Against the odds, onze Y’ur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Against the odds, onze Y’ur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:22

Omg hij is zo schattig <3
Ik liet mijn nietpaarden-man het racefilmpje zien en die vond het helemaal geweldig haha.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 17:38

Dat bekkie ook met die paar grassprietjes eruit. Volgens mij weet hij dat hij heel speciaal en gewenst is :) Speciaal voor Y’ur mijn insta weer eens uit het stof gehaald.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:14

Eigenlijk doe ik nooit iets met instagram maar ik heb ook op volgen gedrukt.

Het lijkt er inderdaad op dat hij nu zijn normale geboorte grootte heeft bereikt als je hem zo bij zijn moeder ziet drinken.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 01:18

Zo leuk dat jullie ook allemaal de insta volgen! *\o/* <3

Ik heb vandaag weer de camera erbij gehad. Ik kan er maar niet omheen hoe snel hij verandert! Maar stiekem nog steeds zo klein :o

En kijk deze knappe vent eens! Mee lopen aan een touwtje, geeeeeen probleem!

En omdat meneer plumeau zijn naam hoog moet houden: race Kees modus *\o/*

En tussen deze 2 foto’s zit een maand verschil. Bizar gewoon! Het wordt bijna een normaal veulentje ipv een zakje met botjes
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 08:08

Wat een verschil zeg ! Wat merk je nu nog vooral qua verschil in bijv gedrag vergeleken met een "normaal" veulen ?
Hij is echt ontzettend wijs <3

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 08:22

Wat een groots karakter en levenslust heeft de, steeds minder, kleine man!

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:51

Dat gras komt boven hem uit joh! Hij is ook braaf lijkt zo aan het touwtje. En dat staartje <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:00

Zeker bizar. Zo zie je ook maar hoeveel een veulen in de buik ook nog ontwikkeld in de laatste maand. Hij heeft nu ook niet meer zo'n bol voorhoofd toch?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 11:13

Gnome schreef:
Zeker bizar. Zo zie je ook maar hoeveel een veulen in de buik ook nog ontwikkeld in de laatste maand. Hij heeft nu ook niet meer zo'n bol voorhoofd toch?

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dit veulen heeft 13 maanden gezeten.

Wat is/wordt hij leuk!! Ik geloof dat ik verliefd ben. Hij is zo verschrikkelijk schattig. Hoop echt ooit nog eens te zien hoe hij is als 3- of 4-jarige

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:23

Nee snap ik maar hij heeft toen onvoldoende voedingsstoffen binnen gekregen en nu een maand alles dat ie nodig heeft.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 21:44

Ik krijg elke keer weer een glimlach op mijn gezicht als ik hem zo rond zie huppelen. Wat een geweldig dier <3

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:16

Wat een klein wonder en een bijzonder verhaal. Prachtig en schattig veulen! En wat een ontzettend lieve mama heeft hij <3

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 15:40

Mondy schreef:
Wat een verschil zeg ! Wat merk je nu nog vooral qua verschil in bijv gedrag vergeleken met een "normaal" veulen ?
Hij is echt ontzettend wijs <3

Gaaf hè dat verschil! *\o/* <3
Qua gedrag is hij precies als ‘normale’ veulens. Hij begint nu langzaam zijn grenzen af te tasten en speelt graag en veel!

fransje23 schreef:
Wat een groots karakter en levenslust heeft de, steeds minder, kleine man!

Nou absoluut! Wat hij “mist” in zijn hoogte maakt hij goed in levenslust én karakter. Hij is zoooo leuk! Wilt het liefst de hele dag met je op pad en bij je zijn. Erg ondernemend veulen en nergens bang van. Ik was van de week langs de paddock met de bosmaaier bezig. Rosa stond in het uiterste hoekje met grote ogen en Y’ur stond naast het hek bij mij: “kan ik helpen?” <3 <3

Lalladidoo schreef:
Dat gras komt boven hem uit joh! Hij is ook braaf lijkt zo aan het touwtje. En dat staartje <3

Hahaha jaaaa, een vriendin van me zei al; wanneer het gras een Y’urretje hoog is :') _/-\o_
Mee lopen aan het halster doet hij echt onwijs goed! Ook kan hij al keurig voetjes geven.

Gnome schreef:

Hij begint inderdaad in zijn voorhoofd te groeien zoals wij dat zeggen :')

thequeensmum schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dit veulen heeft 13 maanden gezeten.

Wat is/wordt hij leuk!! Ik geloof dat ik verliefd ben. Hij is zo verschrikkelijk schattig. Hoop echt ooit nog eens te zien hoe hij is als 3- of 4-jarige

Zo lief! <3 hij is ook echt verschrikkelijk aandoenlijk. Mocht je ooit (of iemand anders :)) ) in de buurt zijn en jullie willen de kleine smurf ontmoeten dan zijn jullie welkom hoor :j
Ik ga mijn best doen om dit topic actief te houden zodat iedereen hem kan blijven volgen!

Percy schreef:
Ik krijg elke keer weer een glimlach op mijn gezicht als ik hem zo rond zie huppelen. Wat een geweldig dier <3

<3 <3 Ik kan ook echt geen genoeg van hem krijgen. Zó leuk om gewoon erbij te zitten en te kijken, ofja, kroelen wordt het dan. Want met rust laten doet hij niet :')

welmoedz schreef:
Wat een klein wonder en een bijzonder verhaal. Prachtig en schattig veulen! En wat een ontzettend lieve mama heeft hij <3

Dankjewel voor de complimentjes! <3

Nog wat Y’ur spam erbij :))

Hij doet het qua ontwikkeling heel goed! Zijn convulsies die hij liet zijn bij overprikkeling tijdens wakker worden zijn volledig weg. Hij wordt nu ook vlot wakker ipv lang in het overgangsmoment te blijven hangen.
Het enige wat nog aandacht behoeft is zijn temperatuurregulatie, met deze warme dagen lukt dat echt nog niet helemaal. Dus lekker in de schaduw en met een ventilator erbij. Regelmatig even een douche om af te koelen. Hij vind het allemaal wel leuk en gezellig.

