Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:49

toscana schreef:
Pipo had het over aanpakken niet over martelen voor zover ik lees

Ik had het inderdaad niet over martelen, maar over consequent zijn. En bij paarden waarvan de eigenaar niet consequent is geweest zul je een keer harder moeten optreden om het paard weer fijn te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:51

johanna13 schreef:
Ja zeker is het niveau veranderd.
Vroeger liep een paard zo een paar olympies mee en zelfs wel de ene keer dressuur en de andere keer springen.
Nu komen ze er niet eens meer.
Als ze er al voor in aanmerking komen kunnen ze al niet eens meer normaal een trailer in of uit.
Volgens mij moet je die plat spuiten om hem in het vliegtuig te krijgen.
Weer een paard minder.

Vroegah......was het nivo van de OS ook heel wat lager. De parcoursen waren minder technisch. En als ze de trailer niet in of uit willen, zou je misschien beter even met de bestuurder van de auto kunnen gaan praten dan gelijk schreeuwen dat het paard zo lastig is.

Of te wel..........zoek de fout eens bij jezelf Zul je zien dat die "lastige" paarden helemaal niet zo lastig zijn.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:51

johanna13 schreef:
Ja zeker is het niveau veranderd.
Vroeger liep een paard zo een paar olympies mee en zelfs wel de ene keer dressuur en de andere keer springen.

Welk paard heeft dan in beide diciplines mee gelopen?

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:54

johanna13 schreef:
Verklaar je nader

Dat destijds ook niet iedere "boerenknol" wedstrijden liep. En hoe denk je dat de paardensport de naam gekregen heeft dat het elitair is? Er was destijds ook de nodige adel etc. die paarden toen al voor de sport had ipv voor het werk. Dat er toen toevallig wel eens een "boerenknol" goed presteerde komt ook omdat lang niet alle paarden in beeld waren en er dus nog wel eens een keer een verrassing tussen kon zitten maar denk dat ook toen al een aanzienlijk deel niet van jan modaal was. Kan mij althans niet aan die indruk onttrekken...

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:57

johanna13 schreef:
Dat is nu huist het probleem.
fokken ze een keer perongeluk een goeie verkopen ze die.
Geld schijnt belangrijker te zijn dan goede paarden.
Zo vergooi je mooi je toekomst.

Is dat in Nederland niet met alle toppers zo? Je ziet het bij het voetbal, het volleybal en alle andere sporten dat de toppers naar het buitenland gaan.. waarom zou dat in de paardensport anders werken? Zeg niet dat we er blij mee moeten zijn of dat ik het er mee eens ben dat het gebeurd. Constateer alleen een feit.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:02

Alleen geld maakt niet gelukkig, maar geen geld ook niet.
Het draait toch om het winstgevend houden van je bedrijf en voor sommigen die al lang meer hebben dan ze ooit op kunnen maken: een mens wil altijd meer! Dat zit er nou eenmaal in en zul je er ook niet uitkrijgen ben ik bang. Zou jij anders zijn? En dan niet nu hard ja roepen maar een eerlijk antwoord! Alles heeft een prijs...

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:05

*heb ook wel eens een keer de onderste trede van de trap overgeslagen omdat ik dacht dat ik er al was* Frusty
Laatst bijgewerkt door toscana op 17-08-04 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:07

Je kunt je berichten ook nog wijzigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:11

Omdat Goldstern op de OS heeft gelopen hoeven de Nederlandse politiepaarden dat niet perse hoor Knipoog

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:54

Bij mijn weten is het hoogte record nog altijd van voor de oorlog, dus het niveau is wat dat betreft niet omhoog gegaan.
Ondanks al onze technische verbeteringen en medische vooruitgang.
Dan ligt het dan ook zeker aan de ruiter en niet aan het paard.

Ik geef eerlijk toe dat het niveau van de ruiters erg laag is.
Heb me erzelf al menig keer over moeten verbazen.
Zelfs op de NK is het erg.
Men kan niet meer zitten en houd het paard daarom maar aan de teugels vast.
Zitten kunnen ze niet meer.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:04

Ach, of het nu aan de ruiters ligt omdat die tegenwoordig niet meer zo handig zijn als vroeguh... of de paarden zijn nu idioten in vergelijk tot 'good old Bles'.... Lood om oud ijzer.

Waar het om gaat is dit;
Het is een signaal uit de markt van eindgebruikers dat het fokprodukt niet langer goed aansluit bij de wensen van de klant.

