Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 15:27

sumic: Zover ik weet zijn we gelukkig vrij qua begin letters.

Daisy doet het echt onwijs goed! Mocht vanmorgen al iets langer contact maken met Eowyn. Twee hele minuten, maar het is al meer dan gisteren :D . Ze begint echt een beetje bij te trekken nu de ergste bescherming er af is.

En waar Daisy al de wereld wilt ontdekken vind Eowyn dat heel duidelijk nog geen goed plan _O- :

Vienna heeft nog geen haast, maar lijkt nu wel weer wat met haar uier te doen. Dus hopelijk heeft Daisy er dan snel een speelmaatje bij :D . Mocht het ook weer een merrie veulen worden heb ik de naam al klaar liggen. Een hengst veulen naam is nog even zoeken:

Afbeelding

Mer1980

Re: Volg Vienna (Shetlander) haar dracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:01

Arme Eowyn, Daisy geeft haar meer dan genoeg beweging hahahaha

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 19:26

Mer: Dat is een ding wat zeker is _O- . Eowyn blijft dan wel mooi in conditie zo :D .

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:04

Hoe gaat het vandaag met de meisjes? :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 17:08

Het gaat goed met Eowyn, Daisy en Vienna :D .

Ik vergeet gek genoeg elk jaar wel weer hoe veel die kleintjes eigenlijk nog slapen in het begin.
De rust keert ook duidelijk steeds meer terug in de kudde nu de nieuwigheid er wat meer af is.
Eowyn is zelfs weer haar aanhankelijke zelf aan het worden en kwam uit zichzelf om knuffels vragen.
Hoop haar volgende week te kunnen bekappen. Want dat is wel nodig. Wilde dat vorige week woensdag doen, maar toen ontdekte ik de melk en dan ga ik niet bekappen.
En.... ik heb zelfs even contact mogen maken met Daisy. Dat neusje is nog zoooooo klein.
Ze hebben achterin de wei trouwens schaduw, maar ja. Daar geven ze geen gehoor aan haha.

Daisy lag net diep te slapen en mocht ze toen zelfs even aaien. Tot ze wakker werd, maar toen werden het kont kriebels _O- . Lijkt op haar mama :D .

Foto is van kwartier geleden:

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:24

Ach gossie wat een kleintje

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:41

Gefeliciteerd met Daisy! Wat een mooie update zeg!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:05

Ach die foto, wat schattig zeg <3

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:59

Lief he < 3.
Vanmiddag nadat de DA voor Asfaloth is geweest maar even bij de kudde in wei zitten. Daisy weet heel goed hoe ze mij aan het lachen kan krijgen en dat heb ik wel nodig straks.

Asfaloth loopt sinds vorige week al gevoelig. Heeft een HB verleden (gekanteld hoefbeen in beide voorhoeven) en een hoefzweer verleden. Vanmorgen wilde Asfaloth op harde en zachte ondergrond niet meer draven. Niks voor hem dus toch maar gebeld. Liever een keer te veel voor Asfaloth bellen dan te weinig gezien zijn geschiedenis.
En dan is het fijn dat kleine Daisy in de wei loopt <3 .
Titel van het topic ga ik denk even wijzigen zodat het echt een volg topic voor zowel de kudde als mijn pony's word. Dus als iemand ideeën heeft!
Lijkt mij leuk om het met jullie te delen!
Vienna neemt namelijk ruim haar tijd en er gebeurt genoeg :D

Asfaloth (staat inmiddels te grazen met Gimli en Arwen):

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:03

Leuk een bolgtopic over je kleine boenders. Ik volg.

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:48

ik volg ook! Leuke kudde verzorg je

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

Fijn dat het goed gaat met de meisjes <3

Maar wat sneu voor Asfaloth, wat zei de dierenarts?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:40

Dierenarts geweest. Echt heel toevallig ook de DA die Asfaloth in september 2023 heeft behandeld voor zijn HB. Wanneer ik de kliniek bel is het altijd afwachten welke DA kan komen. Dus wel heel erg fijn dat het dezelfde was.
Helaas zit Asfaloth tegen HB aan/heeft beginnend HB. Echt een domper -O- . DA zei ook dat ik er op tijd bij was en het niet zo dramatisch is als toen. Gelukkig maar!
Asfaloth staat nu op stal terwijl Gimli samen met Arwen buiten staat. Vinden ze alle drie niet heel tof deze samenstelling, maar is even niet anders.
Asfaloth mag de komende week alleen met graasmasker de wei op. Dus zojuist even 3 graasmaskers gekocht om uit te proberen. Hopelijk komen ze morgen binnen. Dan kan die morgen de wei al op.
Morgen ga ik de wei ook afzetten en dan gaan we aan strook begrazing doen. Zodat we goed kunnen controleren hoeveel gras ze binnen krijgen en niet de hele wei in 1x hebben.
Zal de filmpjes van gisteren nog even uploaden op youtube.

Afbeelding

Gimli doet het zo ongelooflijk goed <3 . Hij staat ondanks zijn verlatingsangst redelijk rustig buiten samen met Arwen. Dat was 1.5 jaar terug echt ondenkbaar. Dan had die letterlijk de pan uit geflipt wanneer Asfaloth uit beeld was.

Afbeelding

Daisy dacht: Laat ik Yara ook een halve hart verzakking geven. Ze lag op ongeveer dezelfde plek als gisteren, maar gelukkig is alles goed met mevrouw :D . Even drinken nadat ik ze had gestoord.
Eowyn wilde uiteindelijk weer aandacht en Daisy vervolgens weer even kunnen aaien terwijl ze lag. Mag mij nog steeds niet te veel mee doen van Eowyn, maar vind dit al zo stoer en dapper van Eowyn. Twee jaar terug mocht ik met 3/4 dagen nog steeds niet in de buurt komen.
Vienna doet het nog rustig aan, maar ik heb sterk het gevoel dat daar gewoon ineens een veulen naast staat wanneer we het niet verwachten.
Arwen gaat deze of volgende week ook weer terug de kudde in :D :

Afbeelding

Asfaloth gisteren: