Gebazel over beweging (split van onderwijs mij)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:17

Nee, jij zat bij van Helvoirt, die blijft wel zitten ja Knipoog

Dat het voor Edward persoonlijk was ben ik niet met je eens, er zaten naast die 2 hysterische mutsen nog heel wat ander volk in de hal.
Ik zet er mijn vraagtekens bij als je bijv. de piaffe van Gribaldi een truukje noemt.
Verder zal het achterbeen van Gribaldi nooit zijn sterkste punt worden, maar ik kan je garanderen dat die toon geen spoortje getrokken heeft. Hij blijft nog flegmatiek, maar hij buigt nu al wel in zijn sprong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:18

Klappen voor de verkeerde paarden, applaus voor Jazz, yukkerdieyuk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:25

ceasario schreef:
Dat zijn dingen die me bezig houden.
En dan kom je eventueel naar eindconclusies.
Zo ben ik er mee bezig.

Dus dat is de reden dat je geen KWPN paarden meer wilt fokken.
Helder hoor

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:35

Sjuimpje schreef:
Verder zal het achterbeen van Gribaldi nooit zijn sterkste punt worden, maar ik kan je garanderen dat die toon geen spoortje getrokken heeft. Hij blijft nog flegmatiek, maar hij buigt nu al wel in zijn sprong.

Dat moest er ook nog bijkomen.
Agterberg had die bodem met een wals volledig aangedrukt.
Ze hadden nog nét niet de trilwals gebruikt.........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:35

sarabande"]
[quote="ceasario schreef:
Dat zijn dingen die me bezig houden.
En dan kom je eventueel naar eindconclusies.
Zo ben ik er mee bezig.

Helder hoor
[/quote]

Nu kom je op een heel ander onderwerp.
En dat valt onder persoonlijke keus na 50 jaar (K)wpn familie-aktiviteit .

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:39

CGJ12 schreef:
Ze hadden nog nét niet de trilwals gebruikt.........

Overdrijven is ook een vak he CG? Knipoog

Afbeelding

Maar we gaan offtopic Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door amagun op 24-02-04 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:42

Is er een limiet aan de hoeveelheid keer dat je dezelfde foto hier neer mag zetten?
En zou het dan iig wat kleiner kunnen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:44

En op de één of andere manier kan ik hier de foto's van picserver.org nooit op het scherm krijgen.
Toch maar eens even kijken wat die firewall allemaal blokt..........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:44

De achtergrond is ook nog niet eens scheef Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:45

sarabande schreef:
Is er een limiet aan de hoeveelheid keer dat je dezelfde foto hier neer mag zetten?

Heb jij een beter voorbeeld dan?

en ik ga ervan uit dat iedereen toch wel 1024 x 768 draait Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:49

Wouter24"]
[quote="sarabande schreef:

Heb jij een beter voorbeeld dan?

en ik ga ervan uit dat iedereen toch wel 1024 x 768 draait Haha!
[/quote]

Als je deze url pakt ken je hem "kleiner"zien, tenminste voor de liefhebbers. OK dan!

http://pics.sjeemz.nl/img.php/54740/54740/JPEG/1044543972//9cb8

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:53

sarabande schreef:
[

Helder hoor
[/quote]

Misschien als Painted Black door de afstam.-keuring heen komt. Tong uitsteken
Maar wel registreren in Duitsland.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:17

bark schreef:
yep, vandaar dat je antwoord zo lang duurde, je moest eerst de boeken er op naslaan, uit je hoofd weet je dat natuurlijk niet.Maar nu zón zelfde lijstje met ev als vader van de moeder.Het is algemeen bekend dat ev vooral in de tweede generatie juist zoveel toevoegt aan een sportpaard,alleen om daar te komen, moet je zo nu en dan ev toevoegen.Is een anglo dan ook geen kruising?

Nee dat weet ik niet allemaal uit mijn hoofd en voor de zorgvuldigheid sla ik de boeken erop na.
Als het in de eerste generatie niet werkt maar wel in 2e generatie waarom legt men dan nog die omvangrijke indexen aan?
Waarom werkte het EV dan wel bij de zgn stempelhengsten Abgar xx, Uppercut xx, Courville, Lucky Boy xx, en Erdball xx?
Deze hengsten hebben totaal op ongeveer 4000 kinderen int. 40 springpaarden geleverd toegevoegde waarde 1.2% en 4 int. dressuurpaarden toegevoegde waarde 0.2%.
Ik zal je mijn uitleg geven. Het EV met louter en alleen ren/race genen en type/model dat alleen geschikt is om te rennen, levert geen model/type om spring-of dressuurpaarden te genereren.
Omdat het niet in de 1e generatie werkt en spoeling in de volgende generaties dunner wordt, roepen de bedenkers kijk bij de Volbloed werkt alleen in de volgende generaties.
De genenvererving wordt daarbij uitgelegd zoals het uitkomt en dat staat haaks op de natuurlijke wetten verervingswetten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:21

Ik snap niet dat mensen zich zo laten misleiden door de afstand van de grond tot de achterhoef.
Kijk nou eens naar dat kruis..

