Poëtin en Troy...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:42

Pipo"]
[quote="GribaldiFAN schreef:

En welke hengst zou jij dan kiezen voor deze merrie Gribaldifan?

Uh en dat zou ik zo moeten weten?? Denk dat je niet zomaar een advies kunt geven voor zo´n paard, zou t wel?? Dat laat ik liever aan de kenners over.
Maare Painted black zou iig NIET mijn keus zijn!
Overingens ben ik helaas niet eens goed bekend bij de hengsten buiten de kwpn grenzen. En ik denk dat duits gefokte hengst wellicht beter passend is.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 12-02-04 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:43

Painted Black is leuk voor een leuke new forest pony!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:45

Mijn leken-gedachte:

Ik denk dat de merrie wel wat bot kan gebruiken, ik zou er niet een frele hengst op zetten. Dus geen Florencio ofzo, maar meer een zware knaap.
Ik ging zeker niet voor pas-goedgekeurd, maar voor bewezen hengsten.

Ik vraag me af waarom ze er niet direct Ferro op zetten? Of De Niro. Als geld geen rol speelt dan is dekgeld immers geen probleem. Daar hoef je je eigen hengst ook niet voor te kopen Geld, geld! Denk trouwens dat de meeste hengstenhouder wel geld toe willen leggen voor een dekking op zo'n beroemde merrie.

Maar gezien 'bot' vind ik Troy nog niet zo'n slechte keuze. Helaas vind ik hem erg stijl in het schouder, met een hele zware hals, en die draf-foto vind ik om te huilen eigenlijk. Toch, wie weet hebben ze Troy wel voor een prikkie gekocht, en kunnen ze dmv dekkingen met een echt goede merrie de afkeuring van Troy voorkomen.

zou paarden fokken dan toch puur politiek zijn?
Laatst bijgewerkt door Dees op 12-02-04 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:46

saluut schreef:
Painted Black is leuk voor een leuke new forest pony!

OK dan! Dan krijgen we een leuk ek-pony team bij elkaar Tong uitsteken Haha!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:48

Dees schreef:

Ik ben bang van wel.... Huilen
Maare als je het over bot hebt en binnen het kwpn wilt blijven en een wat forsere hengst wilt ga ik toch weer aan contango denken....

waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over mij heen Cool

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:51

Dees schreef:
en kunnen ze dmv dekkingen met een echt goede merrie de afkeuring van Troy voorkomen.

Zijn er al veulens van Troy ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:53

Contango lijkt mij een betere keuze. Goede hengst dus Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:53

GribaldiFAN"]
[quote="Dees schreef:

Ik ben bang van wel.... Huilen
Maare als je het over bot hebt en binnen het kwpn wilt blijven en een wat forsere hengst wilt ga ik toch weer aan contango denken....

waarschijnlijk krijg ik nu heel bokt over mij heen Cool
[/quote]

Wie zegt dat ze binnen het KWPN blijven en de veulens daar ook inschrijven.

Toch maar eens eerst de KWPN -regelementen op na slaan. Cool

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 16:53

ceasario"]
[quote="Dees schreef:
en kunnen ze dmv dekkingen met een echt goede merrie de afkeuring van Troy voorkomen.

Zijn er al veulens van Troy ?
[/quote]

De hengst is in het voorjaar doorverwezen naar het najaarsonderzoek, dus zijn eerste veulens zullen pas volgend jaar komen. (Tenzij er al mensen zijn geweest die er vóór de goedkeuring mee hebben gedekt natuurlijk).

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:54

Ik zie meer in een combin De Niro x Poëtin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:55

7 a 8 embryo's per jaar, klinkt dat niet als een goudmijntje??

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:56

petraaken schreef:

En registreren in Oldenburg Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:00

Eerlijk gezegd zie ik daar ook niet zo veel in. Ik heb een aantal nakomeling van De Niro gezien die naar mijn smaak te grof waren.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:00

MissHIS"]
[quote="saluut"][quote="MissHIS"]
[quote="saluut schreef:
Die hebben de nodige rotten in het vak hun mening wel gevraagd!