Dit is toch te lief voor woorden zo <3
Afbeelding
Hij vind echt alles goed wat je met hem uithaalt :j
Afbeelding

Afbeelding
En hij krijgt heuse tandjes nu! :))
Afbeelding

En lekker douchen!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:49

Wat een lief klein hummeltje zeg. Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit

Hoe spreek je zijn naam uit? Ik lees het als Jur :=

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:55

Die is gewoon mak geboren _O- Dat wordt later of een heeeeele brave of een heeeeeele grote draak :')

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:20

Gezien jullie zoveel met hem doen en ondernemen denk ik dat je straks echt een super trouw en makkelijk vriendje gaat hebben. Heel fijn, die nieuwsgierigheid en vertrouwen! Onzettend leuk ventje!
Laatst bijgewerkt door Binck8 op 13-08-24 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:27

Al vanaf de eerste post van zijn geboorte verliefd op dit veulen <3
Zo fijn dat we hem zo mogen volgen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:34

Wat een leukerd. <3
En bijzonder dat hij zich nu zo goed ontwikkeld. Ik volg graag jullie avonturen met deze kleine man.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:32

Stille meelezer en volger meldt zich ook even. Hoe groot is de kleine Y'ur nu?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:11

Ah dat filmpje, dappere man. <3

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 23:28

Kabayo schreef:
Wat een lief klein hummeltje zeg. Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit

Hoe spreek je zijn naam uit? Ik lees het als Jur :=

Je schrijft het precies goed! Op z’n Hollands Jur. alleen hij moest met een Y beginnen vanwege stamboekregels. Dus vandaar de Y en de ‘ ertussen vond ik chique staan :j

Mondy schreef:
Die is gewoon mak geboren _O- Dat wordt later of een heeeeele brave of een heeeeeele grote draak :')

Optie 2 gok ik…. Meneer begint zijn grenzen op te zoeken en heeft sinds gisteren ontdekt dat hij kan steigeren :') :') hij heeft het 1x geprobeerd naar mij toe, toen kreeg hij een zetje terug en zat hij ineens in de paddock op z’n kont. Daar krenkte zijn ego een beetje van. #)

Binck8 schreef:
Gezien jullie zoveel met hem doen en ondernemen denk ik dat je straks echt een super trouw en makkelijk vriendje gaat hebben. Heel fijn, die nieuwsgierigheid en vertrouwen! Onzettend leuk ventje!

Dat hoop ik wel <3 samen opgroeien tot hopelijk een heel goed team samen!

Firelight schreef:
Al vanaf de eerste post van zijn geboorte verliefd op dit veulen <3
Zo fijn dat we hem zo mogen volgen.

Oohh zo lief <3 <3 leuk dat jullie willen volgen! En zo actief zijn met reageren. Erg tof! :j

E4D schreef:
Stille meelezer en volger meldt zich ook even. Hoe groot is de kleine Y'ur nu?

Speciaal voor jou meneer vanavond nog even tegen de deurpost aangehad om te meten. Hij groeit zoooo snel!
Deze kleine, grooooote man is al een heuse 85 centimeter :))
Afbeelding

nevica schreef:
Ah dat filmpje, dappere man. <3

Wat een druif is het hè? :+:

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 00:05

Wauw hij groeit als kool!
Ik lees ook graag bij en ben niet op insta dus vind het super leuk dat je op bokt zelf blijft posten.
Dat idee om mee te werken aan een medische kennisbank onderwerp dysmatuur vind ik ook een heel goede. Het is een bijzonder verhaal. Na zo’n lange dracht nog maar zo klein, en toch levend. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend.

Bijzonder van de temperatuur regulatie.
mijn oudste kindje was dysmatuur en kreeg op de leeftijd van een paar maand een koortsstuip. Het voorkomen dat hij verhoging kreeg bleef toen een hele tijd een belangrijk punt van aandacht. Hij schoot makkelijk door naar hoge koorts

Fijn dat het wakker worden nu goed gaat.
Ik ben nog wel benieuwd wat de toekomst gaat uitwijzen op dingen zoals longcapaciteit, gevoeligheid voor allergieën. En ontwikkeling van de vorm van zijn hoofd, ook icm mogelijk afwijkingen in gedrag of dingetjes als vormen van epilepsie.
Niet om teveel vanuit angst te denken hoor en hij doet het goed, ook ging de merrie er voor wat ik echt als teken zie dat het veulen goed is.
Maar aangezien bij mijn zoon zijn dysmatuur zijn ook een blijvende ontwikkeling achterstand kwam ben ik toch nieuwsgierig. Sws ook qua in hoeverre dat bij een paard überhaupt kan en wat je daarvan merkt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 00:34

Jeetje zo moeilijk voor te stellen dat hij nu maar zo groot is als het gemiddelde miniatuurpaard hier :=
En zelfs kleiner dan mijn ienieminie van 75cm in het begin.

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:36

Wat een ukje <3
Dat hij praatjes krijgt betekent misschien wel dat hij zich goed voelt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:47

Hij blijft leuk, snap helemaal dat je deze wilt houden <3 :D