Het kan ook zo,
gewoon het kruis hoog houden, lijkt dat achterbeen veel beter te buigen in de gewrichten.
Afbeelding

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:26

Sjuimpje schreef:
Ik snap niet dat mensen zich zo laten misleiden door de afstand van de grond tot de achterhoef.

Het kan ook zo,
gewoon het kruis hoog houden, lijkt dat achterbeen veel beter te buigen in de gewrichten.

Da's een kromme redenering.
Als ie het kruis nog meer omlaag brengt moet ie nóg meer gaan buigen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:31

Sjuimpje schreef:

Mij is altijd verteld hoe meer een paard gaat zitten, hoe verder die moet buigen in zijn gewrichten:

Ferro:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:34

CGJ12"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Het kan ook zo,

Da's een kromme redenering.
Als ie het kruis nog meer omlaag brengt moet ie nóg meer gaan buigen.
[/quote]
Juist, en het kruis omlaag brengen doet hij dus niet, en kijk nou eens naar dat kruis van Gribaldi.
Wie tilt het achterbeen dan beter op en komt tot dragen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:34

Commentaar overbodig..........
Houston
Afbeelding

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:37

Sjuimpje schreef:
Juist, en het kruis omlaag brengen doet hij dus niet, en kijk nou eens naar dat kruis van Gribaldi.
Wie tilt het achterbeen dan beter op en komt tot dragen?

Hoe je het ook wendt of keert, ik wil geen bakslepers.......
Of het nu Gribaldi is, OO-seven of Iglesias, het maakt me niet uit.
Die bak sleep ik zelf wel.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:38

Je hebt ze liever die hoog in het kruis blijven?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:39

Wouter24 schreef:
Mij is altijd verteld hoe meer een paard gaat zitten, hoe verder die moet buigen in zijn gewrichten

Dacht ik ook.
En daar heb jij dan tenminste de juiste foto's van het juiste paard bij gezocht.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:39

Sjuimpje schreef:
Je hebt ze liever die hoog in het kruis blijven?

Als het even kan allebei: LINGH / FERRO

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:40

Pipo schreef:
Ja Sjuim, klopt het is ferme taal. Gelukkig zijn er veel mensen die deze mening delen.

Verder over volbloed: de volbloed, arabisch of engels is gewoon nodig geweest voor de veredeling van de nederlandse paarden. Exterieurmatig hadden we die volbloed nodig, alleen is het bewegingsmechanisme iets wat het nederlandse paard niet nodig had van een volbloed. Bij sommige paarden is het wat verkeerd uitgepakt en die hebben het bewegingsmechanisme van de volbloed gekregen..........maar goed, er zijn genoeg mensen die hardstikke veel plezier met die dieren hebben Haha!

Dat is de spijker bijna op zijn kop. Er is niks mis met het EV als je het aanwendt op de toenmalige landtuigpaarden om het edeler te maken zonder het goede evenwichtstype, de algehele constitutie en werkzame karakter van dat basispaard te verliezen.
Helaas ging men ook type en de bewegingen aanpassen en dat is zelfs geescaleerd in een dressuur- en springpaard dat heel sterk met de niet bruikbare delen van het EV wordt opgezadeld.
Het Arabisch Volbloed en de Shagya dienen in een sportpaardenfokkerij met de dezelfde zorgvuldigheid te worden ingezet.
Het AV en de Shagya dienen alleen maar in gezet te worden om het evenwichtsmodel/bewegingen van het warmbloedpaard, constitutie, ras, een handelbaar en een intelligent karakter te continueren. Dan krijg je paarden als Polydor die al tien jaar lang ongeslagen de nr. 1 van de WBFSH breeding Guide aanvoert.
Bij de Anglo Arabische Volbloed hetzelfde laken een pak.
Uitgangspunt bij deze paarden moet zijn het evenwichtsklet van het AV en de Shagya en de lange lijnen van het het EV. Die basis mag men ook bij Anglo fokkerij nooit uit het oog verliezen.
Daarom was de impact van Ramzes zo groot. Ramzes gaf het type/evenwichtskelet en het 'unheimlich' goede karakter van zijn Shagya moeder Jordi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:46

Als je hoog in het kruis blijft, dan kun je toch nog lucht laten tussen je hoef en het zand, zonder al te veel moeite te doen.

Anna, wat betreft de invloed van een EV op een warmbloedpaard heb ik toch iets andere ideeën dan jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:49

Afbeelding

Op stand staat Gribus al met de kont naar beneden, dus dat is ook vertekend. Dan denk je inderdaad dat hij zit.......maar in werkelijkheid doet hij dat niet. Daar heeft Jazz ook last van, je denkt dat hij zit, maar in werkelijkheid doen ze dat niet. Verneukeratief. Maar dat is bij zowel Jazz als Gribaldi zo!