Gemopper bij de hengstenshow...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:10

Jullie spreken hier van 700 - 800 euro dekgeld is duur. Ik denk niet dat jullie dan in België moeten gaan shoppen. De meeste jonge opkomende hengsten draaien rond de 1.000 euro.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:17

davy schreef:
Jullie spreken hier van 700 - 800 euro dekgeld is duur. Ik denk niet dat jullie dan in België moeten gaan shoppen. De meeste jonge opkomende hengsten draaien rond de 1.000 euro.

Dat heb ik hen ook al proberen duidelijk te maken maar ze geloven me niet. Zowel voor de spring als dressuurhengsten is het dekgeld hier hoger dan in Nederland als je de kwaliteit van de paarden bekijkt, Duitsland is dan nog een stuk goedkoper in de meeste gevallen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:41

We geloven jullie wel, maar dan vinden we het dekgeld ook in belgie te hoog. Hoe zit het eigenlijk met Zangersheide?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 12:51

Belgen doen er dus economisch verstandig aan in Nederland te shoppen. De grens is toch open...
En de afstand van Friesland naar de Brabanthallen is net zo groot als vanuit Brussel...Knipoog

davy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:01

Desiree schreef:
We geloven jullie wel, maar dan vinden we het dekgeld ook in belgie te hoog. Hoe zit het eigenlijk met Zangersheide?

Zangersheide is eveneens duur. En de prijzen die ze vermelden is enkel voor het sperma, alle bijkomende kosten (inschrijven merrie en veulen, opvoelen, ...) komt er allemaal nog bij.

Heb zelf ook geen al te goede ervaring met Zangersheide. 2 jaar achtereen merrie proberen te laten dekken. 3 verschillende hengsten opgezet (Caridor, Coriano en Vigaro), telkens de merrie laten insimineren op Zangersheide, klinisch onderzoek laten doen van de baarmoeder waarbij alles OK was. Kortom op 2 jaar tijd 2.500 euro kosten, geen veulen en geen reden waarom de merrie niet vol te krijgen was. (Merrie is nu terug vol, niet van Zangersheide Knipoog )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 13:10

Dees schreef:
Belgen doen er dus economisch verstandig aan in Nederland te shoppen. De grens is toch open...
En de afstand van Friesland naar de Brabanthallen is net zo groot als vanuit Brussel...Knipoog

Waarom denk je dat ik geen bwp'ers gebruik. Hoge dekgelden voor mindere kwaliteit van hengsten. Op een hengst na in België die zijn dekgeld dan wel bewezen heeft op fokgebied in de dressuur. (Weltmeyer II). Trouwens voor dressuurpaarden moet je zowiezo niet echt in belgië zijn of ze moeten Nederlands of Duits gefokt zijn of ingevoerd vanuit het buitenland.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:08

Zouden de hengstenhouders dit ook weten?

Paardrijden sport voor modale man

12/3/2004

DEN BOSCH (ANP) - Paardensport wordt hoofdzakelijk beoefend door mensen met een modaal inkomen en heeft daarom recht op extra financiele steun. Volgens belangrijke officials uit de hippische wereld is dat door verschillende onderzoeken afdoende aangetoond. In de discussie rond een eventuele sportloterij, die de sportwereld van extra inkomsten zou moeten voorzien, wordt in politieke kringen wel gesuggereerd dat paardensport slechts voor de bovenlaag is.

De hippische disciplines zouden, net als bijvoorbeeld golf of tennis, niet voor extra steun in aanmerking hoeven te komen. Volgens Martien van den Heuvel, voorzitter van de overkoepelende paardensportorganisatie KNHS, zijn die opvattingen misplaatst. "We doen er alles aan de politiek goed te informeren en slagen daar steeds beter in. Helaas zijn er nog steeds mensen slecht op de hoogte. Onderzoek heeft aangetoond dat paardensport vooral wordt beoefend door de middenlaag van de bevolking." Joep Bartels, onder meer eigenaar van een paardenacademie en directeur van het wereldbekercircuit dressuur, sluit zich bij Van den Heuvel aan. "Bij onze academie meldt de vrouw van de vrachtwagenchauffeur zich aan. En de secretaresse. Gewoon modaal. Alleen heeft onze sport het imago van de koning te paard. Ten onrechte. Het zijn de mensen die bij wijze van spreken de muizen dood voor de kachel hebben liggen die het leuk vinden af en toe op een paard te klimmen." Bartels staaft zijn praktijkervaring aan de resultaten van een onderzoek uitgevoerd door een grote bank, actief als sponsor in de paardenwereld. "Bovendien tonen kijkcijfers van televisie al meer dan 25 jaar aan dat paardensport daar vooral scoort bij mensen uit de lage inkomenscategorie. We halen het niet bij de hockeyers. Maar kennelijk is nog niet iedereen daarvan doordrongen."

Bron: ANP

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:48

Schrok wel even.
Kreeg net mijn boekje weer binnen van gebr van Manen.
Stond Ferro in , Dat is toch gewoon onbetaalbaar!
1750€
Hoe moet hobby paardenhouder dit betalen!!
Waar gaat dit heen zeg.
De hengst zat het heus wel waard zijn , gezien zijn prestaties .
Maar dat zijn geen bedragen meer pfff
Laatst bijgewerkt door parouscha op 12-03-04 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:49

Dat boekje heb ik gisteren ook gekregen en bij mij staat er bij Ferro
1750 euro Verward
Maar wel 1500 euro retour bij 1 oktober gust