Kleine update,
Zware nacht voor ons allemaal
Ondanks de best vlotte bevalling zoals het hoort lijkt het alsof het veulen wat klem heeft gezeten of weinig ruimte heeft gehad, kort of lang dat weet ik niet.
Eerst Celwa, het ging vlot en goed, zonder veel moeite kwam dit best grote veulen eruit. Nageboorte was er na 2,5 uur af. Ze was best vermoeid en heeft best even een poosje gelegen. Gelukkig ging ze uiteindelijk eten en mesten en maakt ze het goed! Nageboorte kwam er compleet af.
Het veulen is heel levendig, wil snel drinken maar hij kwam niet in de benen, misschien vermoeid dus tijd geven maar uiteindelijk moet hij wel staan en drinken.
Hij heeft met onze hulp gedronken.
Het is zo dat hij moeite heeft zijn achterbenen te gebruiken, voornamelijk om de billen omhoog te krijgen. Is daar niet verlamd maar wel wat slap, DA denkt toch dat hij wat nauw gelegen heeft. Gevoel zit er zeker wel in.
We hebben hem elk anderhalf uur aangelegd aan de uier, we kwamen de stal in en meneer zag ons en begon al met zijn lip te zuigen. We waren ook al begonnen met fysio oefeningen om wat kracht in de achterbenen te krijgen. De DA is geweest en gaat extra overleg doen met de 2e lijn.
Hij had binnen 2 uur gedronken en had al iets nadat hij 2 uur oud was gepoept. Het is nu even afwachten... hij lijkt wel elke keer sterker te worden nu
Update is wat groter geworden zie ik

Mijn emoties gaan alle kanten op
Mooi veulen ook! Hopelijk kan hij straks zelf staan.