Wat is een goede drafactie?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:03

Lijkt me niet waarschijnlijk. Ik zou die wel eens in beweging willen zien. Het ziet er niet lekker uit in ieder geval.
Edit: helaas was ik er dan niet bij met mijn fototoestel.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:04

ceasario schreef:
Dat kan best zijn dat het achterbeen eerst gaat landen.
Maar wat zegt dat over de gummy en flexibiliteit in een achterhand?
Met name het schakelen. etc. (Dat is de volgende en belangrijke Fase mijn inziens)

Er komen meer dingen kijken dan simpel een achterbeen eerst.

Wat inhoud dat ik geen conclusie trek over jouw aangegeven paard.

We hebben het over het landen van een achterbeen (erg origineel onderwerp trouwens ) en de funcionaliteit van de draf.

Bij een groot en stevig paard heb je meestal een trager achterbeen. Het door mij aangegeven paard Knipoog is noch traag noch uitzonderlijk snel, wel heel krachtig en niet stuwend. Schakelen kan je erop rijden, een achterhand kan je snel maken. Gummy en flexibiliteit is haast niet van een foto af te zien.

Dus de conclusie kon je sowieso niet trekken Knipoog.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:06

Als het zo zou zijn dat hij dan ook met zijn achterbeen als laatste afzet (wat ik niet denk), geef mij dan maar een die wel op zijn achterbeen landt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:07

Anoukie schreef:
Schakelen kan je erop rijden, een achterhand kan je snel maken. Gummy en flexibiliteit is haast niet van een foto af te zien.

Dus de conclusie kon je sowieso niet trekken Knipoog.

Dus heeft de bondscoach het moeilijk daar er dan 1000-den in de rij staan voor Athene.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:09

Dat is onzin, omdat lang niet iedereen dat eraan kan rijden, en er spelen veel meer factoren een rol dan alleen een snelle achterhand en schakelen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:10

GertJan schreef:
Dat is onzin, omdat lang niet iedereen dat eraan kan rijden, en er spelen veel meer factoren een rol dan alleen een snelle achterhand en schakelen.

Zoals ??????

Die weten het ook niet meer Knipoog

[ON] waiboerhoeve gaat misschien sluiten!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:15

Ik hen 23 pagina's google fotoos doorgeworsteld, maar dit was de enige combi waarblij het lijkt dat hij op het voorbeen landt. Zelfs bij paarden die toch duidelijk op de voorhand lopen zie je toch dat achterbeen eerst is (hoogstens gelijk)

bv

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:18

Meewerkend karakter van het paard, vermogen tot buigen, wedstrijdspanning, basisgangen, aanleuning, geld, geluk, algemeen beeld van de combinatie, ervaring, vorm van de dag... Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:25

GertJan schreef:
Meewerkend karakter van het paard, vermogen tot buigen, wedstrijdspanning, basisgangen, aanleuning, geld, geluk, algemeen beeld van de combinatie, ervaring, vorm van de dag... Haha!

Dus haast elk paard komt in aanmerking. Ach gut

Te koop een potentieel Olympiadepaard. Is braaf en loopt zo achter je aan de trailer op. Nu nog het geld. OK dan!

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:35

Je snapt best wel wat ik bedoel.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:39

GertJan schreef:
Als het zo zou zijn dat hij dan ook met zijn achterbeen als laatste afzet (wat ik niet denk), geef mij dan maar een die wel op zijn achterbeen landt.

Vertel eens wat je bedoelt?

Even heel simpel gedacht: als een paard als eerste op zijn achterbeen landt, kan hij daar toch niet als laatste mee afzetten Verward ?

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:47

Anoukie schreef:
Vertel eens wat je bedoelt?

Even heel simpel gedacht: als een paard als eerste op zijn achterbeen landt, kan hij daar toch niet als laatste mee afzetten Verward ?

Volgens de theorie van Anna is dat wel de bedoeling, ik heb het alleen nog niet gezien.

