Hengst keuze voor Osmium x Dutch Boy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:11

KWPN zal zich aan richtlijnen en protocollen moeten houden, en dat betekent dat ze afgaan op een door hun geselecteerde DA. Juist om discussies te voorkomen omdat iedere DA een andere interpretatie van iets kan hebben.

Het was alleen wel zo netjes geweest als ze dit stuk ook beschreven hadden bij de veterinaire eisen want dat roept ook minder vragen op waarom ze een hengst goedkeuren die niet aan de cornage eisen voldoet. Maar als de uitleg is dat hij dit niet had als 4 jarige en het na een infectie ontstaan is dan klinkt dat ook een stuk logischer.

manubres

Re: Hengst keuze voor Osmium x Dutch Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:51

Ja precies, dat dacht ik ook!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 17:01

Ik denk dat ik verliefd ben.. Everglow Gold! :9 <3

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 18:02

Ja een mooie uitstraling heeft dat dier. En komt uit een hele goede moederlijn, dat is altijd gunstig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:57

Escolar bloed staat alleen niet echt bekend om de brave nakomelingen..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:39

Elisa2 schreef:

Osmium ook niet…

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 00:28

Elisa2 schreef:

Erdinger is zover ik weet erg braaf. Een echte vader dier

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 20:35

Voor de 1400,- die Everglow moet gaan kosten zonder officiële goedkeuring laat ik hem nog wel ff staan. :+

Zijn er misschien nog meer opties die jullie vinden passen waar ik naar kan kijken?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 23:23

kevinsky schreef:
Voor de 1400,- die Everglow moet gaan kosten zonder officiële goedkeuring laat ik hem nog wel ff staan. :+

Zijn er misschien nog meer opties die jullie vinden passen waar ik naar kan kijken?

Hij is toch officieel goedgekeurd. Hij mag gewoon dekken. Alleen voor zijn definitieve goedkeuring moet hij de verrichtingen lopen. Maar ongeacht of hij dat wel of niet haalt, voor jouw veulen maakt dat niet uit.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 09:05

Misschien heb ik het fout.
Ik dacht dat ze nu idd mochten dekken. Maar pas officieel goedgekeurd waren na afleggen van een goed verichtingsonderzoek.
Maar als ze die om wat voor reden niet afleggen of er vroegtijdig uit gaan. Het risico voor de fokker is. O:)

Ik zag dat Reesink Floriscount naar Nederland heeft gehaald voor dit seizoen. Dat zou wellicht ook nog wel een leuke optie zijn. Hij staat wel bekend om zijn fijne karakter. In zo verre dat ik weet. En in combinatie met Ferro bloed heb je natuurlijk Kyton!

Wat zijn jullie gedachten omtrent V power? Hij lijkt mij wel mooi te kunnen veredelen en het gangen werk te kunnen verbeteren. Maar kwa karakter heb ik geen idee.. En dan moet het sperma uit Denemarken komen. Daar heb ik geen ervaring mee. Ook niet met de kosten oid het met zich mee brengt.

Ik heb Total McLaren ook nog in mijn achterhoofd. :o

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:53

kevinsky schreef:
Misschien heb ik het fout.
Ik dacht dat ze nu idd mochten dekken. Maar pas officieel goedgekeurd waren na afleggen van een goed verichtingsonderzoek.
Maar als ze die om wat voor reden niet afleggen of er vroegtijdig uit gaan. Het risico voor de fokker is. O:)

Ik zag dat Reesink Floriscount naar Nederland heeft gehaald voor dit seizoen. Dat zou wellicht ook nog wel een leuke optie zijn. Hij staat wel bekend om zijn fijne karakter. In zo verre dat ik weet. En in combinatie met Ferro bloed heb je natuurlijk Kyton!

Wat zijn jullie gedachten omtrent V power? Hij lijkt mij wel mooi te kunnen veredelen en het gangen werk te kunnen verbeteren. Maar kwa karakter heb ik geen idee.. En dan moet het sperma uit Denemarken komen. Daar heb ik geen ervaring mee. Ook niet met de kosten oid het met zich mee brengt.

Ik heb Total McLaren ook nog in mijn achterhoofd. :o

Als je Vpower overweegt is Daan G misschien ook een optie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 10:01

Ik denk dat het bij V power wel goed zit qua karakter, zitten veel hengsten in die fijne karakters geven en hengst zelf laat zich ook ongecompliceerd rijden. Hij maait alleen enorm.

