Ah zonde duimen dat ze laat van vacht wisselt al zal ze als schimmel ook prachtig zijn.
Edit: ik wist niet dat brilletjes zo subtiel kunnen zijn. Ik zag vanochtend het veulen van Noor tanger en die heeft echt een witte rand om z’n ogen. Weer wat geleerd.
Vind het zo vd foto wel een Phaedra of een Phileine
KittyDylan
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-25 15:28
Als ik meer thuis was deze dagen, had ik nog wat foto's voor jullie Maar helaas. Ze staat lekker met mama op het gras. Het fijne aan Poppy is dat ze ook onze kantjesmaaier is, en ook met veulen maakt haar dat niets uit Nog even niet bij de rest.
Freki begint ondertussen flink jaarling Pippin te pesten
Maar we hebben wel een naam voor de kleine meid
Dijks Proud Mary Mijn moeder heeft de naam besloten, omdat zij haar straks ook van me over wilt kopen, als de jaarlingen verkocht zijn Haar roepnaam wordt Tina.
Gisteren even verkoopfoto's gemaakt van de bende jonkies. 4 stuks, de jaarlingen en de veulens mogen verhuizen. Tina is de enige die over mag blijven, maar omdat het verkopen gewoon niet lukt (jaarlingen staan al heel lang te koop), is het toch zo dat ze ook te koop staat om in ieder geval wellicht iets te kunnen minderen
Freki en Fflur zijn terug van de hengst. Komende week gaan we scannen en duimen op een 2026 veulen Freek is zo ontzettend aanhankelijk Hij wil zo graag aandacht en je mag over aankomen. Hij liet zich ook niet opjagen
Tina is nog wat afwachtender, maar ze komt nu langzaam ook los.
Wat een knapperds… hoop dat ze gauw een mooi huisje vinden. Wel een vraag. Als de verkooop van de huidige veulens en jaarlingen al niet lekker loopt wat is dan de motivatie om toch weer voor een dracht te gaan? De economie gaat er de laatste tijd bepaalt niet op vooruit dus deze dip zou nog wel eens het nieuwe normaal op de markt kunnen worden.
KittyDylan
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-25 17:50
Goed punt. Heb ik zelf inderdaad ook over nagedacht. Met deze hengst wilde ik nu graag dekken. Maar één poging. Als ze nu niet drachtig is ga ik niet terug. Heb ook maar een merrie gedekt. Veulen kan niet schimmel worden, dus daar is de verkoopkans al groter van.
Er gaan tzt wat dingetjes veranderen in mijn leven (hopelijk), waardoor het aanhouden van ponies lastiger gaat worden. Anders had Tina sowieso niet te koop gekomen. Financieel trek ik het wel, tijdtechnisch niet, daar moet ik op inleveren.
Als deze 4 of maar 2 stuks niet verkocht gaan worden, dan ga ik volgend jaar zeker niet dekken. Jammer, want dan is onze eigen hengst 3. Tot zover zijn Fflur, Poppy en Arthur ongeacht wat blijvertjes. Nassi wil ik wel nog een jaar mee dekken, voordat ik wat beslis, maar ik zie hem in de verre toekomst ook niet meer bij ons staan.
Crazy_funky, ze is gedekt door Selehems Tony Chocolonely
Goed dat je er over nagedacht hebt.zo te lezen zijn de beslissingen ook ingegeven door positieve ontwikkelingen.. altijd fijn. Al zul je het jonge spul denk ik wel gaan missen.