Gesteld dat het zo zou zijn dat een paard dat op zijn voorbeen landt met het achterbeen als laatste zou afzetten. Dan heb ik liever een paard dat als laatste het voorbeentje optilt, maar dan wel als eerste op zijn achterbeen landt.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:49

Anoukie schreef:

Nee, of je moet er een héél vlug voorbeen in fokken/trainen Knipoog ! Oftewel, dat kan niet. Heb net ook heeeel wat pagina's google doorgekeken, en maar heel weinig paarden (misschien een stuk of 5) gezien waarvan het LEEK alsof ze op het voorbeen gingen landen, en 2 foto's waarvan het LEEK alsof het achterbeen als laatste op de grond bleef.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:20

Remember schreef:
Dat voorbeen is eerst! Maar hoe gaat het verder? Blijft het achterbeen dit maal langer op grond bij het afzetten, zodat je soort het omgekeerde krijgt (op voorbeen landen maar het ook weer eerder dan het afzet-achterbeen wegzetten?)..... Dan zou GertJan een fractie later zijn 2e foto kunnen maken die hij graag wil zien!

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:24

ceasario schreef:
[image]

Nee ceasario ze zoeken er een die het achterbeen als laatste laat staan bij het vertrekken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:27

Samsam schreef:
Nee ceasario ze zoeken er een die het achterbeen als laatste laat staan bij het vertrekken.

Afbeelding

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:27

GertJan schreef:
Volgens de theorie van Anna is dat wel de bedoeling, ik heb het alleen nog niet gezien.

Gesteld dat het zo zou zijn dat een paard dat op zijn voorbeen landt met het achterbeen als laatste zou afzetten. Dan heb ik liever een paard dat als laatste het voorbeentje optilt, maar dan wel als eerste op zijn achterbeen landt.

Luister, als hij als laatste zijn achterbeen aan de grond heeft en vervolgens weer als eerste, zou dat paard niet kunnen lopen/draven, of hij zou in 2 delen moeten lopen, voor en achter los van elkaar. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een top dressuurpaard Knipoog ???

De kunst is om je paard bij elkaar te rijden, niet uit elkaar *LOL*.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:29

Ceasario, zoek maar fijn verder, bij dat eerste paard is het ACHTERSTE been ook al van de grond. Daar vragen we om (de achterste van de 2 achterbenen).

Het andere plaatje idem, al is dat natuurlijk geen dressuurpaard zoals hier besproken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:32

Anoukie schreef:
Ceasario, zoek maar fijn verder, bij dat eerste paard is het ACHTERSTE been ook al van de grond. Daar vragen we om (de achterste van de 2 achterbenen).

Het andere plaatje idem, al is dat natuurlijk geen dressuurpaard zoals hier besproken.

Weet je nog waar je het over hebt. Huilen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:33

Kunnen we een beetje vriendelijk blijven, dus met argumenten werken!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:36

adriana schreef:
Kunnen we een beetje vriendelijk blijven, dus met argumenten werken!

Ik begrijp er niks meer van.
Zet er een neer die vertrekt van het voorbeen en een schimmel die van het achterbeen.
En een tolter die niet past in een achttal, daar de gene die erachter rijdt zijn ogen dicht heeft van het zand of stof.

Zo simpel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:39

ceasario schreef:
Ik begrijp er niks meer van.
Zet er een neer die vertrekt van het voorbeen en een schimmel die van het achterbeen.

Je kunt een foto van net voor het zweefmoment niet vergelijken met een net na het zeefmoment, zijn twee heel verschillende dingen! De schimmel vertrekt op deze foto nl niet van het achterbeen, maar landt erop!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:42

Samsam schreef:
Je kunt een foto van net voor het zweefmoment niet vergelijken met een net na het zeefmoment, zijn twee heel verschillende dingen! De schimmel vertrekt op deze foto nl niet van het achterbeen, maar landt erop!

maar landt erop
Ja kan zijn,maar is tevens zijn opgaande vertrekpunt (hefboom) Haha!

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:47

Anoukie schreef:
Luister, als hij als laatste zijn achterbeen aan de grond heeft en vervolgens weer als eerste, zou dat paard niet kunnen lopen/draven, of hij zou in 2 delen moeten lopen, voor en achter los van elkaar. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een top dressuurpaard Knipoog ???

De kunst is om je paard bij elkaar te rijden, niet uit elkaar *LOL*.

Als het zo was zou het zweefmoment voor groter zijn dan achter.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn zo'n beetje de enige foto's die ik heb kunnen vinden waarbij het LIJKT alsof het afzettende achterbeen langer aan de grond blijft/bleef dan het voorbeen...