Wat is een friese merrie waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:14

Babootje schreef:
Bamii schreef:
Vol papier is in het kfps wat anders dan bij bijv het kwpn. Het complete papier is bekend alleen is de moeder ster en oma stamboek of veulenboek. Volpapier is minimaal 3 generaties ster of hoger

Edit, spuitelf :+

Ja ik heb ook even moeten zoeken :D :D
Maar nakomelingen die onbekend zijn bij het stamboek vind ik wat minder. Mogelijk dus niet noemenswaardig en dat heeft natuurlijk wel invloed op de waarde als fokmerrie.

Misschien waren het Barockpinto's of zitten ze in dat Duitse stamboek voor Friezen?

Mer1980

Re: Wat is een friese merrie waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:10

TS: je moet er voor geven wat jij haar waard vindt en anders gewoon op zoek gaan naar een ander leuk paard dat bij je past.

Wat betreft de prijs, voor een Friese stermerrie met formaat is €4000,- geen gekke prijs ongeacht het karakter. Ik zou mocht je dat er uberhaubt voor over hebben wel haar 'mok' laten controleren op CPL, want dat laatste is niet zomaar opgelost, daar worden paarden op ingeslapen. Had ze nu ook nog goed bereden, braaf karakter en rontgen al ggk zijn ga je voor zo'n paard zeker naar het dubbele, maar dat is (gelukkig) voor jou niet het geval.

Prijzen van 1500 - 2500 euro voor een Friese stermerrie van die leeftijd zou ik ook bijna blind kopen, ik weet wat een fries kost en als je deze op kan knappen verdien je er goed op. Een KWPN-er die er zoals jij omschrijft bij stond zal en stuk minder waard zijn dan een Fries. Die hebben nu eenmaal toch een bepaalde waarde.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 12:48

even een update voor de geinteresseerden.

Ik ga de merrie niet kopen. Vader van de vriend wil hem uiteindelijk nu niet kwijt. Het gaat weer (lichamelijk) beter met hem, hij heeft nog een oude stermerrie meer en anders moet hij daar ook iets voor zoeken. Ik ga de merrie wel rijden en verzorgen als dit nodig is. Ik ga er dus wel mee aan de slag en mag het als mijn eigen paard beschouwen. Voor nu alle partijen geholpen *\o/* , ik geen kosten (aanschaf en medische kosten) en eigenaar is blij dat hij nog paarden heeft. Paard wordt er uiteindelijk ook niet slechter van.

De merrie heeft overigens geen veulens gehad, had ik verkeerd begrepen, moeder heeft er 3 gehad.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:02

Eind goed al goed :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:27

Bedankt voor de update, veel plezier in ieder geval. Mocht je eens een leuk fotootje plaatsen van jullie als combinatie tegen die tijd ben ik wel benieuwd. Het is ook een leuk oefen project voor als je in de toekomst wel een eigen paard gaat aanschaffen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:35

Wat een fijne update! Veel plezier Maringe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:13

Wat fijn om te lezen, ook heel mooi dat de eigenaar op deze manier toch door kan gaan met de paarden als jij zo bijspringt. :j +:)+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:15

Ik vind dat het fijn is afgelopen,ook dat de bejaarde vader nu zijn paarden nog heeft,en jij mag er gewoon mee rijden.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:59

Wat een mooie update. Voor alle partijen toch een fijne oplossing.