welke hengst fokt knie actie door?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 12:51

Quirinake"]
[quote="Wienna"][quote="Quirinake schreef:
heeft deze hengst nu een goeie drafbeweging met knie-actie??
Afbeelding
een redelijk kleine foto maar de beweging is te zien Haha!

als je die foto recht zou trekken, vind ik hem volgens mij een stuk minder spectaculair.....
[/quote]

Dat vraag ik tenslotte ook niet Scheve mond ik vraag of deze hengst een knie-actie heeft... Ik vraag toch niet of hij een spectaculaire beweging maakt Verward
Nog een keer dan maar Vingers aflikken heeft deze hengst een knie-actie?
[/quote]

vind ik wel een beetje, hij is tenminste niet strak in zijn voorbeen

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:45

doe niet zo moeilijk,neem een tuigerhengst ben je gelijk van al het gezeur af,een sterk achterbeen en een vorbeen met knie-actie!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:59

timilon schreef:
doe niet zo moeilijk,neem een tuigerhengst ben je gelijk van al het gezeur af,een sterk achterbeen en een vorbeen met knie-actie!

Dat is te gewoon. Haha!

Neem een Tuigmerrie en dek die door Montecristo.
Dat is cool met een dekgeld van 1600 Euro als ie bevrucht .

Geen gezanik meer van mijn paardje dit en mijn paardje dat. Huilen

michelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:22

Trento b (krack cxramiro z) heeft erg veel knie-actie is natuurlijk nog jong en nog niet zo lang goed gekeurd door het kwpn dus je weet nog niet hoe hij door fokt maar erg grote kans dat hij het knietje door fokt. Moet je maar ff kijken op www.trento-b.nl of verder op bokt onder trento-b. Heb zelf een verzorgpaardje fabriciusxrenovo en is altijd onder zadel recreatie meegereden en daarbij is dat extra-knietje vrijwel verdwenen. Je ziet het trouwens vaak dat als tuigers onder het zadel recreatief worden gereden dat knietje minder wordt. Maar trento-b zou ik zeker ff kijken heeft veel uitstraling en echt heel mooi koppie!!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:23

ceasario schreef:
Neem een Tuigmerrie en dek die door Montecristo.
Dat is cool met een dekgeld van 1600 Euro als ie bevrucht .

Geen gezanik meer van mijn paardje dit en mijn paardje dat. Huilen

Dan moet die tuigpaardmerrie wel zuiver Gelders zijn anders heb je nog geen goed achterbeen.
Neem vervolgens niet Montecristo, maar zijn halfbroer Koss en je hebt ook nog een Gelders paard. OK dan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:55

Tuschinksi heeft veel knie maar of hij dat doorfokt weten we natuurlijk nog niet.

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:51

michelli schreef:
Trento b (krack cxramiro z) heeft erg veel knie-actie is natuurlijk nog jong en nog niet zo lang goed gekeurd door het kwpn dus je weet nog niet hoe hij door fokt maar erg grote kans dat hij het knietje door fokt. Moet je maar ff kijken op www.trento-b.nl of verder op bokt onder trento-b. Heb zelf een verzorgpaardje fabriciusxrenovo en is altijd onder zadel recreatie meegereden en daarbij is dat extra-knietje vrijwel verdwenen. Je ziet het trouwens vaak dat als tuigers onder het zadel recreatief worden gereden dat knietje minder wordt. Maar trento-b zou ik zeker ff kijken heeft veel uitstraling en echt heel mooi koppie!!

naar dit paardje heb ik ook gekeken maar zijn moeder heeft de zelfde vader als mijn paards mv.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:35

de zwarte op het kleine fotootje is Warkant van het Gestelhof! ik vind het inderdaad ook een zeer goede foto(ook recht), maar kan wel zeggen dat hij mij in het echt nie zo kan bekoren. Hij doet wat beknopt aan, rare hals en een beetje loperig soms..
ik kijk al uit naar de cyclus jonge paarden in belgië om zijn vorderingen te zien

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:07

Zo zie je maar weer dat een foto echt een momentopname is en dat je een paard alleen goed kan beoordelen als je hem in het echt ziet.Dan kun je ook het wel of niet hebben van het gouden draadje zien, dat is voor iedereen persoonlijk. Het is best belangrijk als je een merrie wilt dekken om de hengst eerst in het echt te gaan bekijken, het valt mij overigens op dat vooral de nafok van Krack veel knie-aktie meekrijgt.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:03

Volgens finley zou Warkant van het Gestelhof beknopt en loperig zijn.
Ik heb Warkant enkele weken geleden nog aan het werk gezien op een nationale hengstenshow in Sint-Niklaas (Belgie ) , en dit zowel vrijdag als dressuurhengst en zaterdags als springhengst, waar hij overigens zeer goed sprong (beter dan de meeste springhengsten ).
Warkant is volgens mij een ZEER grootramige hoogbenige zwarte hengst van ongeveer nu 1.75m groot. Ik heb bij een vriend trouwens een zeer groot zwart hengstenveulen van Warkant gezien, de (kleine) merrie is opnieuw van Warkant gedekt.
Ik vind Warkant ook zeker niet loperig, integendeel volgens mij draaft hij met veel takt en regelmaat en zeker met een opvallend MOOI VOORBEEN .
Julie kunnen het ZELF beoordelen op enkele video-clips: www.gestelhof.be

