Spannend! Onze Zotirco was ook heel groot, maar wel een heel gaaf veulen. Succes! Wel een lekker idee dat je gewoon een alarm krijgt als de bevalling daadwerkelijk begonnen is.
ikkedus
Geplaatst: 19-06-20 16:07
Coloured schreef:
Spannend! Onze Zotirco was ook heel groot, maar wel een heel gaaf veulen. Succes! Wel een lekker idee dat je gewoon een alarm krijgt als de bevalling daadwerkelijk begonnen is.
Ooooo nog een Zozo (Zotirco) veulen. Mag ik een foto zien?
wat een stoer bonkie zeg! Ik kan de hengst er wel in terugzien ook.
Coloured
Geplaatst: 19-06-20 18:47
Leuk istie hè! Hij lijkt inderdaad heel veel op zijn vader.
Faline
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-20 11:04
sharonsemme schreef:
Stille meelezer
Dat word spannend!! Kende deze manier nog niet. Wel heel benieuwd of ze dan geen last heeft met plassen? En gaat het alarm dan niet af?
Hihi, ja het ziet er heel raar uit he Maar ze kunnen gewoon plassen, dan gebeurt er verder niks. Het magneetje zit aan een hechtingsdraadje, dat is niet zo kort dat t met plassen al op spanning komt. Daarvoor moet dus echt al de pootjesblaas er door komen
Wat een buffel die van jou Gerda! Ben heel benieuwd naar deze van Rose. Ze ligt qua buik niet mega dik, maar dat zegt soms niks.
Nog geen veulen vannacht, maar ze oogt wel wat 'anders' dus we houden dr goed in de gaten. Heb t idee dat het niet lang meer duurt.
Faline
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-20 04:49
half 3 geboren! Een stal met een meter stro... gaat ze buiten op de stenen bevallen Ik kreeg der ook met geen mogelijkheid meer overeind natuurlijk. Gelukkig sterke vader in de buurt die mee kon helpen veulen naar binnen te dragen, want hij is groot! Ik kon hem nooit alleen tillen. Het is een hengstje, licht bruin of valk, maar moet nog opdrogen, dus morgen weten we vast meer. Tot nu toe lijkt alles goed, behalve dat Rose wel flink uitgescheurd is maar gelukkig kan dat gehecht worden.
Uiteindelijk alarm niet eens nodig gehad, Rose gaf het perfect aan, ik zag aan haar gedrag op de cameras dat t zover Was, dus was er al voordat het alarm ging.
Gefeliciteerd! Mooi groot, stoer veulen! Oeps, moeders wel uitgescheurd. Hopelijk valt het mee en is het goed te herstellen allemaal.
Faline
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-20 19:08
Dank voor de felicitaties!
Gelukkig is alles goed gekomen! De nageboorte duurde wel vrij lang, maar ook dat is goed gekomen en het uitscheuren viel gelukkig nog redelijk mee, goed herstelbaar. Dus nu lekker genieten (En een naam met een Z bedenken )
Droog-fotos:
En 1 heel nieuwsgierig aagje
Faline
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-20 19:10
Had de camera toch in de hand, dus ook nog even een paar fototjes van Nova
Wat een knappe valk! Mooi veulen. Maar wel een joekel inderdaad Een Z is lastig Zidíne betekent 'berg van kracht'. Vind 'm wel toepasselijk Zavier vind ik ook mooi. Dat betekent helder of redder. Zivan betekent stralen. Zadok betekent rechtvaardig of eerlijk.