Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 15:24

Gezellig Kabayo! Dankjewel

Het vervelende is als ik even iets doe. Ik weer heel snel draaierig wordt. Daarna moet ik dus plat. Vorige week was ik gewoon echt ziek. Ik dacht wat nou draaierig? Ik ben niet ziek kan prima eten, nou hing steeds boven de toiletpot %) Nu toch wel geleerd dat ik naar mijn lichaam moet luisteren. En dat is heel moeilijk! Ik wil graag iets doen. Maar dit heeft duidelijk tijd nodig.

Afgelopen weekend is white dream gereden door een meisje. Dat was goed gegaan, wel wennen voor allebei. Morgen wordt hij en Nigrante ook weer gereden. Een hoop geregel, maar ook dit moet doorgaan. Best lastig om rijden nu uit handen te geven. Als ik een keer kan gaan kijken, zal ik proberen wat te filmen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 23:53

Rosa haar uier vandaag.
307 dagen drachtig Afbeelding
Afbeelding

En Wild Thing
293 dagen drachtig
Afbeelding

Mijn moeder heeft vandaag zirkonia lekker gepoetst en aandacht gegeven. Geen foto van haar. Komt binnenkort weer :j ze is goed rond aan het worden
Nu ook alweer 237 dagen

Mer1980

Re: Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:57

jammer dat het niet zo lekker gaat met de gezondheid je hebt ook wel iedere keer pech he.

Wel gave foto's weer en van mijn favorietje Nigrante <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 14:41

Ja flink balen. Nu lijkt de pijn wel iets minder te worden. Hopelijk blijft dit zo door ontwikkelen.

Jaa Nigrante blijft een geweldig paard. Ik heb ook nog steeds alle vertrouwen in haar. Ondanks alle pech. Ze heeft de kwaliteiten, nu haar lichaam nog meewerken. Het gaat in ieder geval de goede kant op :j ze loopt stukken heel goed onder het zadel
Soms probeert ze nog even uit. Maar elke keer is er vooruitgang en dat telt. Haar gangen zijn zo groot dat ze echt moet leren te dragen en normaler te draven :')

Rosa is vandaag alweer 310 dagen drachtig *\o/* komt steeds dichterbij

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 19:57

Uier van Rosa is een beetje hetzelfde. Nog 9 dagen dan is ze veilig om te bevallen *\o/*
Afbeelding
Zo lijkt ze niet zo dik. Maar ze is goed zwaar :j
Afbeelding
Wild doet nog niks met uier

Deze wil ik nog even met jullie delen <3 Nigrante
Vandaag ging ze ook weer heel goed onder het zadel. Ik zal zo een stukje delen op mijn Instagram verhaal

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:03

Je hebt bij nigrante geen slomo filmpjes nodig hoor. Dat paard loopt zo goed dat je die irritante optie niet nodig hebt! Gaaf paard.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 02:45

Met mij is gefilmd na de dag dat ze zo geschrokken was. Gelukkig pakte ze het daarna heel goed weer op.

Ze moet leren op eigen benen te lopen, als ze straks niet meer duikt en meer kracht heeft. Weet je waarschijnlijk niet wat je ziet. Ik zou zo graag ook weer willen rijden. Maar al mijn kracht is nu weg in mijn arm. Dat gaat wel even duren voordat ik er weer op kan ;(
Ik heb het korte stukje film ook even opgeslagen om hier te kunnen delen. Dit was Nigrante de laatste keer onder het zadel. Ik zal van de week ook proberen te filmen als White Dream loopt

Gisteren kon ik zelf helaas niet op stal zijn. De merries worden gelukkig heel goed verzorgd door stalgenootjes. Ze zijn buiten gezet en stallen gemest. Wat een geluk, ik zou niet weten hoe ik dit anders had moeten oplossen. Deze foto's kreeg ik in de ochtend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk kijk ik met regelmaat op de camera. Ze ligt met regelmaat te slapen :Z
Afbeelding
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:53

Lief dat je zongeholpen wordt door je stalgenoten :j
Nigrante loopt fijn zeg <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 23:10

Rosa is duidelijk heel ongemakkelijk. Heel boos, de buurman aanvallen. Daarna schrapen. Nog even binnen houden. Minstens een week

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:58

Misschien het veulen gedraaid?
Hopelijk houd ze het nog even binnen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:59

Och och, niks geen gezellige buurvrouw :')

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 22:37

Ze was duidelijk erg ongemakkelijk. Ik ben benieuwd hoe lang ze ons in spanning gaat houden. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wild Thing is ondertussen ook 300 dagen drachtig *\o/*

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 22:54

Slappe kont al!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:31

Beste punt billen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:28

Jaa puntkont :))
Die gaat niet overtijd lopen hoor!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 12:20

Ik denk ook niet dat ze overtijd zal gaan := ze is al zo mooi op weg, echt nog de laatste vorderingen afwachten.

