEWELDIG... Lovers Maar een andere kleur vind ik niet erg. want een paard kies je niet op kleur! Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:11

Heb niet alles gelezen, alleen de eerste pagina.

Ik hou ook niet van schimmels. Waarom niet? Gewoon omdat ik blauw nou eenmaal mooier vind dan groen. En zo vind ik donkerbruin mooier dan vos. En zwart het allermooist.
Gewoon een kwestie van smaak.

Maar... een goed paard heeft geen kleur. En ik vond mijn paard goed genoeg voor mij. En dat ze Schimmel is en Merrie (wilde ik ook niet) dat doet me dan nog maar weinig. Ze voldeed verder aan alle eisen.

Persoonlijk vind ik vos ook maar vos. Er zijn er zoveel hetzelfde. Maar dat is met bruin net zo. Als ik naar die mooie oranje kijk hier op bokt, Vagebond, van Dees, dan zie ik echt een mooie vos. En zo zijn er meerdere.

Maar ik hou ook niet van hele hoge witte benen, een brede bles, of een bonte. Maar ook dat kunnen goede, mooie en lieve paarden zijn en ook die kunnen aan mijn eisen van mijn maatje voldoen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:28

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:17

ik heb nu nog een toverbal die ooit schimmel zal gaan worden, en het is echt een grote schat zie de laatste foto's in mijn profiel en ik heb dus ook een bruine, maar heb van kleins af aan al een schimmel willen hebben...
heb je elk jaar een ander paard

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:38

UHm ik werk alle dagen met schimmels...Schimmels zijn echt te vies af en toe, en daarom willen mensen liever een bruine, natuurlijk net zo vies maar je ziet het neit

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:39

En in de kudde worden ze prima geaccepteerd....het zijn allemaal schimmels zowat! Knipoog