Welke hengst is (bijna) perfect gebouwd en waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:30

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:48

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:13

Ik vind persoonlijk de new forest hengst Major mooi!, en marits mistique

Afbeelding
Major..

Afbeelding

Marits mistique

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:20

Anna42 schreef:
Wat heeft dit met het zweefmoment te maken? Dit soort rijden is nog minder dan B niveau. Arm paard.

Ik wil niet kattig doen of zo, maar ik zie niet in waarom dit nog onder het b-niveau zou moeten zijn. Ik neem aan dat je commentaar hebt op het feit dat het paard even diep gereden wordt, daarop wil ik even het volgende zeggen; Ten eerste is en blijft een foto een momentopname, wie zegt dat zei zo continu een paard blijft rijden? Ten tweede is het helemaal niet verkeerd om een afwisselling te maken tussen berg op waarts rijden en even diep rijden. Dit heeft een positieve inwerking op de rug en geeft het paard ook de gelegenheid om te ontspannen. Dit advies heb ik ook van een paardenfysiotherapeute gekregen voor mijn Indoctro, omdat deze problemen heeft met de rug. Na veel oefenen kan ik haar nu zelfs in de galop met nauwlijks contact heel erg rustig en ontspannen laten galopperen terwijl ze met haar neusje aan de grond loopt, en geloof me na een zware training vind ze het heerlijk om dat even te mogen doen Haha!

Nou weer een vraagje aan iedereen, ik wil ook graag weer eens even een hengst aan de orde stellen waar ik een tijd terug helemaal voor gevallen ben. Dit is Orlando (Heartbreaker x Darco)

Afbeelding

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van deze vinden, vooral omdat we deze mogelijk eens voor onze Ohorn (OhornxIndoctroxConcordexZeoliet)willen gebruiken. Wees zo kritisch mogelijk a.u.b en laat geen verkeerd puntje onbesproken Haha!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:54

GertJan schreef:
Ik zal ze even uit hun stal trekken... Haha!

Maken ze dat soort foto's van krack en olivi dan?

Waarschijnlijk niet en je mag raden waarom.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:19

Pipo schreef:
Met afgedraaid bedoel ik voornamelijk de achterhand: De extreem ronde billen. Ik vind dat niet wat, en daarnaast krijg ik altijd het gevoel dat deze niet kunnen openen in de lendenen. Bij springpaarden zie je ook duidelijk dat de paarden met een wat platter kruis veel beter de kont omhoog kunnen doen. Dus er zit veel meer ( oliebol hoe noem je zoiets) in de lendenen. Daar zit beweging in, en ik denk ( kijk naar de hogere dressuursport) dat paarden met een wat platter kruis veel makkelijker zitten, en bij het springen makkelijker de kont uitzwaaien.

Een goed gewelfde rug met een geproportioneerde sterk ontwikkelde lendenpartij en een licht hellend kruis maakt de hoeken van de gwrichten van de achterhand kleiner. Deze hoeken kunnen beter via het lendenmechanisme in elkaar gedrukt worden. Verzamelen.
Paarden met een sterk hellend kruis hebben veel grotere hoeken te beginnen bij het kruisbeen-, darmbeen-en het kniegewricht. Overigens is dat op deze foto ook goed te zien. Met als gevolg dat het kniegewricht bijna even hoog ligt als het elleboogewricht. En dat maakt het voor het paard veel moeilijker om de romp te heffen. Grote hoeken kunnen moeilijker bijelkaar gedrukt dan kleine hoeken. De stuwing is weliswaar weer groter maar het noodzakelijke dragende en heffende effect met deze grote gewrichtshoeken is aanmerkelijk minder.
Overigens moeten de paarden niet gaan zitten (YCDBBSOYA).

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:36

GertJan schreef:
Tijdens het zweefmoment heeft het paard vier benen van de grond. Dat is toch ook het geval op de foto?

Maar waarom wil je een foto van het zweefmoment van Olivi?

Is het rechterbeen van de grond?
FEI: 'The trot is is a pace of two time. The movement of the for and hind legs should be simular(parallel)'!!!!!

Geplaatst: 15-06-04 20:12

--------------------------------------------------------------------------------

Samsam schreef:
Idd, wint het achterbeen nipt, Wat ik storend vind aan dit paard, is dat hij zijn linkerachterbeen hoger opgooit dan zijn rechtervoorbeen. (Hierdoor??) Blijft hij ook nogal hoog in zijn kruis.
[image]

Ter vergelijk, sam in dezelfde pose.

[image]

Hij is precies horizontaal in de bovenlijn.