Kyton is een Ferguson dus daar zit ook nog Lauries Crusador xx bloed in. Ik vind Floriscount wel een fijne hengst maar denk wel dat hij merries nodig heeft met maat en voldoende bloed.

Ik vraag me af of Floriscount en TotalmcLaren meer lichaamsgebruik en beweging door zullen geven.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 10:19

Elisa de merrie zelf is 1,76m en wel redelijk langgeleid. Maar bloed in de zin van luxe natuurlijk niet.
Afbeelding
Afbeelding

Daan G ziet er zeker leuk uit. Al heeft die via Zack en Olymbrio wel al een flinke scheut jazz en Ferro bloed mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:40

In dat geval ligt het denk ik ook aan wat voor een type je wilt fokken, met Floriscount blijf je denk ik in de "degelijkheid" en dat hoeft natuurlijk niet slecht te zijn. Is gewoon echt..wat wil je precies fokken?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 13:06

Een leuk, gezond sportpaard met een ongecompliceerd karakter die uiteindelijk ook door een amateur te rijden is.

En als het een merrie word, hoop ik dat ze goed genoeg is om een leuke ibob te lopen met ster (of hoger) predicaat.

Voor mijzelf hoeft het niet heel erg luxe. Al is het wel commercieler voor de verkoop van een hengst verwacht ik.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:13

kevinsky schreef:
Elisa de merrie zelf is 1,76m en wel redelijk langgeleid. Maar bloed in de zin van luxe natuurlijk niet.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Daan G ziet er zeker leuk uit. Al heeft die via Zack en Olymbrio wel al een flinke scheut jazz en Ferro bloed mee.

Met zo'n schofthoogte zou ik zeker Mc. Laren durven proberen. Het hoofd gaat hij ook zeker weten verfijnen. Het veulen wat erbij loopt is ook erg aansprekend.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:18

kevinsky schreef:
Een leuk, gezond sportpaard met een ongecompliceerd karakter die uiteindelijk ook door een amateur te rijden is.

En als het een merrie word, hoop ik dat ze goed genoeg is om een leuke ibob te lopen met ster (of hoger) predicaat.

Voor mijzelf hoeft het niet heel erg luxe. Al is het wel commercieler voor de verkoop van een hengst verwacht ik.

Ja, ik verwacht dat Floriscount niet zo commercieel is maar wel een goed karakter door geeft en qua beweging twijfel ik omdat hij zelf niet zoveel lossigheid heeft en Osmium daar ook niet om bekend staat.

Ik zou V Power wel durven gebruiken, vermoedt dat die zowel een prima karakter als veel beweging door zal geven.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:46

Floriscount is héél commercieel. Daarom is hij hier nu ook.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 09:03

Vanmorgen hadden we een positieve uitslag! *\o/* Over twee weken nog de hartslag scan. Dus nog heel even spannend!

Afbeelding

Uiteindelijk heb ik voor de hengst 'Son of Zalome' gekozen. Helemaal mijn type, top karakter, abnormale galop, mooi actieve draf met het Vitals voorbeen, goed stappen èn een flinke scheut allround/spring bloed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:07

Leuk! Gefeliciteerd. De hengst ken ik niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:09

Gefeliciteerd! Ik ken de hengst ook niet..heb hem even opgezocht en zie dat het een aangewezen hengst is. Ik hoop dat het veulen gaat worden zoals je wenst.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:10

Elisa2 schreef:
Gefeliciteerd! Ik ken de hengst ook niet..heb hem even opgezocht en zie dat het een aangewezen hengst is. Ik hoop dat het veulen gaat worden zoals je wenst.

Oldenburg GGK. Gaaf beest.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:48

Die is leuk zeg! En gezien de moederlijn zou een sprongetje ook best moeten lukken :j

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 13:22

Dankjewel!

Commercieel misschien niet de meest voor de hand liggende de keus. Maar hij sprak mij enorm aan. En bleef maar in mijn hoofd hangen. O:) Dus dacht, waarom ook niet?!

Hij is idd kwpn aangewezen en Oldenburg ggk. Je krijgt er een A register bij. Dat is voor mijzelf voldoende. Met een eerste jaargang is het altijd wachten. Maar zijn vader en moeder vind ik beide erg fijne sportpaarden. En dat is uiteindelijk mijn fokdoel, een fijn gebruikspaard. :j

Voor nu vooral veel gras eten }:0 :Y)
Afbeelding