Alle nobele bijbedoelingen van sportaspiraties en rasverbetering ten spijt; ik durf te wedden dat minstens 50 % van de fokkers het doen voor het geld. Waarom zijn er anders zo heel veel veulentjes te koop in deze tijd van het jaar? Leuk om een veulen te hebben, en nog leuker om ervoor te beuren!
ER zit een boel geld in de produktie van paarden (produkt als in berijdbaar paard voor de consument). Zorg dan dat je je markt respecteert. Anky haalt ze immers gewoon uit Duitsland
Laatst bijgewerkt door Dees op 17-08-04 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:04

Tja, op ieder potje past een deksel; dat geldt ook voor de keuze van een paard. Iedere politieman is ook anders; de één heeft liever een wakker paard met veel uitstraling en de ander heeft liever een groot imposant paard met een wat relaxter temperament. Wat mensen en paarden betreft in elke discipline of met welk doel dan ook: de combinatie moet goed zijn. Bij Anky lijkt de zenuwpees een tam lammetje en bij een ander lijkt de flegmatieke reus een flitsende showbink;de karakters moeten passen om te kunnen werken.

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:10

Yvonnelind schreef:
Tja, op ieder potje past een deksel; dat geldt ook voor de keuze van een paard. Iedere politieman is ook anders; de één heeft liever een wakker paard met veel uitstraling en de ander heeft liever een groot imposant paard met een wat relaxter temperament. Wat mensen en paarden betreft in elke discipline of met welk doel dan ook: de combinatie moet goed zijn. Bij Anky lijkt de zenuwpees een tam lammetje en bij een ander lijkt de flegmatieke reus een flitsende showbink;de karakters moeten passen om te kunnen werken.

Voordat een paard in aanmerking komt voor de politie word deze getest.
Ze willen alleen maar paarden vanaf 1.60 met een super cool karakter en erg makkelijk te rijden.
Zodat elke jut erop kan.
Die jut zelf heeft niet veel intebrengen.
Dat het moet klikken verder niet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:11

Maar nemen ze bij de politie niet elk paard (dus ook zonder papier)? Dan is dus de kwaliteit van alle paarden in Nederland afgezakt.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:14

Dees schreef:
Waar het om gaat is dit;
Het is een signaal uit de markt van eindgebruikers dat het fokprodukt niet langer goed aansluit bij de wensen van de klant.

ik durf te wedden dat minstens 50 % van de fokkers het doen voor het geld.

Over opmerking 1 de politie is zo'n minimaal onderdeel van de afzet dat je een hele fokkerij daar niet op kan richten.

Over uitspraak 2, ik dacht dat je zelf beter wist.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:26

@Sarabande; 1: de politie is een groep met grote media-aandacht, en zij brengt een signaal naar buiten wat in de markt weldegelijk ook hoorbaar is. De grote afzet aan tinkers bijvoorbeeld, vult het gaatje wat de kwpn-fokkers laten liggen. Niet iedereen wil perse een tinker, de meeste mensen die beginnen aan een tinker (vaak manegeklanten) willen een braaf paard, en de tinker is dat en dus daarom een tinker. En het kleurtje wordt dan als schattig ervaren. Betwijfel het maar niet; ik heb de tinker handel van redelijk nabij meegemaakt. Er is een gat in de markt voor brave paarden, niet voor zwart/witten. De kleur is toeval.

2: ikzelf weet uit eigen ervaring beter. Maaarrrrrr: mijn veulen heeft me 1.800 euro gekost aan het op de wereld zetten en een paar maanden oud laten worden. En ik had het best voor een 2.500 euro kunnen verkopen. Komt nog bij dat mijn omstandigheden verre van goedkoop waren (duurdere hengst, volledige scan-begeleiding, DA vaak aan huis). Dus bij verkoop voor leeftijd 6 maanden is er wel geld te verdienen. Je kan er je baan niet voor opzeggen, maar er zit wel wat tussen. Ik ken fokkers die er een leuk zakcentje aan overhouden op deze manier, en eh... met een heel voordelige belastingschijf ook nog. Dat weet jij ook wel.
De fokker die zijn paarden aanhoudt tot ze 3 jaar zijn; daar is weinig aan te verdienen. Bij fokken zit het geld in de eerste 5 maanden.

