Ods schreef:Helaas hebben wij die hier ook. Daar zijn we ooit mee begonnen, de kwaliteit is gelukkig beter geworden maar ik beken dat er een deel is wat weer terugvalt. Jammer maar die mensen (fokkers??? Vermeerderaars) zullen we altijd hebben, lekker 'goedkoop' veulen fokken (vaak op kleur) en proberen voor veel geld te verkopen.
Misschien dat het AQHA wat meer "helemaal" showgeorienteerd is, maar bij de Paints zie je toch ook duidelijk een recreatieve tak binnen het stamboek. Er worden trailrides georganiseerd en in de PHJ staan regelmatig artikelen over Paints als belangrijke factor in iemand's leven. Ik ben zelf ook voor verbetering van het ras en ja, dat wordt vaak afgemeten aan showresultaten. Ik krijg ook echt kippevel als ik een naar mijn mening perfect gebouwd paard in de halter zie staan of als ik een paard helemaal ontspannen met de oortjes naar voren door de bak zie joggen. Maar als mensen gewoon ontzettend veel plezier hebben van een "huis-tuin-en-keuken" Paint ... wie ben ik dan om daar kritiek op te hebben. En als mensen bereid zijn grof geld te betalen voor een htk paard ... dan is dat kennelijk de markt. Zuur (en een doorn in het oog van de prestatiefokker), maar waar!
) zullen we altijd hebben, lekker 'goedkoop' veulen fokken (vaak op kleur) en proberen voor veel geld te verkopen.
.
!
Most of the "foundation" Quarter Horses were 50% or more Thoroughbred, so it frustrates me to see breeders, in
, want iedereen heeft recht op een mening. 
.
?

.