Durft iemand nog een gokje te wagen voor Jona? Ze is bijna veilig ondertussen, 318 dagen vandaag
Goklijstje Jona Quir - 20 april - zilver palomino - hengst Lyona - 21 april - zilver palomino - hengst Fenja Quir - 14 mei - grullo - merrie Lyona - 25 mei - red dun bont veel wit - hengst Silver Lyona - 17 mei - zilver zwart met kolletje - merrie Quir - 20 mei - zilver bruin - hengst Ice Lyona - 28 mei - grullo champagne (hz voor champagne en zwart) - hengst Quir - 29 mei - amber champagne - hengst
Uiertje doet nog niet heel veel, ze maakt weinig haast.
Fenja en Silver (287 en 286 dagen) zijn beide ook begonnen met een beetje uier, niet heel spannend maar het begin is er absoluut.
En Ice natuurlijk de rondste van de 4 (met 267 dagen)
Ik heb nog een drachtige merrie, tot nu toe heeft zij haar eigen topic gehouden met alle updates maar misschien toch wel leuk en wat overzichtelijker om haar hier ook te melden. Ik plaats hier alleen updates over haar dracht, haar eigen verhaal en ontwikkeling blijft in haar eigen topic. Lyona @ [PP] VOLG: de reis van overleven naar Leven
Even heel kort samengevat voor de mensen die daar niet mee hebben gevolgd, Aurora is een 9 jarige Lusitano merrie uit Spanje. Ze komt daar uit een grote groep merries (helaas allen erg verwaarloosd). Ik heb haar samen met haar veulen Nouri en de merrie Nosey afgelopen november uit Spanje over laten komen om ze een beter leven te geven. Nosey is helaas na 18 dagen overleden, ze was te ziek en verwaarloosd. Aurora was ook erg mager, ondertussen is ze bijna op gezond gewicht. Ze leefde daar in wilde omstandigheden en heeft haar hele leven bijna geen mensen gezien, behalve op transport naar mij toe (helaas wist ik dit niet van te voren allemaal ) Ze was heel bang voor mensen wat zich uitte in aggressie en aanvallen naar mensen. Ondertussen is ze heel wat verder in haar training en is ze niet meer aggressief, nog wel wat angstig soms (zeker naar onbekende mensen). Ze kende ook helemaal niets, nooit aangeraakt of een halster omgehad. Een behoorlijke uitdaging om haar dat allemaal te leren maar ze is al ver gekomen. Ze kent nu de basis, laat zich aanraken in haar stal en loopt braaf mee.
Ze is hoogdrachtig, ik weet geen dekdatum maar haar veulen Nouri is waarschijnlijk een jaar oud. Ze heeft daar jaarrond bij de hengst gelopen en waarschijnlijk vrij snel teruggedekt, ze zou dus tussen nu en juni haar veulen moeten krijgen.
Aangezien al vrij serieuze uier ontwikkeling en een buik om U tegen te zeggen verwacht ik binnen een paar weken wel de kleine.
Haar hele verhaal is wat te uitgebreid om hier te delen, lees vooral het topic. Daar zal ik ook updates over haar training blijven plaatsen (en natuurlijk ook over de dracht en straks veulen)
En haar uier vanochtend:
Ze is zelf valk dun (dunskin) en drachtig van een perlino Lusitano:
Waar ze al knappe Nouri van heeft gekregen:
Picopico
Geplaatst: 27-03-25 15:57
Ik kom ook een gokje wagen:
Jona - 18 april - palomino - merrie Fenja - 22 mei - vosbont - merrie Silver - 17 mei - zilver bruin wildkleur - hengst Ice - 6 juni - perlino champagne - hengst Aurora - 14 april - valk - hengst
Lyona
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-25 12:41
Leuk Picopico, je staat erbij
Goklijstje Jona Picopico - 18 april - palomino - merrie Quir - 20 april - zilver palomino - hengst Lyona - 21 april - zilver palomino - hengst Fenja Quir - 14 mei - grullo - merrie Picopico - 22 mei - vosbont - merrie Lyona - 25 mei - red dun bont - hengst Silver Lyona - 17 mei - zilver zwart - merrie Picopico - 17 mei - zilver bruin wildkleur - hengst Quir - 20 mei - zilver bruin - hengst Ice Lyona - 28 mei - grullo champagne - hengst Quir - 29 mei - amber champagne - hengst Picopico - 6 juni - perlino champagne hengst Aurora Lyona - 10 april - dunskin- merrie Picopico - 14 april - valk - hengst
Jona is vandaag veilig
Uier nog totaal niet spannend
Silver is ook begonnen met uier (288 dagen)
En Aurora nog voornamelijk zucht in de uier, niet heel spannend nog. Wel elke ochtend een stukje voller
Lyona
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-25 12:39
Aurora had vanochtend een mini harsje en een half natte speen. Komt de kleine misschien toch nog net in maart
Lyona
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-25 12:46
Ennnn Aurora's uier is weer wat geslonken... Fopmerrie Harsjes zijn ook weggebleven. Ze heeft duidelijk nog geen zin
Ondertussen wel de ontworming erin gekregen, toch fijn dat dat is gelukt voor ze haar veulen krijgt.