Ik dacht een mooie hengst te hebben gevonden voor Sis. Helaas is even één portie diepvries al zo aan de prijs. |( ik vindt dit een te groot risico als het niet in één keer pakt. Als jullie nog een kleur hengst weten wat zou kunnen passen? Geen gelders, kinsky of Arabisch. Palomino of valk, cremello of perlino mag ook, maar die zijn er al helemaal niet.
Als ik niet een passende kleur hengst vindt kan ik altijd nog overwegen om een 'gewone' dressuur hengst te kiezen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:26

Ik wilde net typen, er staat op Bokt een mooie hengst met mooie kleur; white dream ofzo. Is dat niks?

Duurde even voordat ik besefte dat ik jou niet daar niet van op de hoogte hoef te brengen :D .

Ik neem aan dat je een paardenhengst zoekt?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 12:28

Rocamor schreef:
Ik wilde net typen, er staat op Bokt een mooie hengst met mooie kleur; white dream ofzo. Is dat niks?

Duurde even voordat ik besefte dat ik jou niet daar niet van op de hoogte hoef te brengen :D .

Ik neem aan dat je een paardenhengst zoekt?

Nee klopt. Sis is een dochter van onze White Dream :j ik wil niet inleveren op kwaliteit.
Idd paard

Zafferano is wel goed beschikbaar, maar hoor daar wat wisselende verhalen over gezondheid. Nu weet ik dat sis en haar moeder heel gezond zijn en hard. Maar om zo'n risico te wagen?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:40

AM_Horses schreef:
Ik denk ook niet dat ze overtijd zal gaan := ze is al zo mooi op weg, echt nog de laatste vorderingen afwachten.

Ik dacht een mooie hengst te hebben gevonden voor Sis. Helaas is even één portie diepvries al zo aan de prijs. |( ik vindt dit een te groot risico als het niet in één keer pakt. Als jullie nog een kleur hengst weten wat zou kunnen passen? Geen gelders, kinsky of Arabisch. Palomino of valk, cremello of perlino mag ook, maar die zijn er al helemaal niet.
Als ik niet een passende kleur hengst vindt kan ik altijd nog overwegen om een 'gewone' dressuur hengst te kiezen

Er is (was?) een bokker met een prachtige hengst, volgens mij mo? :?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 19:52

Ik denk dat we misschien een geschikte hengst hebben gevonden. Maar dat ga ik nog even uitzoeken, hoe dit gaat met import enz

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 02:10

Slaap lekker :z
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 08:33

Heerlijke paarden tv

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:53

Wat heerlijk om te zien zo <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-25 20:34

Heerlijk om te zien. En zeker wild Thing. Ze is zo happy op moment. Normaal ligt ze nooit heel lang en nu lag ze echt een langere tijd te slapen. Ze is ook helemaal gehecht aan Rosa. Normaal moet je haar overhalen om te halsteren en zelfs nu komt ze gelijk en steekt haar neus door het halster.
<3
Afbeelding
Afbeelding
Toevallig een herinnering van een jaar terug. Ze was toen wel iets eerder uitgerekend, komt dus niet helemaal overeen met aantal dagen.
Afbeelding

Uier van Rosa leek terug gelopen. Een klein kruimeltje aan speen. Nog niks benoemswaardig verder. Maar het blijft een maiden. Dus in de gaten hou ik haar :j
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 20:56

Ik vond vandaag de buik van Rosa een stuk lager hangen. Nog maar twee dagen tot veilig *\o/* Afbeelding

Vandaag ging Nigrante weer heel goed onder het zadel. Ze heeft zelfs wissels gesprongen. Tja springruiter die erop zit :') maar vindt het echt top, hij rijdt er wel lekker mee.