Onverwachte baby on the way!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Covey

Re: Onverwachte baby on the way!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Spannend!!!

liviavdg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

Ook erg benieuwd naar een update :) ondertussen duim ik nog steeds voor een goede afloop!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Ben ook benieuwd naar een update!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:07

Ik volg. In duim dat veulen maximaal 1x lwo heeft meegekregen. Het verbaast me hoe vaak het nog gedaan wordt. Dit zou algemeen geweten moeten zijn indien je met deze dieren fokt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Knolselder schreef:
Ik volg. In duim dat veulen maximaal 1x lwo heeft meegekregen. Het verbaast me hoe vaak het nog gedaan wordt. Dit zou algemeen geweten moeten zijn indien je met deze dieren fokt.

Ik denk niet dat het met niet weten te maken heeft, maar met bewust het risico nemen omdat je een grotere kans hebt op frame overo.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Je hebt alleen geen grotere kans op frame overo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:57

Het gaat goed hoor! Baby zit nog steeds binnen maar is heel erg druk. Ik ga zo even kijken hoe ik een filmpje kan plaatsen op Bokt. Dat heb ik denk ik in al mijn jaren hier nog nooit gedaan :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

CrazyCat schreef:
Knolselder schreef:

Ik denk niet dat het met niet weten te maken heeft, maar met bewust het risico nemen omdat je een grotere kans hebt op frame overo.

Maar er is ook helemaal niks mis met een frame overo. Je moet alleen geen frame overo met een frame overo aanparen. Dan krijg je mogelijk een homozygote frame overo en dus olw.

Een frame overo met een gewone bruine is geen enkel probleem, bijvoorbeeld. Een frame overo met een splash overo ook niet.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op Gisteren, 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Blue_Eyes schreef:
Het gaat goed hoor! Baby zit nog steeds binnen maar is heel erg druk. Ik ga zo even kijken hoe ik een filmpje kan plaatsen op Bokt. Dat heb ik denk ik in al mijn jaren hier nog nooit gedaan :))

Oh fijn dat t iig goed gaat :D.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:02

Zo zou het moeten lukken. Zie die buik bewegen!!
https://youtube.com/shorts/8MtgFFpYpYs? ... pfxSsGUcCQ

Verder blijft de ph tussen 6,5 en 6, uier onveranderd op spanning en puddingbillen. Ze is er klaar mee. Kan geen 2 minuten op hetzelfde been op rust staan en drukt regelmatig even haar billen tegen de wand ter verlichting.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Zo, die is lekker aan het gymnastieken daar binnen! Arme mama. Ik hoop dat er snel buiten kan worden gespeeld, in plaats van in haar buik.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

CrazyCat schreef:
Knolselder schreef:

Maar dat is dus niet zo. Frame x frame geeft 50% kans op frame, 25% kans op effen/geen frame en 25% kans op overo lethal white sydrome, oftewel een dood veulen. Frame x effen/geen frame geeft óók 50% kans op frame en 50% op effen/geen frame en 0% kans op dood veulen door lwo.
Frame x frame is gewoon dom. Je verhoogt alleen maar de kans op een dood veulen, terwijl de kans op een leuk patroon gelijk blijft.

Ts, blijft nog even spannend dus :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:12

Achgut arme mams :(:)

Hopelijk is het allemaal niet voor niets en heb je straks een pláátje van een zoet veulen erbij staan :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:24

Dit is wat color calculator zegt van een bruine frame over moeder en een zwarte frame overo vader
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Arme moeder. Het veulen is behoorlijk levenslustig. Hopelijk komt het gauw. Dan weet je waar je aan toe bent.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:43

Knolselder schreef:
Je hebt alleen geen grotere kans op frame overo.

O nee natuurlijk niet, je hebt gelijk. Maar ik denk dat veel mensen dezelfde denkfout maken als ik.