Jona (323 dagen) houdt het ook rustig, haar uier is zo mogelijk nog leger dan een maand geleden, het is een slappe hap
Silver (292) heeft wel al uier, gelukkig nog voornamelijk vocht
En Ice (273) is ook begonnen, vroeg, maar ze bevalt meestal ook twee weken voor de uitgerekende datum
Narcissa, nah ze is al pleegmoeder over Aurora's jaarling hengstje Nouri Die heeft sinds het afspenen Jona totaal als moeder geadopteerd... Maar misschien vindt ze 1 kind genoeg voor nu
Kabayo, gezellig! Perry komt over twee weekjes ongeveer.
Aurora vult steeds verder bij. In de avond loopt de uier nog wel wat terug. Ook voor het eerst de ph kunnen testen, tussen 7 en 7,4 dus nog niet zo spannend.
Jona doet nog niets (328 dagen), uier is net zo leeg als 2 maanden geleden Ach ooit zal er vast iets gaan gebeuren. De kleine is wel goed actief.
Nou ook hier weer een tietjes update van de dames.
Aurora hoop ik nu toch wel echt deze week een veulen van te zien. Uier zit vol, banden zijn pudding, buik staat op ploffen. De ph zit tussen de 6.8 en de 7.
Silver (298 dagen) is flink onderweg qua uier
En Ice nu toch ook wel, (279 dagen)
Fenja nog niets, die zit morgen op de 300.
En Jona, tja Vandaag 330 dagen Maar het is een zielige slappe hap
Wat leuk, ik kom ook volgen! Ik ken Ice (als Holly) van toen ze nog van de vorige eigenaresse was. Fijn dat ze zo goed terecht is gekomen!
Lyona
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-25 22:33
Gezellig dat je meevolgt Astrid! En leuk dat je Ice al kende
Jona lijkt eindelijk iets te doen Minimaal nog maar er gebeurt iig wat (332 dagen) Ze staat ook onder camera voor de zekerheid, met maidens weet je het nooit (hoewel dit wel heul weinig uier is). Maar moet toch vaak kijken 's nachts voor Aurora.
Silver gaat al hard, ze moet het toch echt nog een tijdje binnen houden. Vandaag 300 dagen
Ice 281
Fenja doet nog niets (301) behalve knap zijn
Aurora heeft weinig verschil, sochtends bomvol uier, s avonds leger. PH rond de 6.8, banden slap
Spannend hoor allemaal, je hebt weinig slaap de komende tijd vrees ik
Lyona
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-25 11:50
Ineke2 schreef:
Spannend hoor allemaal, je hebt weinig slaap de komende tijd vrees ik
Jep
Aurora was gisteravond erg onrustig, vanochtend weer bom-vol uier. Misschien vanacht dan een veulen, mooi met volle maan
(Screenshot was van eergisteren)
Jona is ook eindelijk iets aan het doen. Nadruk op iets 335 dagen drachtig
Fenja 304
Silver, 303 dagen, naast flink uier beginnen haar banden en kling ook losser te worden.
En Ice 284 dagen
Lyona
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-25 13:17
Iemand die nog een gokje voor Jona durft te wagen?
Goklijstje Jona Picopico - 18 april - palomino - merrie Quir - 20 april - zilver palomino - hengst Lyona - 21 april - zilver palomino - hengst Fenja Quir - 14 mei - grullo - merrie Picopico - 22 mei - vosbont - merrie Lyona - 25 mei - red dun bont - hengst Silver Lyona - 17 mei - zilver bruin- merrie Picopico - 17 mei - zilver bruin wildkleur - hengst Quir - 20 mei - zilver bruin - hengst Ice Lyona - 28 mei - grullo champagne - hengst Quir - 29 mei - amber champagne - hengst Picopico - 6 juni - perlino champagne hengst Aurora Lyona - 10 april - dunskin- merrie Picopico - 14 april - valk - hengst
Er lijkt iets beweging in dr uier te zitten:
Lalladidoo
Geplaatst: 13-04-25 13:24
Jona 19 april vos merrie Fenja 17 mei red dun bonte merrie Silver 18 mei zilver wildkleur bruine merrie Ice 28 mei amber champagne merrie Aurora 15 april dunskin merrie
Arbugdunni
Geplaatst: 13-04-25 18:45
[quote="Lyona"]Iemand die nog een gokje voor Jona durft te wagen?
Goklijstje Jona -------- Mijn gok voor Jóna
18 april, merrie veulen, vos met lichte manen, een Jóna junior versie