Sjuimpje schreef:Ceasario,
De chip is nog steeds niet verplicht dus waar maakt men zich toch druk om?
Heb je goed gelezen de laatste weken.
Ik heb in het begin van dit jaar andere verhalen gelezen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alane schreef:commercieel belang giga groot? 35 euro voor chippen, registratie en paspoort aan huis gechipt... dat zijn echte woekerwinsten.
jee mafiapraktijken, doofpotaffaires...het wordt steeds geloofwaardiger.
En de DA's die die zieke paarden moesten behandelen waren zeker in dienst van Virbac?
Eleonoor schreef:Nee, de eigenaren hebben geen zwijggeld ontvangen, die zijn juist de kop ingedrukt door de omgeving. Vaak kregen ze zelf te horen van :"zie je wel jij hebt gechipt, wilde je toch en nou is die dood". Om dat soort verhalen verder te voorkomen houden zij zich stil. Ook omdat een enkeling zich ervoor schaamt dat het paard is overleden tgv het chippen.
Namen zijn wel degelijk bekent, maar zoals eerder aangegeven worden die niet openbaar gemaakt. Dat andere dat verder niet geloven is verder niet van belang.

Eleonoor schreef:Nee, de eigenaren hebben geen zwijggeld ontvangen, die zijn juist de kop ingedrukt door de omgeving. Vaak kregen ze zelf te horen van :"zie je wel jij hebt gechipt, wilde je toch en nou is die dood". Om dat soort verhalen verder te voorkomen houden zij zich stil. Ook omdat een enkeling zich ervoor schaamt dat het paard is overleden tgv het chippen.
Namen zijn wel degelijk bekent, maar zoals eerder aangegeven worden die niet openbaar gemaakt. Dat andere dat verder niet geloven is verder niet van belang.
Chippen heeft dus een laag risico zoals ik al eerder aangaf. Wat het mij om gaat is dat een ieder die zijn paard laat chippen ook op de hoogte is van de risico's. Het is aan de eigenaar zelf om te beslissen of die uiteindelijk zijn dier wel of niet laat chippen. Dat is jou beslissing en niet van mij. Uiteraard respecteer ik dat besluit en je zou mij nooit horen dat iemand 'debiel' zijn paard heeft laten chippen. Zo wil ik ook gerespecteerd worden dat ik mijn paarden niet laat chippen en dus mijn paarden niet dat risico wil laten lopen. Werkt dus twee kanten op.
Eleonoor"]ooit gehoord van een operatie die geen risico met zich meebrengt? of een andere complicatie vrije medische (be)handeling?
Er worden geen onderzoekingen naar gedaan, publiek vraagt er niet om.
[/quote]
Omdat er mischien onderzoekingen en meerjarige studies zijn die juist het tegendeel bewijzen? of moet het wiel opnieuw uitgevonden zijn?
[quote="Eleonoor"]
In Amerika is enige jaren fanatiek gechipt. Dat is ruim 5 jaar geleden omgezet naar DNA. De exacte reden is mij niet bekend. Wel dat USA veel liever DNA gebruikt, omdat het ook voor de quarters een belangrijke controle is voor raszuiverheid. Zo heb je dus twee vliegen in een klap.
[/quote]
Zouden die 2 vliegen mischien de reden zijn om niet meer te chippen ipv complicaties?
[quote="Eleonoor schreef:de risico's van een operatie ten tijde van verwijderen van de chip.
.dat er bij elke medische ingreep complicaties kunnen optreden...Citaat:Een paard is overleden tgv de risico's van een operatie ten tijde van verwijderen van de chip.
bron: www.fjordstudbook.comCitaat:Er is gezocht naar een bruikbaar alternatief en deze werd gevonden in de vorm van de identificatie transponder met een in de chip ingebakken nummer. En zodoende is op 01-01-1997 het brandmerken bij het Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek afgeschaft en hiervoor is de elektronische identificatie in de plaats gekomen.
) die verkopen wel een reader voor 152 euro

Eleonoor schreef:Fantastisch, DNA niet waterdicht. Je bent de eerste die dat zegt, is dat dan ook wetenschappelijk onderzocht??