Ik ken fokkers die de merrie gust laten als de markt voor veulens dermate slecht is dat het veulen minder zal opbrengen dan het zal kosten. Maw; die groep fokt een veulen als er meer geld voor kan komen dan het kost. En zelfs al is het hobby en zou het wat mogen kosten, er is een redelijk grote groep die ZEKER NIET voor zichzelf fokt. Die groep doet er dus verstandig aan goed op te letten bij deze signalen uit de markt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:28

haha, fokken voor het geld; sorry hoor maar, dat slaat nergens op; de gemiddelde dekhengst goedgekeurd kost al zo'n 1000 euro, 250 euro veeartskosten, chippen, lidmaatschap KWPN, inschrijfgeld voor de keuring etc etc etc. en zoek nu eens op marktplaats op wat een veulen kost Dees, tja... nu moet je wel beter weten...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:30

2500 euro voor een veulen, dan heb je de kosten er nog maar net uit dus.. geen vetpot zou ik zeggen.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:35

Yvonnelind schreef:
haha, fokken voor het geld; sorry hoor maar, dat slaat nergens op;

??
Denk je dat er alleen maar veulens worden gefokt voor de "leuk" ?
Het is net als een loterij: heel wat hopen om een klapper te maken a la Poetin Geld, geld! Geld, geld!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:40

Dees de meeste mensen hebben scan aan huis en al die andere kosten, dat is geen uitzondering. Ga even op Marktplaats kijken voor de prijzen en dat zijn VRAAG prijzen, aan het eind van het seizoen zakken die nog flink.
Eerst komen de veulenveilingen met de door hengstenhouders en andere belanghebbende opgeklopte prijzen, daar klampen de mensen zich nog aan vast.

De doorsnee fokker verdient niks aan de fokkerij, in tegendeel.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:43

sarabande schreef:
De doorsnee fokker verdient niks aan de fokkerij, in tegendeel.

Dat blijkt pas achteraf ja .....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:46

Magique schreef:
??
Denk je dat er alleen maar veulens worden gefokt voor de "leuk" ?
Het is net als een loterij: heel wat hopen om een klapper te maken a la Poetin Geld, geld! Geld, geld!

Iedere fokker hoopt op een topproduct en het rare is dat ze dan niet eens hopen daar rijk van te worden. Het door jou gefokte paard in Athene te zien is een droom voor veel fokkers.

Veulens worden niet gefokt voor DE LEUK, maar in de eerste plaats om de eigen fokkerij te verbeteren. Dat laatste is minstends even belangrijk als een beroemd paard fokken.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:49

sarabande schreef:
Veulens worden niet gefokt voor DE LEUK, maar in de eerste plaats om de eigen fokkerij te verbeteren.

Dat is een nobel streven maar denk niet een streven voor een doorsnee fokker.
Waarom denk je dat er anders zo veel is gedekt met een Gribaldi ?
Om de fokkerij te verbeteren zeker ? Huilen
Laatst bijgewerkt door Magique op 17-08-04 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:49

Yvonnelind"]
haha, fokken voor het geld; sorry hoor maar, dat slaat nergens op; de gemiddelde dekhengst goedgekeurd kost al zo'n 1000 euro,
[/quote]
Voor jou wel, ja.
Voor de jaarlijkse fokkers niet. De hengstenhouders hebben een groot zwak voor hun VASTE klanten. Zeker als de prijs doorslag gaat geven, wat vaak het geval is bij het fokdoel 'geld', wil het dekgeld nog wel eens aanizenlijk zakken. Alleen voor vaste klanten...

[quote="Yvonnelind schreef:
250 euro veeartskosten,

Voor jou wel, ja.
De veelvuldige fokker heeft zoveel ervaring, dat hij in heel veel gevallen de DA helemaal niet nodig heeft.

Registratiekosten zal je niet omheen kunnen, er is geen markt voor papierloze veulens. Echter; er is geen enkel stamboek dat de fokker verplicht op een keuring te verschijnen hoor. Fokken is zo duur als je het zelf wilt maken.

Er zijn dus fokkers die 6 maanden na het veulenen een geregistreerd KWPN veulen met stamboom en paspoort hebben, voor een kostprijs die onder de 1.000 euro zit. En diezelfde veulens duurder verkopen dan mijn voorbeeldbedrag.

Dus, lach maar hard, en realiseer je ondertussen; het is aan mensen/fokkers zoals jou, dat de DA en de hengstenboer zoveel verdienen Nagelbijten / Gniffelen

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:51

joshua schreef:
Driebergen!

De politie leidt sinds twee weken Hongaarse paarden op, omdat de
Nederlandse paarden niet aan de eisen voldoen. De nederlandse paarden worden slechts voor wedstrijden gefokt en zijn niet rustig genoeg.

Bron: teletekst

Hihi, moeten ze die van mij eens komen proberen! Tong uitsteken