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:10

Ik heb het niet over de hengst Warkant op zich, maar gewoon over de foto...en die geeft geen reël beeld weer over hoe hij werkelijk is. Op schows komt er heeeeeeeel veeeeeel bluf aan te pas en een hengst als Warkant toont zich dan ook goed omdat hij VEEL kwaliteiten heeft.
Maar ik zag hem ook lopen op de cyclus jonge paarden en het BK in lier en daar vond ik het niet overeenkomen met de foto...
dus geen slecht woord over warkant, alleen vind ik hem voor 1m75 erg propperig aandoen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:46

Dit topic gaat helaas helemaal off topic en daarom komt er voor nu even een slotje op.
Na het doornemen van bepaalde reacties met de andere moderators wordt het topic weer geopend.

Voor persoonlijke kwesties kunnen jullie dat het beste per pb bespreken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:53

Ik heb hier reeds een hoop van afgesplitst wat over beweging van Shagya's gaat. Splitsen gaat ooit moeilijk, daarom zijn er wel eens relevante stukjes die overgaan. Hier een relevant stukje:

Anna42"]
[quote="Toedeledoki schreef:
Jij hebt misschien een video nodig om het te kunnen zien maar voor de beoordeling van het goedgaande paard heb ik dat echt niet hoor,of een paard spoort en doortreedt achter zie ik echt wel met het blote oog.En ook of het eerlijk en recht op 2 teugels loopt met de hals op lengte.

Hoe zou je dan deze uitgestrekte draf willen beoordelen?

Afbeelding
[/quote]

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:55

Reaktie:

Toedeledoki schreef:
Het antwoord lijkt mij voor de hand liggend,waarschijnlijk als Tineke de hals meer uit zou kunnen leggen zou het achterbeen verder door kunnen treden, waardoor barbria zich meer gaat dragen.Je kunt duidelijk zien dat Barbria onder Tineke vandaan rent en steun zoekt op de hand.Dit was ook het grootste probleem met Barbria, rennen, rennen, rennen. Echter komt dit achterbeen al een stuk verder onder de massa dan de shagya, daar komt bij dat Barbria voor het mooie al van nature een te korte hals heeft.Haar enorme inzet en werkwilligheid heeft er voor gezorgd dat ze ondanks dit gebrek op dit niveau heeft kunnen presteren met een fantastische amazone die haar hier en daar wat steun gaf.Overigens vond ik Barbria bij Imke iets beter lopen, die reed haar wat meer van de hand af, maar ja, toen had Barbria ook al wat meer ervaring.Ik hoop dat Tineke mij dit niet kwalijk nemmt. Knipoog Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:13

Het topic kan weer geopend. Ik had hier nog een derde split om moeten doen, aangezien er niemand echt geinteresseerd lijkt te zijn in de vraag van de topic starter. Een erg kwalijke zaak.

Waar zijn nou die hengsten die knieactie vererven?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 02:42

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 03:33

Kijk trouwens eens naar Negro! jawel... *LOL*

Afbeelding

Makelp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:35

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:52

Ik heb net een hengstveulen van Lord Sinclair II (www.st-ludwig.de) uit een "heel veel volbloed" merrie met een super vlak voorbeen gefokt. Veulen heeft een hele mooie knie!!!

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:37

Sandro Hit geeft vaak een mooie knie door inderdaad. Rubin Royal (Rohdiamant x Grundstein II x Akzent II x Volturno) is heel apart in galop - en drafverruimingen, met veel knie. Alleen in de appuyementen wil hij dat weleens een beetje verliezen.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 07:40

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:24

GertJan schreef:
Even een foto van een Rubin Royal x Calmiro. Deze was volgens mij 2e bij de Oldenburger hengstenkeuring.
Hier nog een video van deze hengst:
http://video.springwelten.de/koe_ol/koe_ol64.mpg

Sorry maar die hengst gaat op de video breed schommelig tot het krampentrekken toe.

Hij spoort niet

Code
even quote aangepast, zo zie je tenminste naar wie dit verwijst :) Joostvangestel

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:32

Ik vind het niet gek als een 2 en een half jarig paard niet helemaal spoort.
En als een paard een extreem goede draf met een extreem goed achterbeen heeft, noem ik dat niet krampentrekken. Hij moet inderdaad nog wat sterker in de achterhand worden, maar dan kan hij nog wel eens geweldig worden. En ik heb er wel vertrouwen in dat ze bij de Oldenburger hengstenkeuringscommissie wel weten wat een goede hengst is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:34

Ieder zijn mening.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:36

Nou Gert Jan ik schrok ook van de videoopname en mijn gedachte was dan ook; Goh wat loopt die lekker wijd, zo komt dat achterbeen nooit onder de massa