Desiree83 schreef:Dit geldt ook voor de toppaarden. Als hier een goede ruiter opkomt komt ie een eind, zit er een klungel op dan is het ook einde verhaal. Nogmaals: we hebben het hier over de kwaliteit van paarden
Hier ben ik het niet helemaal mee eens , een goed paard laat ook zijn kwaliteiten zien bij een mindere ruiter.
Misschien niet als die er al 4 jaar op 'rond-butst' maar zeker in zijn jonge jaren en in het begin.
Bij springen als dressuur.
Bij springen bijv. een goed springpaard zal zeker opvallen met een mindere ruiter door zijn kwaliteiten.....gevolg : kenner vraagt ernaar, paard wordt verkocht en komt bij goede ruiter terecht.
Natuurlijk niet als het een pensionpaardje wordt wat nergens terecht komt.
Voor de rest denk ik dat goede paarden die op de wedstrijd komen onder de mensen vaak bij een goede ruiter terechtkomen.
. Als je een ruintje leuk vindt en de prijs is naar het stamboek papier (prijs was het probleem niet), wat wil je dan?
Of nog beter; eentje die het in ieder geval wil proberen omdat ik dat vraag...
) willen een Ferro (is al weer uit), een Jazz of een Krack C en als Edward Gal van zich laat horen een Gribaldi. Is het dan zo vreemd dat er fokkers zijn die kiezen voor de laatste trend en niet zozeer voor topkwaliteit. Er zijn nu eenmaal meer wannabe Anky's dan echte Anky's om aan te verkopen en de kans dat je een echte topper fokt is aanmerkelijk kleiner dan op een gemiddeld paard.