Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ceasario schreef:
Maar nu hebben we een probleem.
Wat moet de gewone "schijters-gebruikers" met bloed.
Dit land zit vol watjes en angsthazen.
Wie verteld me wat te fokken.????????????
.
Sjonniej schreef:Niet alle bloed paarden zijn druk!
Hier staat een NRPS met 87½% arabisch bloed, maar er is (nog) niets van te merken dat hij arabisch bloed heeft.
caranthir schreef:Desiree, mogen die 'schijtzakken' dan niet rijden ofzo??
Zij kunnen er toch ook niks aan doen dat ze bang zijn. Laat ze lekker hun hobby uitoefenen. Waarom krijg je het aan de stok met ze dan?
Ik heb ook een hete merrie, maar nooit last gehad van bangerds.
Citaat:Volgens mij fok je nooit echt een topper, een topper moet gemaakt worden.
Citaat:Bloederige paarden zijn veel makkelijker te rijden, ook voor mindere ruiters. Ze zullen in het begin nog wel wat vlug zijn, maar het zijn wel dieren die blijven lopen! Het luie trage van paarden is veel gevaarlijker!
Citaat:Wat hebben we dan nog over enkele jaren voor de "angsthazen"
Citaat:Hoe komt het eigenlijk dat veel mensen zo graag op DOnnerhall en Rubinstein bloed wegrijden. Daar hoor je altijd zeer veel lovende dingen over!
Citaat:Omdat die veel geld kosten en over het algemeen zijn de mensen die wat meer geld voor een paard over hebben ook de mensen die de beginselen wel een beetje onder de knie hebben.
Citaat:Die ik ken omdat ze een super meewerkend karakter hebben, maar zeker niet bloederig in het lopen eerder flegmatiek !
Citaat:De rotzakken komen van verkeerde keuzes en ondoordacht handelen.
annegti schreef:Ik vind dat het topic een beetje een wending neemt dat bloedpaarden lastige onberekenbare schrikkerige watjes zijn. Het valt mij op dat altijd dezelfde mensen schrikkerige paarden hebben. Ik denk eerder dat het aan de mensen ligt als aan de paarden hoor. Veel mensen met paarden zijn stronteigenwijs en denken dat ze zelf de wijsheid in pacht hebben.
Doe mij maar een 'bloedpaard' hoor, ik rijd graag met mijn verstand en niet met een paar schoppende benen. (daar wordt je moe van)
Citaat:ritselige sekreten
Citaat:Doe mij maar een 'bloedpaard' hoor, ik rijd graag met mijn verstand en niet met een paar schoppende benen. (daar wordt je moe van)
Missouri schreef:De rotzakken komen van verkeerde keuzes en ondoordacht handelen.
ceasario schreef:En dat is nu net waar mijn opening over ging.
Hebben we werkelijk bloed nodig?
Zoals het in de Strengen werd vertaald.
En als dat ja is.
Wat hebben we dan nog over enkele jaren voor de "angsthazen".![]()
Want ook hun paard gaat een keer Cabouchon achter na.
Jippie schreef:Daarom moet je fokken waar je verstand van hebt. Als je verstand hebt van topsportpaarden dan fok je dat. En ook al wordt je fokproduct dan niet die absolute topper waar je op hoopt, er zit altijd nog een heel gat tussen de top-sport en de amateurs.
Als je fokproduct meer geschikt is voor de recreant [wat capaciteit betreft], dan moet je als fokker, nog maar eens bij jezelf te rade gaan
Pipo schreef:Toppers worden niet geboren, die worden gemaakt.
Suzanne F."]
[quote="Pipo schreef:Toppers worden niet geboren, die worden gemaakt.
Jippie schreef:Daarom moet je fokken waar je verstand van hebt. Als je verstand hebt van topsportpaarden dan fok je dat. En ook al wordt je fokproduct dan niet die absolute topper waar je op hoopt, er zit altijd nog een heel gat tussen de top-sport en de amateurs.
Als je fokproduct meer geschikt is voor de recreant [wat capaciteit betreft], dan moet je als fokker, nog maar eens bij jezelf te rade gaan
Pipo schreef:Verstand krijg je ergens van door het veelvuldig te doen. Dus de mensen die er nog geen verstand van hebben zullen ergens moeten beginnen.