Oriënteren geschikte (kwpn) hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 23:55

Alexandro staat op mijn lijstje, maar ik oriënteer graag nog verder naar meerdere opties. Van springpaarden heb ik weinig idee, dus ik vind het heel moeilijk te beoordelen of de aangedragen hengsten geschikt zouden zijn.

Andere boeg, mij spreekt Obelisk ook aan.lang gelijnd, maat, aan clavecimbel kant toch terug op sinaeda, wat ook in mijn merrie zit, kleur is bijkomend gunstig.

NatasjavE

Re: Oriënteren geschikte (kwpn) hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 07:56

Geen gekke gedachte hoor. Mooi vrij bloed en inderdaad op Sinaeda terug grijpen.
Geeft een mooie lange hals ook volgens het veulen rapport.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 08:54

Dank je, ja het veulenrapport geeft wel dingen aan die zouden kunnen verbeteren bij mijn merrie:

Citaat:
Afstammelingen 2000 (veulens) Obelisk toonde een bijzonder uniforme, ruim voldoende tot goed ontwikkelde collectie veulens met veel ras. De veulens zijn zeer rijtypisch en correct.De stap is zuiver, ruim, krachtig en goed door het lichaam.De draf is ruim met veel afdruk en souplesse. De veulens hebben een goed houding en goed gebruik van het achterbeen. De veulens galopperen makkelijk aan. Daarbij vertonen zij ruimte,veel afdruk en een goede balans.

Obelisk is vrij van Jazz, Flemmingh, Ferro en Gribaldi dus passend bij vele merries, hij vererft gehoorzaamheid en een meewerkend karakter, iets waar we naarstig naar op zoek zijn binnen de fokkerij van de dressuurpaarden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:39

Dat is wel haast het tegenovergestelde van Gelders, veel Trakehner
Ben niet zo'n fan van de bewegingsafloop van Traks, wordt snel stekerig.
Hij heeft wel een goede galop en een mooie bovenlijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:41

Je moet inderdaad van het voorbeen van de Trakhener houden ja.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 05:08

Waarom laat je je niet adviseren Door een kwpn inspecteur? Bijvoorbeeld Henk Dirksen? Heb ik ook gedaan toen ik mijn merrie vorig jaar liet dekken . Ik had al wel een bepaalde hengst in mijn hoofd en uiteindelijk is het die ook geworden maar vond het fijn om te brainstormen met iemand die echt verstand van fokkerij heeft! Je krijgt een eerlijk advies wat betreft je merrie en wat de plussen en minnen zijn!