Dus die bevallen je toch als vaderdier?
Misschien een niet te jonge hengst nemen wiens kinderen je bevallen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
petraaken schreef:Hebben we het al over gehad. Ik vind hem niet sterk genoeg in de achterhand en dat komt tot uiting in zijn piaffe en passage. Vind hem bovendien ook belachelijk duur. Er lopen betere rond voor minder geld.
Kijk de video eens na, daar kan Rubiquel nog HEEL veel van leren.holly schreef:Maar smaken verschillen Pipo. Niet qua voetjes van de vloer, maar het gewoon niet vallen op de hengst zelf.

Sjuimpje schreef:Kijk liever nog naar de veulens die op Marktplaats en Horses staan...
Van de gewonere veulens wordt je veel wijzer dan van de veulens die gebruikt worden voor de promotie van een hengst.

petraaken schreef:Als we allemaal naar puur en alleen naar de oudere hengsten gaan lopen die bewezen hebben en al nakomelingen hebben dan zullen we binnenkort geen enkele nakomeling meer kunnen gaan bekijken buiten die van de hengstenboer zelf aangezien we jonge hengsten geen kans meer willen geven om te dekken. Ik heb de video van Don Schurfo al 1000 keer bekeken en hij heeft geen goede piaff en passage op de beelden die ik heb. Wat minder negatief over die jonge hengsten mag ook wel vind ik.
Nergens!holly schreef:Dus geen kwpn papiertje?
Pipo schreef:Waar word negatief gedaan over jonge hengsten danNergens!
Er word hier alleen gezegd, dat als je niet weet hoe je merrie fokt dat het verstandig is om een oudere bewezen hengst te kiezen. Als je over een paar jaar weet hoe dat dier fokt, dan kan je gerust een jonkie nemen!
holly schreef:Nee hoor, idd word het gezegt als advies, en ik maak me er dan ook niet druk om![]()
Wat ik niet begrijp is als ik niet weet hoe mijn merrie fokt, wat is dan het verschil tussen jong of oud? De gok blijft toch nog steeds?
Ilandra, De bedoeling is eigen gebruik, dus in feite maakt mij het papier niet uit.
Stal dus dat het oldenburg word, en een merrie, als ik het dan laat dekken door een KWPN hengst, dan kan het weer wel een kwpn papiertje worden, of toch ook niet? (Hier word duidelijker uitgelegd dan op de site)
holly schreef:Ilandra, De bedoeling is eigen gebruik, dus in feite maakt mij het papier niet uit.
Stal dus dat het oldenburg word, en een merrie, als ik het dan laat dekken door een KWPN hengst, dan kan het weer wel een kwpn papiertje worden, of toch ook niet? (Hier word duidelijker uitgelegd dan op de site)
Het is me helemaal duidelijk
... Zannekin schreef:Over Painted Black heb je die info, weet je ook wat de fouten van de moeders waren. Van de nakomelingen van de hengsten die je opnoemde heb je dat niet.
Pipo bedoelt denk ik: als je niet weet hoe merrie vererft en je neemt een jonge hengst dan weet je niks, neem je een hengst die een stempel drukt op z'n nafok dan is het toch al minder gokken...
holly schreef:Als Farrington zoveel door heeft gegeven aan mijn merrie, is het dan ook zo dat mijn merrie dat deel weer sterk doorgeeft?
maar dan zijn er nog een aantal leuke KWPN-ers met duits bloed heel kort in de stamboom. Bijvoorbeeld Obelisk, Tschaikovsky en Don Primaire. En dat je niet over 1 nacht ijs gaat geloof ik wel hoor is gewoon leuk en goed om uitgebreid te orienteren.