Sam is niet in dezelfde positie. Bij Sam raakt het achterbeen al de grond waardoor het kruis ook iets lager komt te liggen.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:06

AlmostBlack schreef:
Ten tweede is het helemaal niet verkeerd om een afwisselling te maken tussen berg op waarts rijden en even diep rijden. Dit heeft een positieve inwerking op de rug en geeft het paard ook de gelegenheid om te ontspannen. Dit advies heb ik ook van een paardenfysiotherapeute gekregen voor mijn Indoctro, omdat deze problemen heeft met de rug. Na veel oefenen kan ik haar nu zelfs in de galop met nauwlijks contact heel erg rustig en ontspannen laten galopperen terwijl ze met haar neusje aan de grond loopt, en geloof me na een zware training vind ze het heerlijk om dat even te mogen doen Haha!
Haha!

Leg die positieve inwerking op de rug eens uit? Welke ontspanning heeft dit paard. Met het neusje over de grond is heel wat anders als dit paard toont. En wat is de rden dat het paard met het neusje over de grond loopt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:37

Afbeelding

Sandro Hit, wat een plaatje en wat een goede nakomelingen

sioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:51

mijn droomhengst, winningmood v/d arenberg
Afbeelding

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:14

Afbeelding

sioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:18

was mn reserve hengst vergete!!
nu bij deze maak ik het graag goed.
(up to date miltoo, btw)

Afbeelding

GeaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:30

Major (NF) is idd een mooie hengst, maar het verhaal gaat dat hij een tijd terug (spreek hier over jaren) dat hij anabolen heeft gehad. Hij heeft in die tijd (dat hij opeens heel gespierd was) bij een aantal merries een waterhoofdveulen verwekt, waaronder een bij mijn verzorgpony. Thank God dat Cindy er niet aan is overleden, maar bij de eigenaar van Major zelf schijnt wel een merrie er aan overleden te zijn.
Later is de eigenaar er toch weer mee gaan dekken, ook bij zijn eigen merries, dus er moet wel wat aan de hand zijn geweest.
Nu zeg ik neit dat het waar is dat er anabolen zijn gebruikt, maar raar is het toch wel dat hij dat jaar meerdere waterhoofdveulens gaf en opeens heel gespierd was :S???

GeaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:33

daarnaast vind ik zelf Ashley Aristocrat (NF) een erg mooie hengst...
btje bevoorrecht, omdat hij de paps is van mijn verzorgpony, maar het is nog echt zo'n Engelse New Forest en dat trekt mij toch nog heel erg aan!
een wat zwaarder type..

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:36

Dat verhaal heb ik ook gehoord van Major, wel jammer want het is een hele mooie hengst, hij komt toch uit Duitsland? En welke hengstenhouder is de eigenaar dan?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:42

sioen schreef:
was mn reserve hengst vergete!!
nu bij deze maak ik het graag goed.
(up to date miltoo, btw)

[image]

Met twee verschillende voeten Knipoog

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:44

Nee 4 verschillende voeten, anders kon hij niet lopen.

GeaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:55

hmm ik zou zo niet weten wie de eigenaar is en of hij uit Duitsland komt geen idee :S
nu loopt hij volgens mij wedstrijden in Nederlands met een meisje. Zij had vorig jaar op de keuring ene beker met hem gewonnen als ik het mij goed herinner...

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:59

Bij welke hengstenhouder stond hij toen je jij merrie liet dekken dan?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:17

Afbeelding
Pamino SHA

Afbeelding
Gazal II, geboren in 1922.

Afbeelding
Shagya XXXIX-11, op de foto 18 jaar oud.

GeaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:56

kim16 schreef:
Bij welke hengstenhouder stond hij toen je jij merrie liet dekken dan?

even voor de duidelijkheid; het is mijn verzorgpony...
Het verhaal heb ik van haar eigenaresse, want na de zomer dat ze dat veulen bracht en ik haar gaan verzorgen. Ik kwam dus 2 à 3 maanden na haar 'mis'kraam pas bij hun rijden. Dus ik weet zo niet wie de eigenaar op dat moment was, omdat ik er toen nog niet bij betrokken was..
groetjes gea

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:32

Anna42 schreef:
Leg die positieve inwerking op de rug eens uit? Welke ontspanning heeft dit paard. Met het neusje over de grond is heel wat anders als dit paard toont. En wat is de rden dat het paard met het neusje over de grond loopt?

Over LRD en de uitwerking op de rug is laatst een paginaatje of tig vol gediscussieerd op RT, het antwoord staat er niet, wel, niet, wel, beslis zelf maar.

Mooi gebouwde hengst?
Zie mijn avatar Lachen.

sioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:32

wil niet dom doen ofzo Blond maar wat bedoel je met 4 verschillende voeten anders kon hij niet lopen??

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:43

dat je sowieso geen 4 dezelfde voeten kan hebben. zoals dat je niet 2 dezelfde colaflessen kan hebben. De ene cola fles kan namelijk niet de andere zijn. misschien lijken ze precies op elkaar maar ze zijn niet de zelfde.