Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Dynamic Dream x Gaudi:
Jeugdige hengst die wat kort is in de rug, gaat achter iets wijd in beweging, kan in draf niet zo overtuigen, mist wat buiging in de gewrichten en ruimte en gedragenheid. Galop is vrij neerwaarts en mist ook wat ruimte. Stap is wel oke.
Lengte in de hals, in beweging meer looplust tonen
Lantanas x Negro:
Grote (1.76cm!) grootramige langgelijnde hengst met veel front, veel buiging in de gewrichten in draf, kan fijn draven. Galop zou nog wat meer balans mogen hebben. Stapt goed.
Tweede bezichtiging
Dynamic Dream x Danone:
Jeugdige hengst, iets neerwaartse romp, kan fijn draven met veel techniek in de benen en voldoende buiging in het achterbeen. Galop veel techniek in de benen maar zou nog iets meer gedragen mogen zijn. Stapt goed.
Tweede bezichtiging
Dynamic Dream x Escolar:
Hengst met mooi front, iets week in het middenstuk, veel techniek en buiging in de gewrichten in draf maar zou iets mooier door het lijf mogen lopen en wat meer gedragen. Galop is goed over de benen maar drukt de rug weg in galop. Zou wat ruimer door het lijf mogen stappen.
Sterk gebouwde hengst, in draf goede ruimte en voorbeen maar meer balans en gedragenheid in galop
Painted Black x Johnson:
Jeugdige hengst, beweegt een beetje zoals Painted zelf, wat stekerig voorbeen en zou iets meer mogen buigen in het achterbeen. Galop mist gedragenheid. Stap zou ruimer en meer door het lichaam mogen.
Hengst met ras, in beweging meer gedragenheid en lichaamsgebruik
Dynamic Dream x Sandro Hit:
Mooi type, veel techniek en buiging in de gewrichten maar iets traag achterbeen, galop mist wat gedragenheid en paard drukt de rug wat weg in de galop. Stapt goed, iets traag.
Royaal ontwikkelde hengst, zou atletischer vanuit de achterhand in beweging blijven. Achterbeen verder onder het lichaam brengen.
Quir schreef:Ik ben hier een stille meelezer. Probeer zoveel mogelijk ook mee te kijken, maar vind de kwaliteit in de breedte nog niet zo mee vallen.
De verslagen hier wel erg leuk om te lezen! Dankbaar voor.![]()
Vond de Ferguson x Dream Boy net wel erg leuk, die wil ik wel even volgen. Zeker ook interessant bloed voor mijn merrie.
Elisa2 schreef:Ferguson x Dream boy:
Mooi type, kan goed galloperen, blijft wel wat strak in de rug.
Draaft fijn maar voorbeen zou iets meer uit de schouder mogen komen en achterbeen iets resoluter er onder. Stapt een beetje typisch met linksachter. Publiek klapt vanaf de tribune.
Tweede bezichtiging
Ferguson x Vivaldi:
Jeugdige hengst, wat week in de rug en wat neerwaarts in de romp, lang achterbeen die in draf wat achter de beweging blijft. Hakkentrekker.
Galop is wat neerwaarts, strak en blijft hoog in het kruis. Stap zou meer door het lichaam mogen zijn.
Hengt met rasuitstraling en mooie voorhand, zou sterker moeten zijn in de bovenlijn.
Ferguson x Tango:
Wat meer ontwikkelde hengst, neerwaartse romprichting, in draf een hakkentrekker, galop mist wat gedragenheid. Stap is redelijk.
Langelijnde hengst, neerwaarts, voldoende ruimte maar moet meer gedragenheid tonen in achterbeen
Next Pitch x Skovens Rafael:
Mooi type met lange hals en veel front, veel buiging in de gewrichten in draf maar iets lang en traag achterbeen. Galop heeft goede techniek maar zou wat meer gedragen mogen zijn. Stap goed van ruimte, iets traag.
Tweede bezichtiging
Vaderland x Sandro Hit:
Atletisch type, veel beweging in draf, veel voorbeenactie, galop goed van techniek maar iets neerwaarts en strak in de rug. Stapt goed.
Sjieke hengst met uitstraling en mooie voorhand, zou meer ruggebruik moeten hebben en in stap meer overtuigen
manubres schreef:Dinsdag GROEP 4
300 DELANY x FLORENCIO 1.65m
- Elegant
- Langgelijnd
- Mooi model
- Veel beweging
- Ruimte
- Actief en buigend achterbeen iets hakketrekker
- Goede sprong galop, blijft wel wat vlak
- Goede stap
JURY: Tweede bezichtiging Vond ik de beste vd groep en eigenlijk enige die ik door had gelaten![]()
308 BORDEAUX x SAN AMOUR 1.70m
- Hoogbenig
- Neiging tot onderhals
- Hakkentrekker
- Niet door lichaam
- Blijft vlak in beweging
- Wel ruimte in beweging
- Matige stap
JURY:
- Hoogbenig
- Veel actie en buiging achterbeen
- Zou meer bespierd moeten zijn
- Mist kracht
- Zou meer tot dragen moeten komen
309 BORDEAUX x AMPERE 1.68m
- Goed achterbeen
- Goede sprong galop, blijft wel wat vlak
- Strak in lichaam
- Neiging tot onderhals
- Moeite balans in galop
- Meer met schoft omhoog bewegen
- Stap niet te beoordelen
JURY: Tweede bezichtiging Had ik op ‘twijfel’
310 BORDEAUX SEZUAN 1.67m
- Wat brutaal
- Strak in lichaam
- Galoppeert als een hertje
- Moet achterbeen beter naar voor zetten
- Neiging onderhals
- Matige stap
JURY: Tweede bezichtiging Snapte ik niet.
311 BORDEAUX x ZHIVAGO 1.68m
- Achterbeen voldoende actief, buiging en ondertreden
- Mist balans in galop
- Weinig lichaamsgebruik
- Blijft vlak in galop
- Goede stap
JURY: Tweede bezichtiging Snapte ik niet
303 ZACKEREY x VIVALDI 1.73m
- Mooi gebouwd
- Hoogbenig
- Mist balans in galop
- Mist lichaamsgebruik
- Blijft vlak in beweging
- Goed actief en buigend achterbeen
- Goede sprong en ruimte galop, wel vlak
- Redelijke stap
JURY:
- Royaal
- Hoogbenig
- Meer souplesse in galop
- Meer houding moeten maken
304 ZACKEREY x FLORISCOUNT 1.71m Had ik op 'twijfel' staan
- Hoogbenig
- Actief, buigend en ondertredend achterbeen
- Goede sprong en ruimte galop, blijft vlak
- Mag meer met schoft omhoog bewegen
- Einde ging hij iets meer opwaarts bewegen
- Stap niet te beoordelen
JURY:
- Mooi voorbeen
- Bloedgemaakt
- Meer vanuit achterbeen tot dragen komen
Elisa2 schreef:Dat was mijn idee eigenlijk ook, het viel me op dat veel paarden uit die groep gespannen waren maar dat kwam dus daardoor.
De Dante is absoluut een goed paard MisterA, ik snap echt niet waarom hij niet door mocht en twee in mijn ogen slechtere hengsten wel. In ieder geval mag je nog steeds trots zijn op zo,n fokproduct. Wellicht herkeuring of NRPS.