En dan komen ze uit op (de door hen net aangeschafte) Troy? Ik denk juist dat dat één van de belangrijkste redenen was voor deze combinatie, dat beide dieren van henzelf zijn.
[/quote]

Ik denk dat Troy daarvoor is aangeschaft!
Troy was waarschijnlijk vóór ze hun keuze maakte nog niet aangeschaft.

of zeg ik nu iets heel stoms... Haha! volgens mij is troy pas net van hen namelijk...
[/quote]

Ik weet niet wat eerder was, maar volgens mij eerst Troy aangeschaft, en toen besloten er een embryo uit die combinatie te spoelen.
[/quote]

Aangezien Troy echt pas net is aangeschaft zal de motivatie niet zijn dat ze de merrie met hun eigen hengst willen dekken. Eerder hebben de eigenaren van Poetin zich goed laten informeren, net als Saluut schrijft, en daarop de hengst gekocht die ze voor Poetin in gedachten hadden. Niet alleen voor het dekken, maar ook omdat mevrouw dan leuk shows, hengstencompetitie, pavocup ed. kan rijden. Daarvoor had het geen nut om Ferro zelf te kopen.......

Verder lees ik hier wel heel veel negatieve berichten over Troy, maar nergens een goede motivatie om die combinatie zo de grond in te boren. Jammer.......

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 17:03

Aimee schreef:
Aangezien Troy echt pas net is aangeschaft zal de motivatie niet zijn dat ze de merrie met hun eigen hengst willen dekken. Eerder hebben de eigenaren van Poetin zich goed laten informeren, net als Saluut schrijft, en daarop de hengst gekocht die ze voor Poetin in gedachten hadden. Niet alleen voor het dekken, maar ook omdat mevrouw dan leuk shows, hengstencompetitie, pavocup ed. kan rijden. Daarvoor had het geen nut om Ferro zelf te kopen.......

Verder lees ik hier wel heel veel negatieve berichten over Troy, maar nergens een goede motivatie om die combinatie zo de grond in te boren. Jammer.......

Hmm...dus ze zagen Troy en hadden toen net zo´n gevoel als bij Poëtin? Die MOETEN we hebben?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:06

ceasario"]
[quote="petraaken schreef:

[/quote]

inderdaad

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:07

ceasario"]
[quote="petraaken schreef:

[/quote]

Ergebnis der 36. Winter Mix Sales

12. Februar 2004 - Die Premiere der 36. Winter Mix Sales verlief erfolgreich: 24 Reitpferde erhielten den Zuschlag zu einem Gesamtumsatz von 241.800 Euro (Durchschnittspreis 10.075 Euro) bei fünf Verkäufen ins Ausland. 24 Zuchtstuten wurden für gesamt 220.000 Euro verkauft (Durchschnittspreis 9.167 Euro), neun davon ins Ausland.
Preisspitze der 36. Winter Mix Sales im Lot der Reitpferde wurde Daquiery (v. Don Gregory-Quattro B, Z.: Britta Budeus-Wiegert, Groß Nemerow), der für 23.000 Euro in den Ausbildungsstall von Reinhold Diestel bei Frankfurt wechselte zusammen mit der Silvio-Tochter Silvaplana (M. v. Ampere, Z.: Tanja und Sandra Gründel, Odenhausen). Gleich zwei Zuchtstuten gingen an die Sponsoren der britischen Olympia-Dressurkaderreiterin Nicola McGivern: Harmony (v. Davignon I-Hill Hawk xx, Z.: Gisela Schmiedel, Westercappeln) und Brentanda (v. Santander-Brentano II, Z.: Hillrich Hilrichs, Carolinensiel). Zwei gekörte und sechs nicht gekörte Hengste der OS-Körung wurden ebefalls versteigert: Der 1. Reservesieger Unique Star (v. Quick Star-Corland, Z.: G. van Haar, NL-Daable) ging für 49.000 Euro in die Niederlande und der 2. Reservesieger von Rivero xx-Argentinus (Z.: Ignatz Claus, Molbergen) für 16.000 Euro nach Niedersachsen.

-----------------
Acht Hengste für OS anerkannt

11. Februar 2004 - Im Rahmen der Hauptkörung des Springpferde-
zuchtverbandes Oldenburg-International (OS) am 11. Februar
2004 im Oldenburger Pferde Zentrum Vechta wurden insgesamt
acht Hengste für OS anerkannt:

Nr. Hengstname Vater Muttervater Lebensnr. Geburtsdat. Besitzer Ort
88 Carving Calando I Caletto I DE 321210091598 25.03.1998 Irene Mikus Bochum
89 Zatinus Zapateado Argentinus DE 333330642998 01.07.1998 Josef Kathmann Hausstette
90 Chacco Blue Chambertin Contender DE 327271025998 17.05.1998 Gestuet Lewitz Steinfeld
93 Ars Vivendi Acord II Aloube Z DE 321210142893 02.05.1993 Gestuet Famos Syke
95 Kararandasj Fedor Irco Polo DE 304046860792 18.05.1992 Jan W. Greve u. Vanderbosch VL Haaksbergen
98 Lomitas Landadel Calypso II DE 331310021296 19.02.1996 Ostehof Ehlen u. Axel Windeler Bremervoerde
99 For the Moon For Pleasure Coriolan DE 361610054899 16.06.1999 Gestuet Waeldershausen Homberg/ Ohm
100 Quite Capitol Quidam de Revel Capitano DE 321210140399 09.05.1999 H. Thormaehlen Kollmar

