Kletstopic veulens 2025

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: Kletstopic veulens 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:18

De mijne zijn beiden verkocht, maar mogen lekker hier blijven tot volgend jaar.
Opfok bestaat hier niet dus de mijne groeien lekker hier thuis op, vind ik ook veel fijner.
Afspraak om te ruinen staat inmiddels voor Wally… in Oktober mag ‘ie er aan geloven :P

Ze worden al zo groot!
Afbeelding
Afbeelding

Ponytante, lijkt me ook wel heel heftig voor wen veulentje om de moeder zo plotseling te moeten verliezen (en voor jouzelf natuurlijk ook!)

Memerel hier gaat dat alrijd prima, maar ik speen sowieso geleidelijk af dus er is eigenlijk nooit onrust of drama.

Little_GiftJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 16:10

Hier denk ik VIP gewoon bij de kudde te laten lopen en het spenen vanzelf te laten verlopen, aan moeders over te laten...

Ik ben er vrij zeker van dat als hij oud genoeg is, ze er meer dan genoeg van zal hebben en hem geen toegang meer zal geven, voortgaande op haar karakter en hoe ze hem nu al corrigeert als hij te bruut in komt :=

Hij is geboren in de kudde en ik hoop dat hij ook vanzelf afspeent in de kudde... Hij staat nu met één maandje al veel meer bij vader te chillen dan bij moeder maar goed, als het toch niet lijkt te lukken of moeder valt teveel in, dan gaat hij effe met vader apart van de kudde dan...

Hij is nog maar 1 maandje dus zorgen voor later :=

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:28

Little gift, ik hoop daar ook op. Maar ik heb gelezen dat dat alleen werkt als moeder opnieuw drachtig is.

Maar ik bekijk wel hoe het loopt. Ik merk wel dat hij nu met 4 maanden minder van z’n moeder vraagt (lees: moeders wordt dik)

Fergus blijft bij ons. Inmiddels staat er een ander veulen op stal, hopelijk kan die snel bij de kudde. Zou voor hem wel fijn zijn en voor Fergus ook een speelmaatje, maar zonder zijn moeder vind hij het nieuwe veulen maar eng…

Ik meet Fergus elke maand en houdt het dan bij in zo’n groeischema. Morgen ga ik weer eens kijken hoe hij gegroeid is.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:35

Little Gift laat je ‘m dan wel castreren? Want met een maand of 8 kunnen ze al dekken, en je wilt liever geen veulentje uit z’n eigen moeder :=

Little_GiftJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 17:49

Uiteraard, dat staat al ingepland met de dierenarts.
Exact op 8 maand is het hakkie takkie weg zakkie :=

Zijn vader zou namelijk ook niet gediend zijn van concurrentie :=

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 20:37

Ik had vandaag een fotoshoot van Viv en haar moeder, ben zo verliefd op beide := <3

Afbeelding

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 20:56

Wat mooi!
Vandaag mijn veulen en merries terug gezien!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dit is de biologische moeder van mijn veulentje :)
Afbeelding

winston_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:48

Wat fijn om al jullie veulentjes te zien.

Ponytante wat erg dat je merrie gestorven is. Het zal wel een zware periode voor jou en je veulen zijn.

Ons veulen cierra van de heuvelhof is een echte deugniet. Ze is nu bijna 2maand. Ze geniet ook enorm van aandacht en loopt overal achter waar ik loop. De eerste maand stond ze samen met de mama maar ondertussen staat mijn ruin er ook bij. Ze staat vaak meer bij mijn ruin dat bij de mama.
De eerste maand was ze duidelijk een red roan van kleur, nu is haar veulenvacht aan het uitvallen en wordt ze achteraan volledig zoals haar mama een blue roan. Op haar rug heeft ze witte haren. Haar oren worden zwarten haar hoofd donker.de manen worden ook zwart. Ik heb er dus geen enkel idee van welke kleur ze zal worden. Ben wel heel benieuwd.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:09

Kan ook zijn dat ze heel donker verhaart? Vos veulentjes kleuren vaak naar koffievos tot bijna zwart soms bij de eerste keer verharen, maar worden daarna weer ‘gewoon’ vos

Altijd veel mensen met vosveulentjes die denken een koffievos te hebben en dan verharen ze en zijn ze weer oranje :')

winston_f

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Ze wordt op veel plaatsen lichter,
Enkel haar oren manen staart en hoofd worden donker. Haar achterhand rug en nek worden lichter. Daarmee dat ik denk dat ze mischien geen red maar een blue roan wordt zoals haar mama.

Dit is 2 dagen na haar geboorte

Afbeelding

Dit is ze nu
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:05

Mega knap veulentje Winston <3

Hier is vandaag viv naar haar nieuwe plek gegaan, eerder dan ik eigenlijk voor ogen had, maar dit is de beste oplossing.

Laden en lossen was dramatisch, ze liet zich vallen pfff ben zo verdrietig geweest de hele dag :(

Ze ging in de weide met de andere paardjes meteen eten, hoop dat ze zich snel thuis voelt, vind het verschrikkelijk dat ze weg is bij mij op stal, maar tis beter zo

Knaptoetje <3
Afbeelding

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:33

@sharonindezz: ach, kan me voorstellen dat je daar een rotgevoel van hebt gehad! Ze is wel echt super knap zeg

@winston_f: wat een leuke verkleuring heeft je veulen!

Hier zijn we van de week weer even een rondje over het erf gaan lopen. Zelf van moeders weglopen is geen probleem voor hem, maar als we haar dan even in de stal zetten (in zicht) dan krijg je dit soort leuke foto’s
Afbeelding
Maar hij laat zich alsnog super goed handelen, erg blij met zijn karakter