Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:39

Elisa2 schreef:
Vivaldi bloed zou ik ook echt niet gebruiken om een achterhand te verbeteren qua kracht.

Kahlua, ik zie een jonge hengst met duidelijk Donnerhall invloed qua bouw. In beweging gebruikt hij dit lijf heel goed en beweegt met de schoft omhoog. Totilas x Donnerhall bloed is een bewezen combinatie.
Ik ga uit van het lijstje van de TS, zelf zou ik..zoals al eerder aangedragen voor Taminiau gaan. Ook omdat deze de stap kan verbeteren.

Hebben jullie nou echt allemaal tunnelvisie? 3 x keer Ferro in de lijn van het veulen. 3 keer kracht. En jullie piepen over 1 keer Vivaldi die notabene preferent geworden is op de sportieve prestaties van zijn kinderen.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:18

Ga jij nou ontkennen dat vivaldi geregeld een slappe dweil geeft en dat de kracht echt bij de moederlijn vandaan moet komen?? Is voor Desperado niet anders... zijn regelmatig grote dweilerige paaden... Index of niet! Die hele grote slappe paarden worden nooit op de keuring aangeboden... daar zit precies het manco van de indexen!!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:34

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:40

JeanneV schreef:
Ga jij nou ontkennen dat vivaldi geregeld een slappe dweil geeft en dat de kracht echt bij de moederlijn vandaan moet komen?? Is voor Desperado niet anders... zijn regelmatig grote dweilerige paaden... Index of niet! Die hele grote slappe paarden worden nooit op de keuring aangeboden... daar zit precies het manco van de indexen!!

Je hoeft niet alle paarden aan te bieden voor een index. Statistisch gezien is er een X aantal paarden nodig om een populatie te scoren. Voor een veulenscore is dat ongeveer 20 stuks bijvoorbeeld.

JeanneV

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:53

Ik weet wel hoe statistiek werkt... Het basis uitgangs principe voor statistiek is dat alle paarden een gelijke kans krijgen om meegenomen te worden in de berekeningen. Met de fokwaarden gebeurd dat niet omdat een deel van de selectie al thuis gedaan word en die paarden worden nooit gescoord. Geld ook voor maat en uitersten op correctheid. Er zijn hengsten die geregeld een E pony fokken maar waar je dat niet in de index terug ziet....

Isabeau2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:06

[/quote]
Je hoeft niet alle paarden aan te bieden voor een index. Statistisch gezien is er een X aantal paarden nodig om een populatie te scoren. Voor een veulenscore is dat ongeveer 20 stuks bijvoorbeeld.[/quote]

Ik geef nu al 3keer aan dat ik fok met een zus en een nichtje van de merrie van TS en de combi met Vivaldi de achterhand niet verbeterd. en dus praat uit eigen ervaring.

En jij blijft maar door gaan over de index, terwijl dat niets zegt over deze merries.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:05

Isabeau2013 schreef:

Je hoeft niet alle paarden aan te bieden voor een index. Statistisch gezien is er een X aantal paarden nodig om een populatie te scoren. Voor een veulenscore is dat ongeveer 20 stuks bijvoorbeeld.[/quote]

Ik geef nu al 3keer aan dat ik fok met een zus en een nichtje van de merrie van TS en de combi met Vivaldi de achterhand niet verbeterd. en dus praat uit eigen ervaring.

En jij blijft maar door gaan over de index, terwijl dat niets zegt over deze merries.[/quote]
En ik zeg ook niet Vivaldi zelf. Desperadso heeft ook een moederlijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:16

JeanneV schreef:

Precies dat dus, hij geeft goede eigenschappen door maar kracht vanuit de achterhand is er daar niet een van.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:23

Isabeau2013 schreef:
Je hoeft niet alle paarden aan te bieden voor een index. Statistisch gezien is er een X aantal paarden nodig om een populatie te scoren. Voor een veulenscore is dat ongeveer 20 stuks bijvoorbeeld.]

En jij blijft maar door gaan over de index, terwijl dat niets zegt over deze merries.

Precies, deze ervaring is imo veel belangrijker.

KuilderR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 16:10

Ik volg dit nu even... Mijn bak popcorn ook :Y)

Ik zou Gribaldi erbij halen. Fleetwood Mac vind ik persoonlijk een hele gave hengst!

All Inclusive en All Agility (van Gribaldi) zijn misschien ook wel leuk, maar vind ze niet echt "wauw" (hoe leg je dat uit haha)

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 18:59

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:35

For_Que

Re: Hengstenkeuze Ampere merrie uit directe moederlijn Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 19:31

Heb je misschien een idee wat een gezondheidsverklaring kost?
En verzendkosten? Dit zal natuurlijk ook afhangen van hoevaak je moet bestellen

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:16

For_Que schreef:

En dan heb je ook nog het drama dat het vaak een dag te laat is. Of kwijt raakt.

We hebben zulke goede hengsten in NL (ook Duitse hengsten) dat ik eigenlijk niet begrijp waarom mensen over de grens zoeken. Tenzij het echt een hele aparte is zoals Totilas, of een apart kleurtje.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:49

For_Que schreef:

Reken op €115 per keer dat je sperma bestelt