In 2005 ,TROY OK dan!
Laatst bijgewerkt door ceasario op 12-02-04 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:08

Begrijp me niet verkeerd, ik kraak Troy niet af (voel me overigens ook niet aangesproken hoor Lachen ) maar ik begrijp het niet misschien als ik daar eens een duidelijke uitleg over zou krijgen met motivator dat ik er ook een andere kijk op zou krijgen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:22

MissHIS"]
[quote="Aimee schreef:

Hmm...dus ze zagen Troy en hadden toen net zo´n gevoel als bij Poëtin? Die MOETEN we hebben?
[/quote]
Zover ik van Jacobien begrepen is er voor haar en Troy toch een soort langere termijnsplanning, ik denk dus niet dat ze er zelf op gaat zitten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:29

MissHIS schreef:

Wie weet... Knipoog:D
Eerder denk ik dat ze zich goed hebben laten informeren over passende hengsten en wanneer een jonge hengst een goede combinatie zou kunnen vormen, zou dat ook een mooie kans zijn voor Patty om die te rijden. Wellicht denken ze met goede motivatie dat Troy een goede partner is voor Poetin en die hengst bleek ook nog eens te koop te zijn. Die kans hebben ze gegrepen.....

Verder refereer ik niet aan één persoon specifiek die zo negatief is. Het hele topic is één grote afkrakerij, op de bijdrage van Ceasario na dan, die schrijft dat Troy wellicht volgend jaar wordt gekeurd voor Oldenburg.
Niks afkeuren..... wanneer jullie dat roepen wil ik daar eerst goede motivatie bij lezen! Een wat minder spectaculaire draf kan toch niet de enige reden zijn, dan zouden er een boel meer hengsten op het lijstje van afkeuren moeten staan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:32

Aimee schreef:

Niks afkeuren..... wanneer jullie dat roepen wil
ik
daar eerst goede motivatie bij lezen!

Deze zin staat mij even wat tegen, want waarom zou JIJ recht hebben op een goede motivatie?

Dat er veel negatief gereageerd word dat is zo, maar er zijn ook mensen die dat niet hebben gedaan. Daarnaast denk ik dat we nog steeds vrijheid van meningsuiting hebben. Dus waarom zouden mensen moeten beargumenteren speciaal voor jou Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:33

Hoho...; op de eerste pagina:
Sjuimpje schreef:
Aan de andere kant denk ik dat deze familie nooit de goede keuze kan maken, en dat bedoel ik in de zin van:
Er zullen altijd mensen zijn die het beter denken te weten, welke wel overwogen keuze ze ook maken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:36

Aimee schreef:

Een wat minder spectaculaire draf kan toch niet de enige reden zijn, dan zouden er een boel meer hengsten op het lijstje van afkeuren moeten staan.....

Kan wat mij betreft meteen geregeld worden..........(maar dat is gelukkig persoonlijk) Haha!

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:40

Laat maar Haha!
Laatst bijgewerkt door jacobien op 12-02-04 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:42

Daarmee bedoel ik niet dat mensen speciaal voor mij hun uitlatingen moeten motiveren, Pipo. Voor een ieder zou het fijn zijn om dat soort uitspraken met bijbehorende motivatie te kunnen lezen. Natuurlijk is er vrijheid van meningsuiting, maar dan aub met motivatie zodat anderen de mening kunnen begrijpen, respecteren en evt. op kunnen reageren. Wanneer een mening wordt geventileerd zonder motivatie is er naar mijn idee ook weinig discussie mogelijk. Dan kan er alleen nog maar welles, nietes heen en weer geroepen worden. Ik wil dus eigenlijk zeggen dat ik hier vooral lees; de combi Troy/Poetin is niet goed (dus; nietes Haha! ) zonder diepgaande argumentatie. Dan kan ik daar wel heel hard welles tegenaan gaan gooien maar dat heeft weinig nut. Liever eerst motivatie van de negatieve kant, dan kan ik en ook anderen daarover nadenken en wellicht met tegenargumenten komen.

Inderdaad zijn er enkele mensen die wat minder negatief hebben gereageerd. Met Saluut bijvoorbeeld ben ik het dan ook voor het grootste deel eens, maar die had ik al aan de foon gesproken..... Haha!:D:D